Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Volgens mij hoort dit zo niet…
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 maart 2010 om 11:57 #17218897
… maar hoe hoort het dan wel met de sensor die om die uitstulping heen getyrapped zit? Klopt het dat die ene uitgang waar het blauwe dopje op zit afgedopt hoort te zijn?
20 maart 2010 om 11:59 #17632907daar hoord een beugeltje aan te zitten waar hij mee gemonteerd zit:hmmz
het bluawe dopje is normaal20 maart 2010 om 12:00 #17632908Dit is volgens mij ook niet een originele van een let
20 maart 2010 om 12:20 #17632909origineel gepost door stellema
Dit is volgens mij ook niet een originele van een letmaakt verder niks uit hebben de zelfde werking;)
20 maart 2010 om 12:24 #17632910het vacum van de benzienedrukregelaar moet rechtsteeks op vakum zitten die klep is voor de benziene damp ontluchtinge en gaat naar het potje onder het spatbord
:hmmz:hmmz20 maart 2010 om 16:19 #17632911Nee das niet helemaal waar.. het tankontluchtings ventiel zit links onderin het inlaatspruitstuk..
dit klepje heeft iets te maken met de warme start als ik het goed heb..
deze onderbreekt het vacuum richting de benzinedrukregelaar.. beste kun je de vacuum rechtstreeks aansluiten
op je benzine drukregelaar en het klepje omzeilen.. wel de stekker erop laten zitten..
20 maart 2010 om 18:53 #17632912origineel gepost door gsi-maffia
dit klepje heeft iets te maken met de warme start als ik het goed heb..Nullastregelklep als ik de foto van h-base mag geloven. Heeft iemand toevallig een foto van hoe het wel bevestigd hoort te zitten?
20 maart 2010 om 21:31 #17632913ik meen let versie tov xe dat ie tegen overdruk kan.
21 maart 2010 om 08:37 #17632914origineel gepost door modfreak
ik meen let versie tov xe dat ie tegen overdruk kan.Wat voor gedrag gaat hij vertonen na een enorme backfire?
21 maart 2010 om 13:19 #17632915euhwww, heb het met een turbo eigenlijk nooit echt mee gemaakt. maar bedoel je back fire in de inlaat ? Das wel erg vervelend voor de turbo,
Normaliter doet dat klepje alleen open en dicht schakelen.
Goedkope versie’s die kunnen niet tegen overdruk. Ik meen dat die VW’s daar ook wel redelijk lats van hebben.
In iedergeval als dat klepje dus naar de grootjes gaat kan hij bijv open blijven staan.als ie dus open blijft staan.
Krijg je logischerwijs bij een NA motor valse lucht wat direct merkbaar is bij stationair toerental en vandaar uit accelereren. ( de lfr probeer nu dicht te regelen om de motor toch goed te laten lopen)Bij een turbo versie heb je natuurlijk dat hij onder last rijk gaat lopen en druk verliest. (je hoort het dat wss. niet omdat ie het via het slangetje naar het koolstof filter blaast.)
misschien heb ik het nu over iets anders dan je bedoelt.
Maar met back fire zal je misschien wel een beetje arm lopen.
Is dit toevallig in opwarm fase of gewoon als ie warm is ?
En van uit stationair of reeds op toeren ?21 maart 2010 om 14:04 #17632916origineel gepost door modfreak
Bij een turbo versie heb je natuurlijk dat hij onder last rijk gaat lopen en druk verliest. (je hoort het dat wss. niet omdat ie het via het slangetje naar het koolstof filter blaast.)misschien heb ik het nu over iets anders dan je bedoelt.
Maar met back fire zal je misschien wel een beetje arm lopen.
Is dit toevallig in opwarm fase of gewoon als ie warm is ?
En van uit stationair of reeds op toeren ?Hij loopt eerder rijk wat vooral merkbaar is bij stilstaande auto en verliest inderdaad zijn druk, mag ik er dan vanuit gaan dat deze nullastregelklep overleden is?
22 maart 2010 om 21:33 #17632917afdoppen en kijken of je druk wel goed is… wel de slang naar de dukregelaar aansluiten natuurlijk.
23 maart 2010 om 21:10 #17632918Dat ding (hotstart valve) is onnodig slangen af koppelen als hij kapot gaat kost het je je motor :mad:
Ik doe dat bij elke turbo die bij mij langs komt.
Dus brandstof druk regelaar GELIJK op vacuüm.23 maart 2010 om 21:49 #17632919Nou moet ik zeggen dat hij bij warm weer nogal moeilijk aan slaat :hmmz….
7 mei 2010 om 19:29 #17632920Hallo allemaal, het is inderdaad de hot start-valve.
Deze zorgt ervoor dat als je motor boven de 100 zoveel graden is bij het starten van de motor, dat dan de benzinedrukregelaar niet aan vacuum hangt maar wordt doorgekoppeld met de normale luchtdruk.
Dit zorgt ervoor dat de benzinedruk verhoogt wordt met het idee dat je beter benzine in de cilinders krijgt door de warme injectoren.
@André , waarom zou je motor kapot gaan als die op iets hogere benzinedruk loopt?
Ik heb ook nog niet zolang een C20LET in een vectra A.
Wat ik aan de hand had is dat de benzinedrukregelaar helemaal niet aangesloten was op vacuum maar los hing. De vacuumslang die naar de hot start valve zou moeten gaan zat namelijk op de dumpvalve aangesloten.Wat me opviel nadat ik de slangetjes goed had aangesloten is dat de motor in lagere toeren rond 1500-2500rpm onregelmatiger en minder prettig loopt. ik heb wel eerst de computer gereset door de accu los te halen.
Heeft nog iemand hier ervaring mee? Eigenlijk reed hij eerst soepeler zonder benzinedruk regelaar. Op een hogere benzinedruk dus..
Alvast bedankt voor de reactie. Jelle
8 mei 2010 om 09:26 #17632921origineel gepost door Jellow
@André , waarom zou je motor kapot gaan als die op iets hogere benzinedruk loopt?
Juist als die te arm gaat lopen kost het je motor.
te veel lucht te weinig brandstof arme ontbranding cilinder wordt te heet zuiger wordt te heet gaat elkaar allemaal tegen werken boem zuiger door blok einde motor.8 mei 2010 om 12:41 #17632922Sinds ik bij Hennie geweest ben is deze hot start valve afgekoppeld, moet alleen een keer tijd zien te vinden om hem ergens uit het zicht weg te hangen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.