Volgens mij hoort dit zo niet…

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Volgens mij hoort dit zo niet…

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17218897
    InjectTheVenom
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 December 2004

      … maar hoe hoort het dan wel met de sensor die om die uitstulping heen getyrapped zit? Klopt het dat die ene uitgang waar het blauwe dopje op zit afgedopt hoort te zijn?

      #17632907
      royke2000
        Lid sinds:
        17 March 2010

        daar hoord een beugeltje aan te zitten waar hij mee gemonteerd zit:hmmz
        het bluawe dopje is normaal

        #17632908
        stellema
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 July 2004

          Dit is volgens mij ook niet een originele van een let

          #17632909
          royke2000
            Lid sinds:
            17 March 2010

            origineel gepost door stellema
            Dit is volgens mij ook niet een originele van een let

            maakt verder niks uit hebben de zelfde werking;)

            #17632910
            royke2000
              Lid sinds:
              17 March 2010

              het vacum van de benzienedrukregelaar moet rechtsteeks op vakum zitten die klep is voor de benziene damp ontluchtinge en gaat naar het potje onder het spatbord
              :hmmz:hmmz

              #17632911
              gsi-maffia
                Lid sinds:
                15 December 2006

                Nee das niet helemaal waar.. het tankontluchtings ventiel zit links onderin het inlaatspruitstuk..

                dit klepje heeft iets te maken met de warme start als ik het goed heb..

                deze onderbreekt het vacuum richting de benzinedrukregelaar.. beste kun je de vacuum rechtstreeks aansluiten

                op je benzine drukregelaar en het klepje omzeilen.. wel de stekker erop laten zitten..

                #17632912
                InjectTheVenom
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 December 2004

                  origineel gepost door gsi-maffia
                  dit klepje heeft iets te maken met de warme start als ik het goed heb..

                  Nullastregelklep als ik de foto van h-base mag geloven. Heeft iemand toevallig een foto van hoe het wel bevestigd hoort te zitten?

                  #17632913
                  modfreak
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    ik meen let versie tov xe dat ie tegen overdruk kan.

                    #17632914
                    InjectTheVenom
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 December 2004

                      origineel gepost door modfreak
                      ik meen let versie tov xe dat ie tegen overdruk kan.

                      Wat voor gedrag gaat hij vertonen na een enorme backfire?

                      #17632915
                      modfreak
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        euhwww, heb het met een turbo eigenlijk nooit echt mee gemaakt. maar bedoel je back fire in de inlaat ? Das wel erg vervelend voor de turbo,
                        Normaliter doet dat klepje alleen open en dicht schakelen.
                        Goedkope versie’s die kunnen niet tegen overdruk. Ik meen dat die VW’s daar ook wel redelijk lats van hebben.
                        In iedergeval als dat klepje dus naar de grootjes gaat kan hij bijv open blijven staan.als ie dus open blijft staan.
                        Krijg je logischerwijs bij een NA motor valse lucht wat direct merkbaar is bij stationair toerental en vandaar uit accelereren. ( de lfr probeer nu dicht te regelen om de motor toch goed te laten lopen)

                        Bij een turbo versie heb je natuurlijk dat hij onder last rijk gaat lopen en druk verliest. (je hoort het dat wss. niet omdat ie het via het slangetje naar het koolstof filter blaast.)

                        misschien heb ik het nu over iets anders dan je bedoelt.
                        Maar met back fire zal je misschien wel een beetje arm lopen.
                        Is dit toevallig in opwarm fase of gewoon als ie warm is ?
                        En van uit stationair of reeds op toeren ?

                        #17632916
                        InjectTheVenom
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 December 2004

                          origineel gepost door modfreak
                          Bij een turbo versie heb je natuurlijk dat hij onder last rijk gaat lopen en druk verliest. (je hoort het dat wss. niet omdat ie het via het slangetje naar het koolstof filter blaast.)

                          misschien heb ik het nu over iets anders dan je bedoelt.
                          Maar met back fire zal je misschien wel een beetje arm lopen.
                          Is dit toevallig in opwarm fase of gewoon als ie warm is ?
                          En van uit stationair of reeds op toeren ?

                          Hij loopt eerder rijk wat vooral merkbaar is bij stilstaande auto en verliest inderdaad zijn druk, mag ik er dan vanuit gaan dat deze nullastregelklep overleden is?

                          #17632917
                          giuliettaevo
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            5 November 2006

                            afdoppen en kijken of je druk wel goed is… wel de slang naar de dukregelaar aansluiten natuurlijk.

                            #17632918
                            Andre Botter
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              4 July 2004

                              Dat ding (hotstart valve) is onnodig slangen af koppelen als hij kapot gaat kost het je je motor :mad:
                              Ik doe dat bij elke turbo die bij mij langs komt.
                              Dus brandstof druk regelaar GELIJK op vacuüm.

                              #17632919
                              InjectTheVenom
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 December 2004

                                Nou moet ik zeggen dat hij bij warm weer nogal moeilijk aan slaat :hmmz….

                                #17632920
                                Jellow
                                  Lid sinds:
                                  31 March 2005

                                  Hallo allemaal, het is inderdaad de hot start-valve.

                                  Deze zorgt ervoor dat als je motor boven de 100 zoveel graden is bij het starten van de motor, dat dan de benzinedrukregelaar niet aan vacuum hangt maar wordt doorgekoppeld met de normale luchtdruk.

                                  Dit zorgt ervoor dat de benzinedruk verhoogt wordt met het idee dat je beter benzine in de cilinders krijgt door de warme injectoren.

                                  @André , waarom zou je motor kapot gaan als die op iets hogere benzinedruk loopt?

                                  Ik heb ook nog niet zolang een C20LET in een vectra A.
                                  Wat ik aan de hand had is dat de benzinedrukregelaar helemaal niet aangesloten was op vacuum maar los hing. De vacuumslang die naar de hot start valve zou moeten gaan zat namelijk op de dumpvalve aangesloten.

                                  Wat me opviel nadat ik de slangetjes goed had aangesloten is dat de motor in lagere toeren rond 1500-2500rpm onregelmatiger en minder prettig loopt. ik heb wel eerst de computer gereset door de accu los te halen.

                                  Heeft nog iemand hier ervaring mee? Eigenlijk reed hij eerst soepeler zonder benzinedruk regelaar. Op een hogere benzinedruk dus..

                                  Alvast bedankt voor de reactie. Jelle

                                  #17632921
                                  zetos
                                    Lid sinds:
                                    4 January 2009

                                    origineel gepost door Jellow

                                    @André , waarom zou je motor kapot gaan als die op iets hogere benzinedruk loopt?

                                    Juist als die te arm gaat lopen kost het je motor.
                                    te veel lucht te weinig brandstof arme ontbranding cilinder wordt te heet zuiger wordt te heet gaat elkaar allemaal tegen werken boem zuiger door blok einde motor.

                                    #17632922
                                    InjectTheVenom
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      30 December 2004

                                      Sinds ik bij Hennie geweest ben is deze hot start valve afgekoppeld, moet alleen een keer tijd zien te vinden om hem ergens uit het zicht weg te hangen.

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.