Volgens mij hoort dit zo niet…

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Volgens mij hoort dit zo niet…

• Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    InjectTheVenom
    Deelnemer

… maar hoe hoort het dan wel met de sensor die om die uitstulping heen getyrapped zit? Klopt het dat die ene uitgang waar het blauwe dopje op zit afgedopt hoort te zijn?

royke2000

daar hoord een beugeltje aan te zitten waar hij mee gemonteerd zit:hmmz
        het bluawe dopje is normaal

stellema
        Deelnemer

Dit is volgens mij ook niet een originele van een let

royke2000

origineel gepost door stellema
            Dit is volgens mij ook niet een originele van een let

maakt verder niks uit hebben de zelfde werking;)

royke2000

het vacum van de benzienedrukregelaar moet rechtsteeks op vakum zitten die klep is voor de benziene damp ontluchtinge en gaat naar het potje onder het spatbord
              :hmmz:hmmz

gsi-maffia

Nee das niet helemaal waar.. het tankontluchtings ventiel zit links onderin het inlaatspruitstuk..

dit klepje heeft iets te maken met de warme start als ik het goed heb..

deze onderbreekt het vacuum richting de benzinedrukregelaar.. beste kun je de vacuum rechtstreeks aansluiten

op je benzine drukregelaar en het klepje omzeilen.. wel de stekker erop laten zitten..

InjectTheVenom
                Deelnemer

origineel gepost door gsi-maffia
                  dit klepje heeft iets te maken met de warme start als ik het goed heb..

Nullastregelklep als ik de foto van h-base mag geloven. Heeft iemand toevallig een foto van hoe het wel bevestigd hoort te zitten?

modfreak
                  Deelnemer

ik meen let versie tov xe dat ie tegen overdruk kan.

InjectTheVenom
                    Deelnemer

origineel gepost door modfreak
                      ik meen let versie tov xe dat ie tegen overdruk kan.

Wat voor gedrag gaat hij vertonen na een enorme backfire?

modfreak
                      Deelnemer

euhwww, heb het met een turbo eigenlijk nooit echt mee gemaakt. maar bedoel je back fire in de inlaat ? Das wel erg vervelend voor de turbo,
                        Normaliter doet dat klepje alleen open en dicht schakelen.
                        Goedkope versie’s die kunnen niet tegen overdruk. Ik meen dat die VW’s daar ook wel redelijk lats van hebben.
                        In iedergeval als dat klepje dus naar de grootjes gaat kan hij bijv open blijven staan.als ie dus open blijft staan.
                        Krijg je logischerwijs bij een NA motor valse lucht wat direct merkbaar is bij stationair toerental en vandaar uit accelereren. ( de lfr probeer nu dicht te regelen om de motor toch goed te laten lopen)

Bij een turbo versie heb je natuurlijk dat hij onder last rijk gaat lopen en druk verliest. (je hoort het dat wss. niet omdat ie het via het slangetje naar het koolstof filter blaast.)

misschien heb ik het nu over iets anders dan je bedoelt.
                        Maar met back fire zal je misschien wel een beetje arm lopen.
                        Is dit toevallig in opwarm fase of gewoon als ie warm is ?
                        En van uit stationair of reeds op toeren ?

InjectTheVenom
                        Deelnemer

origineel gepost door modfreak
                          Bij een turbo versie heb je natuurlijk dat hij onder last rijk gaat lopen en druk verliest. (je hoort het dat wss. niet omdat ie het via het slangetje naar het koolstof filter blaast.)

misschien heb ik het nu over iets anders dan je bedoelt.
                          Maar met back fire zal je misschien wel een beetje arm lopen.
                          Is dit toevallig in opwarm fase of gewoon als ie warm is ?
                          En van uit stationair of reeds op toeren ?

Hij loopt eerder rijk wat vooral merkbaar is bij stilstaande auto en verliest inderdaad zijn druk, mag ik er dan vanuit gaan dat deze nullastregelklep overleden is?

giuliettaevo
                          Deelnemer

afdoppen en kijken of je druk wel goed is… wel de slang naar de dukregelaar aansluiten natuurlijk.

Andre Botter
                            Deelnemer

Dat ding (hotstart valve) is onnodig slangen af koppelen als hij kapot gaat kost het je je motor :mad:
                              Ik doe dat bij elke turbo die bij mij langs komt.
                              Dus brandstof druk regelaar GELIJK op vacuüm.

InjectTheVenom
                              Deelnemer

Nou moet ik zeggen dat hij bij warm weer nogal moeilijk aan slaat :hmmz….

Jellow

Hallo allemaal, het is inderdaad de hot start-valve.

Deze zorgt ervoor dat als je motor boven de 100 zoveel graden is bij het starten van de motor, dat dan de benzinedrukregelaar niet aan vacuum hangt maar wordt doorgekoppeld met de normale luchtdruk.

Dit zorgt ervoor dat de benzinedruk verhoogt wordt met het idee dat je beter benzine in de cilinders krijgt door de warme injectoren.

@André , waarom zou je motor kapot gaan als die op iets hogere benzinedruk loopt?

Ik heb ook nog niet zolang een C20LET in een vectra A.
                                  Wat ik aan de hand had is dat de benzinedrukregelaar helemaal niet aangesloten was op vacuum maar los hing. De vacuumslang die naar de hot start valve zou moeten gaan zat namelijk op de dumpvalve aangesloten.

Wat me opviel nadat ik de slangetjes goed had aangesloten is dat de motor in lagere toeren rond 1500-2500rpm onregelmatiger en minder prettig loopt. ik heb wel eerst de computer gereset door de accu los te halen.

Heeft nog iemand hier ervaring mee? Eigenlijk reed hij eerst soepeler zonder benzinedruk regelaar. Op een hogere benzinedruk dus..

Alvast bedankt voor de reactie. Jelle

zetos

origineel gepost door Jellow

@André , waarom zou je motor kapot gaan als die op iets hogere benzinedruk loopt?

Juist als die te arm gaat lopen kost het je motor.
                                    te veel lucht te weinig brandstof arme ontbranding cilinder wordt te heet zuiger wordt te heet gaat elkaar allemaal tegen werken boem zuiger door blok einde motor.

InjectTheVenom
                                    Deelnemer

Sinds ik bij Hennie geweest ben is deze hot start valve afgekoppeld, moet alleen een keer tijd zien te vinden om hem ergens uit het zicht weg te hangen.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.