Vol in de ankers; A-lichten kapot.

Forumindex Forums Modellen Corsa Vol in de ankers; A-lichten kapot.

  • Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17224922
    Corsa1.2-16v-1999
      Lid sinds:
      19 June 2010

      Hoi.

      Gister ben ik bijna door een duitse auto heen gereden, die mij vreselijk afsneed :fy1. Ik moest vol in de ankers, trapte de rempedaal finaal door de bodem heen, leek het wel. De 2 voorwielen blokkeerden (reed ongeveer 85-90) tot stilstand aan toe. Een kwartier later kom ik thuis, verlichting staat op aan, de voorverlichting doet het, alleen achter was uit. Ik heb ze aange’tikt’ en toen deden ze het weer.

      Gisteravond reed ik naar mijn werk, en wordt ik door een achterligger gewaarschuwd met zijn grootlicht, ik ga aan de kant, en alweer, beide a-lampen uit. Ik druk mijn rem in, ook de remlichten (de 3e ook) deden het niet meer. Toen maar met alarm lichten naar huis gereden, want ik kon niet anders. Ik ben jammer genoeg geen ANWB lid die mij ff kon helpen

      Ben zonet langs de dealer geweest, die heeft er nieuwe lampjes ingezet of w/e mee gedaan, nu kom ik thuis, is er weer 1 kapot. Ik heb een tikje op het glas gegeven, nu doet ie het weer.

      Wat is hier aan de hand? Heb ik iets gesloopt?
      En is dit gewoon te fixen? Ook op langere termijn? Ik wil geen boete, en ik vindt dit nogal gevaarlijk als ik moet rijden. Maar dat is vanzelfsprekend.

      Thanx people.

      Gr.
      Thomas.

      Edit: Mijn radio doet het ook ineens niet meer.

      #17715057
      groenetijger
        Lid sinds:
        13 December 2007

        Heb je de bekabeling van je achterlichten al eens gecontroleerd op loszitten of breuk of iets dergelijks?
        Want dit lijkt zo’n soort probleem te zijn (hoeft natuurlijk niet, maar dit is een mogelijkheid)

        Enne dat je radio het niet doet, gaat ie wel/niet aan? Zekering in radio en in je zekeringkastje al eens gecontroleerd?

        #17715058
        Corsa1.2-16v-1999
          Lid sinds:
          19 June 2010

          origineel gepost door groenetijger
          Heb je de bekabeling van je achterlichten al eens gecontroleerd op loszitten of breuk of iets dergelijks?
          Want dit lijkt zo’n soort probleem te zijn (hoeft natuurlijk niet, maar dit is een mogelijkheid)

          Enne dat je radio het niet doet, gaat ie wel/niet aan? Zekering in radio en in je zekeringkastje al eens gecontroleerd?

          Ik heb 0,000% verstand van elektriciteit. Ik heb alleen de box waar de lampen inzitten eruit gehaald om te checken op bekabeling. Verder niet gecontroleerd.

          Mijn radio gaat wel aan/uit, net zoals de CD speler die erin zit (die het gewoon doet) maar als ik muziek wil luisteren op de radio doet ie van 88.0 tot 104.0 fm helemaal niks.

          Waar zit de zekering in me radio? Of het zekeringkastje? Hoe controleer je dit op stuk-heid?

          #17715059
          groenetijger
            Lid sinds:
            13 December 2007

            Je lampen; Wat je kan doen is de stekker aandrukken die op de box zit, waar de lampen in zitten.. :D De kabels kun je zien of er een stukje bloot ligt, dikke knik erin of dat ie gebroken is (los ligt)

            Je radio;
            Ah ok, je tuner werkt niet.
            Dan zal naar alle waarschijnlijkheid je antenne aansluiting eruit liggen. Het beste kun je dan de radio eruit pakken, en dan zie je zo’n stekker:

            OF

            Steek die in je radio en je hebt weer tuner.

            De zekering zit ook achterin je radio, maar die hoef je niet te controleren omdat je radio dus aan gaat :D

            Zekering stuk kun je meestal zien aan het draadje in het midden wat dan weggesmolten is. En heel soms zie je het niet, maar als je em vervangt (altijd dezelfde waarde nemen of lager, maar NOOIT hoger) weet je zeker dat ie goed is.

            Als je zekering stuk is, werkt je complete radio niet meer ;) Dus dat is niet aan de orde.

            #17715060
            harryastra
              Lid sinds:
              13 November 2006

              Waar woon je ergens? misschien is er wel een medeforummer die je ff kan helpen?!

              #17715061
              Corsa1.2-16v-1999
                Lid sinds:
                19 June 2010

                Ik woon in Groningen.

