Volgorde bougiekabels Corsa A

Forumindex Forums Modellen Corsa Volgorde bougiekabels Corsa A

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    watbeter

Ik heb een Corsa A 1.4i uit 1992 (Hatchback) en heb gisteren mijn bougies vervangen en de verdeler schoon en droog gemaakt. Dat was duidelijk nodig. Nu ben ik zo dom geweest dat ik de volgorde van de kabels niet heb onthouden/opgeschreven.

Een afbeelding van de verdeler die ik heb:

Kan iemand mij hiermee verder helpen?

miesgeri

je krukas poulie op tijd zetten wel kijken welke kant hij op draait en op de onsteking ook kijken welkekant hij opdraait

dan is e volgorde 1-3-4-2

groet michel

freek corsa
        Deelnemer

klopt helemaal :thumbup

watbeter

Ik ben wat autotechniek betreft nog een rookie. Kun je in detail uitleggen wat ik moet doen? Waar vind ik bijvoorbeeld mijn krukaspoelie, hoe zet ik die op tijd?

De draairichting vande krukaspoelie draait dan zeker dezelfde kant op als de ontsteker in de verdeler?

Groet Jan

Anoniem

Haal je verdeelkap eraf, en dan zie je op de aluminium rand een inkeping (streepje) Dit is de plek in de verdeelkap van de 1e cilinder

Nu moet je vaststellen wat de draairichting is van de rotor, om de overige kabels vast te maken
              zet je auto in zijn 2 en ga voor de auto staan, en trek aan de auto.
              Je ziet dan de rotor iets verdraaien. nu weet je de draairichting en kan je de overige bougikabels vastmaken op de volgorde 1-3-4-2

watbeter

klinkt helder, ga het morgen checken
                Bedankt!

OrangeArrow

draairichting motor is rechtsom, en de inkeping zal waarschijnlijk Rechts Boven staan gezien vanaf de linkerkant zeg maar… En de 1e cilinder is die aan de distributie zijde, maar dat wist je denk ik al wel?!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.