Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Volkswagen radio in Corsa C plaatsen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 juli 2014 om 14:27 #17267078
Hallo,
Ik heb een Corsa uit 2004.
Ik zou alleen de standaard radio willen vervangen.
Heb een beetje gekeken naar wat ik mooi vind.
De radio’s van Opel vind ik niet mooi.
Maar die van Volkswagen of Audi wel.
Nou is mijn vraag, zou ik ook een radio van een Volkswagen of Audi, in mijn Corsa kunnen inbouwen??21 juli 2014 om 14:50 #18243801Welkom!
Je bedoelt zo’n dubbel Din ding waar ze al die Volkswagens voor slopen….Geen idee of zo’n radio moet worden afgemeld of iets dergelijks, maar waarschijnlijk niet gezien het enthousiasme
onder het dievengilde.21 juli 2014 om 16:23 #18243802Nee, bedoel een nieuw type. http://www.volkswagenradio.nl/polo-autoradio/rcd-210-mp3-vw-golf-vi-polo-caddy-enz.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
21 juli 2014 om 16:29 #18243803Is een dubbeldin gaat sowieso niet passen, zonder het dashboard aan te passen.
Dus tenzij je heel handig ben met midden consoles en dergelijke aanpassen kan het lukken.
En dan nog kijken naar de aansluiting en eventueel met inleren idd van de radio.
Er zijn genoeg andere radio’s op de markt.
21 juli 2014 om 16:43 #18243804Hoezo een corsa heeft gewoon dubbeldin gat. Dus het zal wel passen, front zul je wat aan moeten passen.
21 juli 2014 om 16:46 #18243805Dat zeg ik toch ook dat je het moet aanpassen, maar dan moet je dat wel kunnen.
21 juli 2014 om 20:54 #18243806Enne voor €119,- is dat geen originele VW radio.
21 juli 2014 om 21:26 #18243807ik snap alleen niet waarom je voor een orginele VW radio gaat,je hebt zoveel mooiere en betere radio’s voor dat geld…..als je dan investeert,investeer dan gelijk in iets fatsoenlijks (my opinion) :thumb
21 juli 2014 om 21:35 #18243808Plus dat je mag hopen dat als er CANBUS wordt gebruikt het met GMLAN kan praten, lijkt me niet dat de ID’s het zelfde zijn.
Nu zijn de Corsa C’s half CANBUS maar de VW’s waren dacht ik er al iets verder mee.
Je kan denk in iedergeval alvast vergeten dat je MID//GID/CID zal worden aangestuurd via de VW radio, die protocolen zijn Opel eigen.Zou aan de andere kant trouwens wel een leuk projectje zijn, gewoon om te kijken of het kan :)
21 juli 2014 om 21:47 #18243809Of gwn van die vag-rommel afblijve en een fatsoenlijke radio aanschaffen,die je ook niet zoveel kopzorge bezorgd :p
21 juli 2014 om 22:15 #18243810Persoonlijk vind ik de Opel radio’s mooier… Strakker dan dit Made in China VAG ding :hmmz
Maar ach, smaken verschillen gelukkig, anders wat het zo’n saaie wereld :jerry
27 juli 2014 om 20:20 #18243811een vw radio in een opel.
zonde houd het dan orgineel of in ieder geval zo orgineel mogelijk, maar geen vw radio27 juli 2014 om 20:47 #18243812Mn Pa heeft sinds kort een VW Golf 4.
maar die Opelradio, die in mn pa zn Vectra B zat, die moest en zou in die golf komen :jerry :jerry
Dus mn Pa rijdt Golf met een Opelradio.
dat Pa geen RDS kan lezen dat boeit m niet :jerry :jerryRik :D :D
27 juli 2014 om 20:57 #18243813dan nog liever andersom dus een opel met een vw radio king: :jerry das btr als een kut auto met een goede radio :vertag
28 juli 2014 om 17:25 #18243814Hahaha ook mooi, je krijgt maar liefs 1 maand garantie.
Veel vertrouwen in die radio zeg.Of hij weet dat vw rommel is. :jerry
28 juli 2014 om 20:56 #18243815nou ik wil niet beweren dat VAG rotzooi is maar het word vaak wel ZWAAR overschat….. opel is echt niks meer maar ook zeker niks minder ;)
28 juli 2014 om 20:57 #18243816Overgewaardeerd.
Als bij een auto het dashboard haast tegen je knieën slaat tijdens aan en uitzetten is het een ongeraffineerde diesel.
Gebeurt dat bij een VW hoor je er niemand over. @passat 1.9TDi / 2.0TDi.verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk
28 juli 2014 om 21:55 #18243817En de reacties zijn weer 100% naar mijn verwachting.
