Forumindex › Forums › Modellen › Astra › voedingskabel versterker trekken astra g
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 november 2013 om 17:29 #18192518
Gelukkig hebben ze er een zekering voor uitgevonden. Dus dat branden valt wel mee. Ik vind het wel een enorme beunmanier!
18 november 2013 om 17:37 #18192519Hoeft maar 1 vonkje te zijn die verkeerd terecht komt en je hebt vuur.
En als ze al een pluskabel onder de auto leggen , is het ook maar de vraag waar hebben ze de zekering ergens tussen gezet of er uberhaupt wel een zekering tussen hebben zitten. En de spanning die vanuit de versterker wegkomt kan ook nog is schade aanbrengen.18 november 2013 om 18:41 #18192520@Blue-Dragon wrote:
@b07 wrote:
heb me + draad even op gemeten deze is 0,75 mm dik ,dat is dik zat 1000 watt versterker doet het prima, heb hier 1 subwoofer op van 800 rms en een condensator.
hier een tabel hoe dik je kabel moet zijn:
http://www.autohifi.cybercomm.nl/theorie.html” onclick=”window.open(this.href);return false;zo zit de kabel bij mij:
Hmm zoals jij die kabel hebt liggen is niet echt handig zo.
Vooral dat die onder die plaat van de veerpoot ligt , die plaat beweegt namelijk ook mee met het insturen dus pas op met beschadigen van de kabel.Draad kan je veel beter door het gat waar de bekabeling van de ruitenwisser door heen loopt leggen. :thumbup
Je kunt het rubber eruit halen en er een gat bij prikken. ;)die kabel zat onder de veerpoot zodat ik em niet te ver naar binnen kon trekken ,natuur heb ik die daar nooit onder zitten.
kabel ligt niet op de ijzere rand zoals op de foto ,kabel ligt over het rubber wat op die rand zit,ligt al 7 jaar zo zonder problemen.18 november 2013 om 19:42 #18192521Ik zou lekker onderlangs doen. Ook geen gaten boren en beun manier je kabel hebben lopen.
20 november 2013 om 17:40 #18192522ik heb de zekering nog geen 10 cm van de auto af
kheb hem netjes langs de leidingen onder de auto helemaal in een 16mm unipipe waterleiding liggen dus er :D gebeurd niks mee
22 november 2013 om 12:30 #18192523als je er een goede zekering tussen zit klapt deze
waardoor er geen sluiting meer is bij beschadigingenmaar als je hem onder langs haalt monteer deze dan goed vast !!
michel
24 november 2013 om 23:13 #18192524Maar voor dat hij knapt moet er toch echt eerst sluiting zijn dus minstens 1 vonk heb je altijd. Als je nou net een zwetende benzine slang hebt of misschien nog wel erger, een lekkende remleiding, heb je brand, met alle gevolgen van dien.
25 november 2013 om 06:18 #18192525Dat is wel een beetje doemdenken. Daarbij, wie blijft er rijden met een lekkende remleiding haha. Nee ik zie het probleem niet. Ik ken zat gasten die het onderlangs doen. Zorg wel dat de zekering bij de accu zit. Ik heb gevallen gezien waarbij deze in de kofferbak zat.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
25 november 2013 om 17:02 #18192526Daar zit bij mij de kabel voor het uitschakelen van TC/ESP doorheen wat ik achteraf heb ingebouwd.
Daar zou ook de eventuele pluskabel doorheen kunnen.
Weet niet of dat gat bij elke Astra zit?25 november 2013 om 17:34 #18192527@Juhroen wrote:
Gelukkig hebben ze er een zekering voor uitgevonden. Dus dat branden valt wel mee.
Een beetje versterker trekt een 35 / 40A ? Natuurlijk pak je niet die 100 of 150A zekering die in dat setje zit want je moet selectief afzekeren dus dan zeker je onder je motorkap af met laten we zeggen 60A.
Die zekering gaat er echter niet direct bij 60A uit maar bij een langdurige stroomafname die gelijk of hoger is dan 60A maar dat wist je al.Nemen we een standaard Astra met een 1.6 motortje dus met een kleine 55Ah accu.
