volume radio van corsa valt weg bij remmen

Forumindex Forums Modellen Corsa volume radio van corsa valt weg bij remmen

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    linda87

Hallo,

Sinds kort heb ik een opel corsa uit 2003 met ingebouwde opel radio (VDO/siemens).
      Bij het afremmen valt het geluid helemaal weg, zowel bij de radio als wanneer ik een cd afspeel.
      Ik heb de handleiding al geraadpleegd en ben bekend met de functie sd-control, waarbij het volume zich aanpast aan je snelheid. Maar deze functie is uitgeschakeld en toch gaat het geluid elke keer zachter bij het afremmen. Het is niet zo dat deze harder gaat bij gas geven. Weet iemand wat het probleem kan zijn en hoe ik dit op kan lossen?
      Alvast bedankt!

TedMechanic
      Deelnemer

Gaat het volume echt zachter? Dus zegmaar dat de getalletjes die je ziet als je aan de knop draait omlaag gaan, als dat zo is dan zal het in de radio zitten.

Als alleen het geluid zachter wordt kan het ook zijn dat er door het remmen een speaker uitvalt. Doordat die verschuift of doordat een een draad net anders gaat liggen en kortsluiting maakt.

wim-v6
        Deelnemer

Valt ie ook weg als je de rem in trapt als je stilstaat??

Willem

linda87

Bedankt voor jullie reactie.
            Hij valt niet weg als ik stilsta en rem, maar alleen als ik rij en dan afrem.
            En het volume gaat zachter totdat deze op nul staat, ik heb niet het idee dat het de boxen zijn, want als ik weer aan de volumeknop draai dan gaat hij weer harder.

TWA
            Deelnemer

variabel volume. Naarmate de motor meer toeren draait gaat de radio ook harder?

Greetz Emiel

linda87

Nee hij gaat niet harder als de motor meer toeren draait, ook niet zachter bij minder toeren, pas als ik de rem aanraak.

wim-v6
                Deelnemer

Dat is snelheids afhankelijk, en niet motortoeren afhankelijk inderdaad.

Daar zal de storing zitten, in de radio zelf denk ik

linda87

Oke bedankt.
                    Zou het kunnen helpen als ik de radio er even helemaal uithaal en er weer inzet?
                    Of zal er een nieuwe radio in moeten?

wim-v6
                    Deelnemer

Zou het niet durven zeggen…

Willem

WKN

Hi,
                        Vraagje: heeft de radio een draaiknop of een drukknop om het volume harder te zetten?
                        Ik had vroeger een Pioneer radio met drukknoppen. Op een gegeven moment had ik hetzelfde probleem. Toen bleek het drukknopje defect te zijn. Hij deed het wel, maar het “klikje” dat je normaal voel was er niet meer. Door het remmen drukte het knopje nu zelf het volume omlaag. Aangezien het een oude radio was met een los frontje heb ik toen zelf het knopje vervangen.
                        Ik weet niet wat voor radio je hebt, maar dit zou het kunnen zijn.

Walter

Fearless
                        Deelnemer

Probleem in de radio, ik had een Corsa C waarbij je hem hoorde ploppen in de speakers als je de rem in trapte.
                          Radio er uit, nieuwe enkel din er in met inbouwframpje en van alle ellende verlost.
                          (stuurwielbediening had deze niet)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.