Ik heb een Corsa A 1.4i uit 1992 (Hatchback) en heb gisteren mijn bougies vervangen en de verdeler schoon en droog gemaakt. Dat was duidelijk nodig. Nu ben ik zo dom geweest dat ik de volgorde van de kabels niet heb onthouden/opgeschreven.
Ik ben wat autotechniek betreft nog een rookie. Kun je in detail uitleggen wat ik moet doen? Waar vind ik bijvoorbeeld mijn krukaspoelie, hoe zet ik die op tijd?
De draairichting vande krukaspoelie draait dan zeker dezelfde kant op als de ontsteker in de verdeler?
Haal je verdeelkap eraf, en dan zie je op de aluminium rand een inkeping (streepje) Dit is de plek in de verdeelkap van de 1e cilinder
Nu moet je vaststellen wat de draairichting is van de rotor, om de overige kabels vast te maken
zet je auto in zijn 2 en ga voor de auto staan, en trek aan de auto.
Je ziet dan de rotor iets verdraaien. nu weet je de draairichting en kan je de overige bougikabels vastmaken op de volgorde 1-3-4-2
draairichting motor is rechtsom, en de inkeping zal waarschijnlijk Rechts Boven staan gezien vanaf de linkerkant zeg maar… En de 1e cilinder is die aan de distributie zijde, maar dat wist je denk ik al wel?!
Auteur
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.