Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Vogelpoep geeft doffe plekken
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 mei 2011 om 11:34 #17238575
Ik haal vogelpoep altijd gelijk van de auto af. Toch ontstaan er doffe plekken.
Hoe krijg ik die weg?8 mei 2011 om 11:36 #17889277het schijnt mogelijk te zijn dat het na een paar dagen weer wegtrekt.
zoniet wordt het poetsen/polijsten.
10 mei 2011 om 07:51 #17889280Ik heb het bij een zilveren corsa een keer meegemaakt dat de lak was weggevreten tot de grondlaag aan toe. Allemaal door die vogelstront. Wat die beesten tegenwoordig eten weet ik niet maar goed voor je auto is anders.
10 mei 2011 om 07:55 #17889281ik ook bij een zilveren corsa is niet meer af gegaan!
Erwin
10 mei 2011 om 08:34 #17889282De plekken blijven permanent?
Al geprobeerd te waxen? En anders eens met een tube scratch remover (bij de blokker, die shit werkt echt. groene verpakking) er overheen.Als de plekken weer weg zijn, zorg dan dat je je auto eens stevig in de wax zet (of laat zetten).
En dan bedoel ik niet dat je bij de wasserette de wax optie kiest. Dat is rommel namelijk.
Echt zelf, met het handje en een pot fatsoenlijke wax in pasta-vorm (geen vloeibare meuk)
Met een beetje geluk valt de vogelstront dan eerst de wax aan en krijg je niet zo gauw meer vlekken.
Ik wax ook altijd zelf. Bij mij vliegt de vogelstront van de auto af als ik een beetje snelheid maak (snelweg/provinciale weg) of er een emmer water overheen smijt.
@Joop1970: heeft niks met de samenstelling van vogelschijt te maken ;) Ligt aan de lak. Sinds de RoHS is geintroduceerd (Reduction of Hazardous Substances) mogen bepaalde stoffen niet meer gebruikt worden in lak, lijm, soldeertin, etc.
Nadeel daarvan is dat in bepaalde gevallen de duurzaamheid van het product achteruit gaat, en dat er veel duurdere alternatieven gezocht moeten worden.
B.v. met soldeertin tegenwoordig. Je merkt dat apparatuur steeds sneller stuk gaat omdat het tin gaat crystaliseren door gebrek aan lood (mag er niet meer in zitten) en dan losbreekt. Je 20 jaar oude TV doet het mogelijk nog prima, terwijl je LCD TV over 10 jaar afgeschreven is.
Met lak net zo. Die is in bepaalde gevallen minder bestand tegen zuur, zoals zure regen of vogelshit.
Tegenwoordig zijn er wel alternatieven die de problemen (deels) oplossen, maargoed, die zitten er niet altijd in. Dat risico is zeker aanwezig met spullen van net na de introductie van RoHS.10 mei 2011 om 09:05 #17889283Wat is er mis met vloeibare wax? :???:
Bijvoorbeeld smartwax.10 mei 2011 om 09:16 #17889284Is van origine vloeibaar en spoelt daarom eerder weg dan pasta-wax.
Vloeibaar spul zie je altijd minder lang het effect van.
Uiteraard beetje appels/peren als je tussen twee merken vergelijkt, maar als je product X in vloeibaar en pasta kan krijgen, heb je altijd langer plezier van pasta.
Daarbij geeft pasta een iets “hardere” en dikkere laag, die niet zo gauw aangevreten wordt.En van de troep van de wasserette krijg je alleen maar strepen, vlekken en ramen waar verschrikkelijk strepen op trekken.
10 mei 2011 om 09:18 #17889278Vogelpoep is het meest rottige spul wat je kan krijgen op je lak
Ben zelf actief detailer dus kom het genoeg tegen!De vogelpoep trekt zich vaak binnen een dag al IN de lak en laat permanente vlekken achter die je er NIET uit krijgt als het te lang zit…
Ook niet met polijsten en al helemaal niet met bovengenoemde scratch-x of waxen (waxen is een beschermlaag en niet reinigend!)Beste is dus binnen een dag verwijderen die troep! en op een warme dag kan het binnen een paar uurtjes al te laat zijn…
10 mei 2011 om 09:29 #17889285@Kaamos, Dat van die soldeertin kan ik over meepraten. Je komt steeds meer losse contacten tegen, precies wat je zegt.
Tegenwoordig gebruiken ze toch ook meer lakken op waterbasis?
10 mei 2011 om 09:36 #17889286Klopt, vanwege RoHS. Gelukkig zijn er inmiddels nieuwe toevoegingen die die waterbasis lak harder maakt, maar het is nogsteeds niet zo goed als voorheen.
Net als de soldeertin, condensator elektrolyt (plof elco’s in computers enzo, vooral 1998 t/m 2004), brandvertragers in elektronische apparatuur, lakken en beitsen, oplosmiddelen, etc etc etc.10 mei 2011 om 09:47 #17889279het enige wat je kunt doen om de lak te beschermen is, wanneer je ziet dat er vogelpoep op de lak zit, Meteen eraf te halen. Ik heb altijd in mijn kofferbak een microvezel doek met Spray&wipe van Poor boys liggen om dit soort vuil meteen veilig te verwijderen.
En om mijn auto te schermen die ik regelmatig de auto kleien, polisch, glaze dit alles goed beschermen met een wax. Het resultaat mag er zeker zijn. Vogel poep eenmaal de lak heeft aangetast kun je er niks meer aan doen.
14 mei 2011 om 16:01 #17889287ik werk in de europoort en daar heb je die hele leuke,schattige,superr lieve meeuwen zitten.
met duizende komen ze er elkaar jaar terug.me auto zat iedere dag onder de stront.en deed het er altijd gelijk afhalen.
toch had ik geen last van doffe plekken.en ik ben een miere neuker hoor.ik zweer helemaal bij meguiars.
regelmatig je auto voorbehandelen,wassen,nabehandelen.
en je hebt een top lak. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.