Vogeltjes geluid bij te lage toeren

Forumindex Forums Modellen Astra Vogeltjes geluid bij te lage toeren

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    mik83

Hallo allemaal

effe een vraag als ik rij en kom te laag in toeren voor de versnelling,dan pakt ie hem iets langzammer op (logisch) maar dan maakt ie zo’n vogeltjes geluid heel irritant !!!!

Ik hoor van mensen ligt aan je multiriem ( maar die heb ik pak weg 8 a 6 maanden vervangen.

Ik vandaag naar me garage ik uitgelegd van dit dat zus en zo,toen zei hij van ( komt waarschijnlijk door het weer,moet je wd40 spuiten op de binnenkant van je multiriem )

Kan dit zomaar of is dat een tijdelijke oplossing,en vind het ook zo raar ik heb hem pas laten vervangen,mis kan het nog iets anders zijn ????

Misschien suggesties ???

ik hoor het wel weer

gr mik83

belgium turbo
      Deelnemer

Had ik ook bij mijn vectra a , bleek ook van de multiriem te zijn .
        Nieuwe riem erop en alles was in orde .

b07

ik denk niet dat het verstandig is om wd40 op je snaar te spuiten, waarschijnlijk gaat die dan slippen omdat je hem dan vet/glad maakt.

misschien is je spanrol aan vervanging toe ,haal je v-snaar er af en draai je spanrol met de hand dan hoor je gelijk of het daar vandaan komt, doe dat ook met de andere rollen waar de v-snaar overheen loopt.

als je snaar te slap staat kan die ook gaan piepen.

IMpY

WD40 erop spuiten kan geen kwaad. Gewoon doen. Dan is het piepen waarschijnlijk ook weg. Echter als de WD40 weer verdwenen is na een tijdje kan het zijn dat het weer terug komt. Vaak last van zoiets als het flink koud is buiten inderdaad. Of bij extreme droogte in de zomer.

Groeten Twan

wim-v6
            Deelnemer

kan ook de spanner zijn van de multiriem, mijne doet ook piepen bij koude motor (V6)

Willem

IMpY

dus WD40 gebruiken en als dat niet helpt of het te snel terug komt oren dicht doen:D of Radio wat harder zetten…

groeten Twan

Famempeters

als gezegd en al aan Mike uitgelegd .

Wd 40 kan geen kwaad is een goed conserveer middel en doet verder niks verkeerds echter de riem is nog niet zo lang geleden vervangen en gezien de km,s die de diesel heeft gelopen kan het best de spanner zijn.

dit is is overigens een veer spanner dus de riem kan mists de juiste is gemonteerd dus niet te slap staan.

dus ik vermoed de spanner en dat is een kosta plaatje van ongeveer 125€ voor deze 1700 diesel Astra G

verder heb ook mijn Opel als ik hem met dit koude sneeuw weer start ondanks dat hij onder dak staat wat bij geluidjes maar dat hoort bij de wagen en mij .als hij warm is is hij muis stil en daar doe ik het voor .

Bert

wim-v6
                  Deelnemer

haha, bert. ik had met mijn 1.6 16V motor een schavend geluid, dit kwam bij mij van het spanwieltje van de multiriem, loop ik op de sloop kom een Vectra-B en een tigra tegen. eerst die van de vectra-B, dat was een originele (metaal), maar al wat ouder.

loopt ik toch nog effe langs te tigra (X14XE), en haalt daar het wieltje los van de spanner, is dit een recent vervangen exemplaar (origineel / staal)).

dus nu heb ik op mijn X16XE een nieuw origineel wieltje als vervangen voor de kunsstoffen door water aangetaste oude wieltje, en geen bijgeluidjes meer

dus als je geen zin hebt een hele spanner te vervangen, kan je ook eens een rondje op de sloop doen.

oude spanner wiel lager was kapot gegaan met de hevige regenval afgelopen zomer.

Bij mijn vorige Opel, een Astra-F 2.0i 8V mutliriem versie, maakte de spanner altijd al geluid.

ons was opgevallen dat de multisnaar altijd vrij ver aan de buitenzijde van het wieltje liep.

toen hebben we het wieltje gedemonteerd van de spanner, 180 graden gedraaid (buitenkant naar binnen (is gelijk), en een extra ring aan de binnen zijde gemonteerd, nu zat de riem weer in het midden van het spanwieltje, en het geluid is nooit meer terug gekomen.

Willem

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.