voltage op blauwe draad autoradio

Forumindex Forums Modellen Astra voltage op blauwe draad autoradio

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17233155
    Ronald79
      Lid sinds:
      13 September 2010

      Hallo allemaal,

      Weet iemand hoeveel volt er op de blauwe draad staat als de radio aan is, die uit een autoradio komt(schakel draad). Ik wil deze graag gaan gebruiken om 2x een scherm in hoofdsteunen aan te sturen.

      Hopelijk kan iemand mij dit vertellen.

      Alvast bedankt.

      Ronald Gouw

      #17821811
      Fearless
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 January 2005

        Ik meen gewoon de boordspanning.
        Anders gewoon ff de multimeter er op…

        Ik zou er wel een relais tussen maken, gelijk vanaf de accu is veel beter. En dan schakelen met eventueel die blauwe draad.

        #17821812
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Blauwe draad is geschakeld via de radio.

          staat wel 12Volt op, maar kan maar weinig Stroom leveren.

          het beste kan je ze dan via een relais schakelen via de blauwe draad.

          Willem

          #17821813
          Ronald79
            Lid sinds:
            13 September 2010

            Hallo,

            Bedankt voor deze snelle reacties, kan iemand mij ook vertellen hoe ik zo’n relais moet aansluiten?
            Ik ben technisch maar ook weer niet zo……
            Geeft de boordcomputer dan geen storing aan als ik direct van de accu aftap, de accu wordt toch ook doorgemeten?

            Ronald

            #17821814
            RonaldH
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Nee kan je vanalles aanhangen,wel afzekeren

              #17821815
              Fearless
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 January 2005

                In dit geval is het lampje dan 1 van je schermpjes.
                ennehh 85 wordt dan je blauwe draad.

                Die schermpjes gaan dan alleen maar aan als je de radio ook aan hebt.

                #17821816
                Ronald79
                  Lid sinds:
                  13 September 2010

                  zijn er ook nog verschillende merken relais die ik kan gebruiken? en kunnen er 2 schermen op 1 relais?

                  #17821817
                  Fearless
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 January 2005

                    2 op 1 relais gaat wel goed lijkt me, want je krijgt immers een draad vanaf de accu die je schakelt met een dun draadje.

                    Hierboven is gewoon een universeel maak-relais…
                    Zijn meestal van Hella als je ze bij de onderdelenboer koopt. En anders kan je soms ook nog wel uit een sloop auto trekken. 4 polig dingetje pakken.

                    #17821818
                    Ronald79
                      Lid sinds:
                      13 September 2010

                      Oke, thnx.

                      Zodra ik hiermee ga beginnen, zet ik foto’s op het forum, de radio komt in het handschoenenkastje en de hoofdsteunen die ik heb besteld, 2x hoofdsteun(stof) met 7″ schermpjes voor €168,94 incl. verzend kosten. geen geld al zeg ik hetzelf.

                      m.v.g.

                      Ronald

                      #17821819
                      Astra_DLS
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        6 March 2008

                        Misschien even interessant ter aanvulling van stroom. Je vraagt in je openingspost of 12V voldoende is. Nu wordt stroom op 2 manieren gemeten, Volt en Amperage, op een stroom draad heb je het allebei. 12V is de hoogte en dit zal altijd 12 zijn in een auto, maar het watt is wat hier belangrijk is.

                        Een bepaalde draad is berekend om een bepaald vermogen te leveren (zeg 1000 watt/uur). Als je radio een verbruik heeft van 500 watt/uur houd je nog 500 watt/uur over om iets anders mee te doen. Als je twee schermpjes samen ook 500 watt uur gebruiken zou het goed gaan.

                        Vergelijk het maar met je thuis situatie, alles werkt op 230V maar een groep is maar 3500 watt. als je 3 apparaten van 1000 watt aanzet, gaat het goed, maar bij de vierde heb je de kans dat de groep eruit springt ivm teveel belasting.

                        Je hebt dan risico op versmelting van de draad / brand en erger.

                        Dus altijd goed opletten dat je niet teveel stroom vraagt van te dunne draadjes.

                        #17821820
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          De Blauwe draad (REMOTE) word gevoed Door de radio, deze kan niet al te veel hebben, als je er van uit gaat dat de radio slechts is afgezekerd op 10 ampere (10Ax12V= 120watt +/-).

                          gezien veel radio’s al een peikvermogen hebben van 4x 50 watt of meer, zal een radio ook wel aardig wat stroom verbruiken op vol vermogen, dan zullen ze de uitgaande stroom van de niet al te ruim voorzien van stroom (amperes) die er uit kunnen komen.

                          Willem

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.