De naam Volkswagen valt, en een deel begint de toetsenbordridder uit te hangen met ongerelateerde feitjes over VW.Als we allemaal gelezen hadden:
“Het betreft hier een gebruikte maar originele RCD210 MP3.”
Dus die €120, is dan lang zo gek niet meer.
Dus die 1 maand garantie, is dan lang zo gek niet meer.
Unlockcode zit er ook bij lees ik.Ik heb dan nog wel mijn vraagtekens over aansluiting.
Ik denk niet dat dit met een + en een – klaar is.Zou persoonlijk zelf wel een andere, nieuwe radio kopen.
Dit lijkt me beter voor de werking, en vele malen makkelijker met de plaatsing.Succes.
29 juli 2014 om 17:18 #18243818Heeft niks met vw te maken. Maar bij een sloop krijg je op een aardig nieuwe radio al meer garantie.
En ik maak bijna dagelijks mee ivm mijn werk. Hoe slecht vw is. Misschien komt het door de hoeveelheid aan klanten die vag rijden. Maar dan nog krijgen we veel meer rare klachten bij vag producten.
Ik ben aardig positief over andere merken, Zelfs regelmatig aan het kijken bij andere merken voor de vervanger van de vec van nu. Maar 1 ding weet ik wel er zal nooit een auto van vag op de oprit komen.
29 juli 2014 om 19:38 #18243819Nou ik rij al jaren vag zakelijk en wil niet anders.
Totaal geen vag man. Ook van huis uit niet. Maar ik moet zeggen dat ze echt heerlijk rijden.
Zoveel personen zoveel meningen. Ik hoef op dit moment geen nieuwe opel omdat naar mijn mening opel compleet de plank aan het misslaan is en ver achterloopt. Maar das mijn persoonlijke bescheiden mening.
Nu weer ontopic.
Dit is nou niet echt een radio waar ik al het werk voor over zou hebben. Als je nou de rns510 pakt zeg ik doen. Maar dit simpele toestel zou ik lekker laten liggen en voor een pioneer of jvc headunit gaan.30 juli 2014 om 13:41 #18243820Toch zijn al die VAG Krengen bij ons op de zaak de enigen die echt Veel problemen hebben, of ze nou lekker rijden of niet..
Overgewaardeerd, Ongeraffineerd veel te duur merkt blijft het. (Mening).Zelfs de Renaults hebben nooit problemen.
Dat is bij de Trucs net zo, Die ”goedkope Prut” Benzen hebben vrijwel nooit wat, en blijven rijden tot in de Eeuwigheid.
De Dure! Scania’s staan meer dan eens met Storingen en grote mechanische problemen in de Werkplaats..en nee wij zijn niet de enige die dit zien..
ook bij collega bedrijven word dit waargenomen.30 juli 2014 om 13:48 #18243821Als ik inderdaad bij m’n garage ben en vraag waar ze de meeste ellende mee hebben komen de Franse merken en de VAG groep het meest naar voren op een of andere manier.
Ach aan de andere kant, alles wordt tegenwoordig van snijkoek gemaakt, want je hoeft er maar met een verkeerde blik naar te fronsen en het dondert uit elkaar :P
(Keer tegen een Audi aan geknalt met slecht zich etc etc, hij had meer schade dan ik aan m’n Astra)30 juli 2014 om 15:24 #18243822Denk nog geen 10km verschil een Jonge BMw (E90) tegen de Stootbalk van een Vrachtwagen, hup radiateur lek.
Bumper had wel krassen maar leek nog op zijn plek te zitten, Steuntjes bovenaan van de Radiateur Finaal afgebroken.Was even een WTF momentje voor mijzelf.
Maargoed ging over een VW radio in een Opel.
Ben wel benieuwd of het kan werken.
Daar bij Opels Canbus radio’s Chassisnummer gebonden zijn (Security code).
en of de Radio op een andere auto dan Opel is in te leren (in de mate dat moet natuurlijk bij deze radio’s (ze zijn makkelijk vrij te geven, anders was het niet zo diefstal gevoelig).31 juli 2014 om 19:18 #1824382331 juli 2014 om 19:25 #18243824Gelukkig zijn dit soort radios nog te doen, als je er een met CANBUS + zooi aanmelden enzo hebt wordt het iets moeilijker :)
Niet onmogelijk trouwens, met wat aanklooi werk is het te doen
(al moet je dan ongeveer alles van Opel emuleren of vertalen van Opel naar VAG(e) taal)
Gelukkig gebruikt de radio vooral Mid speed GMLAN dus dat is nog te doen met simpelere hardware :) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.