Deze accu kan gedurende 1 uur lang 55A leveren maar aan piekstroom kan zo’n accu met gemak een 350A leveren.
Laten we nou eens zeggen dat er 150A gaat lopen wat ik dan nog heel voorzichtig inschat.Pak nu eens een stukje draad, steek dat thuis eens in het stopcontact en voel eens hoe warm die draad wordt terwijl daar theoretisch maar 16A doorheen kan gaan. En bedenk je dan eens dat die automaat in je meterkast binnen 10ms al uitschakelt, iets waar je auto zekering seconden over doet.
Dat branden valt dus helemaal niet mee en is in mijn ogen absoluut een reëel risico. Ik snap heel goed dat jullie als “leeken” het gevaar van stroom door een geleider niet kunnen inschatten maar er branden jaarlijks tig huizen af door soortgelijk geknutsel terwijl daar maar fracties van zulke stromen doorheen gaan.
Het grote nadeel van brand in een auto is dat het zo machtig snel om zich heen grijpt. Ik weet niet of je wel eens een beginnende autobrand hebt meegemaakt maar als je die binnen een minuut niet uithebt dan is het eigenlijk al einde verhaal.Hoe jij het doet is vooral je eigen keuze, maar net zoals Gerrit ook al een beetje aangeeft is het wel wat simpel en naief om te denken ” dat gebeurd mij niet” ..
Daarnaast is er ook nog een verzekering die bij een uitgebrande auto toch altijd wel heel benieuwd is naar een eventuele oorzaak.25 november 2013 om 18:28 #18192528Ik werk zelf in een vrachtwagen garage. Ik heb al heel wat bedrading in rook op zien gaan. Ik zeg ook niet dat het mij nooit gebeurt. Zo denk ik ook niet. Maar om gelijk te roepen dat een bepaalde wijze van iemand onverantwoord is? Of je hem onder of boven langsdoet maakt in mijn ogen niet uit. Belangrijk is dat je hem stevig en veilig vastlegt. En de zekering op de juiste plaats. Persoonlijk moet ik de eerste verbrande auto door een wooferkabel nog tegenkomen. En als je aan je eigen kunde twijfelt kun je het altijd laten doen!
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
25 november 2013 om 20:36 #1819252926 november 2013 om 19:41 #18192530Jongens. Je bedrading moet in orde zijn. Gaan zat auto’s op in rook door slechte installatie.
Snap niet dat jullie er zo makkelijk mee doen. Als je auto je zo weinig waard is duw hem dan gelijk in de naar de stort.
Maar goed. Bij de astra g zijn er meerdere mogelijkheden. Altijd wel een gaatje te vinden.
pas wel op, kit dat gat wel af. Anders groeit er over een jaar een familie aan schimmels onder je tapijt
gewoon lekker onder je dash kruipen en goed kijken26 november 2013 om 19:58 #18192531kabel licht nu ook al perfect daarbij die veerpoot :thumbdown .
best wel moeilijk om een doorvoer tule en de juiste boor te kopen.
en vervolgens wel de nodige euri in versterkers en speakers investeren.kijk voor de gein eens op een caraudio forum kun je misschien nog iets leren
30 december 2013 om 14:49 #18192532Heb mijne ingebouwd haha.
Was ff vergeten het slot te vertellen haha.
Via het gat in het midden in de midden console mooi weggewerkt naar achteren toe.Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
30 december 2013 om 15:51 #18192533
Hoe ik me kabels gelegd hebSent from my GT-N7100 using Tapatalk
30 december 2013 om 16:03 #18192534Ik heb de kabel bij een vriend van me door de style (boven de deuren)laten lopen en hij had er 2 hadden wel 2gaten int schutboard gemaakt en met door voer tules de kabels naar binnen gebracht
Groet jasper30 december 2013 om 23:14 #18192535@jasper_dc wrote:
Ik heb de kabel bij een vriend van me door de style (boven de deuren)laten lopen en hij had er 2 hadden wel 2gaten int schutboard gemaakt en met door voer tules de kabels naar binnen gebracht
Groet jasperOpzich wel leuk weggewerkt alleen een of ander manier lijkt me dat zo zonde.
Als er wat is moet je alles weer lopen trekken.Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.