                #17715062
                groenetijger
                  Lid sinds:
                  13 December 2007

                  Ik wil je best helpen, maar ik woon aan de andere kant van Nederland, dus dat schiet niet op.. ;)

                  #17715063
                  Corsa1.2-16v-1999
                    Lid sinds:
                    19 June 2010

                    Haha, nee inderdaad. Dat is een beetje lastig.

                    Net even naar de auto gelopen… Ik vraag me af hoe me vader de radio erin gekregen heeft, heb de asbak verwijdert, maar kom er met geen mogelijkheid bij.. :(.

                    Hopelijk dat een groninger dit topic voorbij ziet komen en mij ff wilt helpen (A).

                    #17715064
                    harryastra
                      Lid sinds:
                      13 November 2006

                      de asbak hoeft er niet uit om bij de radio te kunnen. Bij de standaard autoradio zitten pinnetjes om hem eruit te krijgen.
                      Is er een andere radio ingezet, kijk dan ff in de doos waar die in zat. zitten vaak schuifjes o.i.d. bij om hem eruit te halen.

                      Als je in de buurt woonde kwam ik je ff helpen, maar dat gaat helaas niet.

                      #17715065
                      2e-c14nz
                        Lid sinds:
                        5 June 2009

                        Er maar weinig ruimte achter je radio, dus het makkelijkste is om idd pinnetjes te gebruiken. Voor je achterlichten zou ik toch alles nalopen van bedrading en zekeringen.

                        #17715066
                        Aapje
                          Lid sinds:
                          1 January 2009

                          Koplampen zitten geloof ik op een andere zekering dan de achterlichten. Effe boekje na kijken welke zekering ‘t is (staat ook in de deksel van de zekeringkast). Die zekering vervangen. Kan best zijn dat de zekering lijkt alsof hij goed is, maar het daadwerkelijk niet is.

                          #17715067
                          Nick-C20XE
                            Lid sinds:
                            6 August 2010

                            Misschien lompe opmerking maar ik probeer alleen maar te helpen.

                            Zit er toevallig geen roest of corrosie op de contactpuntjes als je de lampen eruit draait ?
                            Lijkt me sterk dat het aan een zekering ligt als de lampen aanspringen als je er op tikt.
                            Zekering dood = lampen nooit aan d.m.v tikken op de lamp.

                            Denk niet dat het roest/corrosie is aangezien je 3e remlicht het ook niet doet maar het kan geen kwaad om te controleren.

                            #17715068
                            corsageak
                              Lid sinds:
                              28 October 2009

                              zou er niet iets doorgebrand kunnen zijn bij het in de ankers gaan? iets van een relais ofzo? misschien een gekke opmerkinghoor:p

                              corsageak

                              #17715069
                              Corsa_GSi
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                Misschien andere niet originele achterlichten erin zitten?

                                Dan kan er vocht tussen de lampen en de carrosserie doorkomen, daardoor krijg je corrosie op je lampcontacten.

                                En antennekabel kan je wel bij vanaf de passagierskant, ff dashboard kastje demonteren, heb je iets meer ruimte.

                                #17715070
                                corsageak
                                  Lid sinds:
                                  28 October 2009

                                  dat zou dan wel heel toevallig zijn al er corosie zit. en dat hij het dan ook echt net begeeft wanneer je een noodstop maakt..

                                  corsageak

                                  #17715071
                                  Nick-C20XE
                                    Lid sinds:
                                    6 August 2010

                                    Maar hard of zacht op het rempedaal drukken maakt in principe ook geen verschil op het gebied van stroom.

                                    Sowieso is corrosie/roest in alle lampen tegelijk al hoogst onwaarschijnlijk
                                    Kan beter het zekere voor het onzekere nemen.

                                    #17715072
                                    corsageak
                                      Lid sinds:
                                      28 October 2009

                                      indd dat van dat remmen is ook onwaarschijnlijk ja dat klopt :P was maar een soort van ik zeg ook is wat ervan :p

                                      maar t is in iedergeval een raar voorval dit verhaal :wtf

                                      #17715073
                                      geffuhboy
                                        Lid sinds:
                                        8 April 2010

                                        heey meschien de kontakten van de lamp fitting wat strakker buigen dat de lamp er wat strakker in zit ;)
                                        succes
                                        gr Nick

                                        #17715074
                                        Junior125
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          25 January 2006

                                          Das gewoon n Massa Probleem, als je radio uitvalt en lampen haperen en weet ik t wa voor geneuzel meer kan t weinig anders zijn, loop eerst je massa kabels maar s na en los halen. zuiver maken en trug zetten. Gr’s

                                        19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.