Forumindex › Forums › Modellen › Astra › voedingskabel versterker trekken astra g
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 november 2013 om 14:45 #17261930
Hallo.
Ik zou graag een kabek willen trekken van de accu naar de versterker.
Alleen heb nogmaar sinds 2 dagen een opel astra.
Alleen kan ik nergens een gat vinden voor de kabels.
Iemand miss een idee hoe dit op te lossen voor ik zelf een gat boor haha.Gr ramon
17 november 2013 om 14:50 #18192494Haha ja dat is een beetje lastig bij deze auto :p
Ik heb namelijk ook een gat moeten boren.
Dit heb ik overigens gedaan tussen de linkerdeur en de auto. Daar achter zit schuim en de wielkast. Daar kan je omhoog naar de motor ruimte.Wel even je kabel intapen op het punt van dat gat. Je wil niet dat deze kortsluiting gaat maken. Ook regelmatig dit gat in de gaten houden op vuil en roest (mijn type roes niet iig)
17 november 2013 om 15:30 #18192495Welk motor type heb je ?
Bij alle Z motoren zit er een rubberen dop achter het gaspedaal, bij de X motoren zul je vermoedelijk een gat moeten boren.
17 november 2013 om 15:37 #18192496je hoeft geen gaten te boren ,er zit een rubberen dop onder de rechter ruitenwisser waar de kabel van de motorkap naar binnen gaat,even de plastieken kap eraf halen dan kan je erbij,daar pas een dikke kabel prima door heen.
17 november 2013 om 16:12 #18192497@b07 wrote:
je hoeft geen gaten te boren ,er zit een rubberen dop onder de rechter ruitenwisser waar de kabel van de motorkap naar binnen gaat,even de plastieken kap eraf halen dan kan je erbij,daar pas een dikke kabel prima door heen.
Super ga morgen meteen proberen is nu weer wat te donker haha
Gr ramon17 november 2013 om 17:43 #18192498Bij een.x hoef je ook niet te boren. Precies in het midden laag zit eendik rubber. Daar kan je hem door doen en kom je achter je versnellingspook in het midden uit. Zo had ik hem in me x20xer
17 november 2013 om 18:29 #18192499als je geen airco hebt dan heb je inderdaad 2 dopjes over om hem door te trekken naast je hoofdremcillinder
ik moest toch echt een gat boren bij mijn opel astra g x20xev
heb de gat geboord bij de motorkapkabel onder de ruitenwisser beplaating
door dat rubber krijg je nooit een dikkere kabel king:
17 november 2013 om 18:46 #18192500dat rubber moet je ook open snijden, daar zit die bij mij ook door heen,mij kabel is zeken 1 cm dik
17 november 2013 om 18:56 #18192501Hoe weet ik welke motor ik heb?
Ik heb een opel astra g van uit “99
1.7 dtlGroetjes ramon
17 november 2013 om 18:57 #18192502papieren :thumb
heb je airco dan ??
17 november 2013 om 18:59 #18192503@b07 wrote:
mij kabel is zeken 1 cm dik
En hoeveel daarvan is isolatie en hoeveel koper ?
Als je een beetje installatie hebt dan zit je al aan een 20-25mm2 vast en die ga je daar denk ik nooit bii-in krijgen.
Ook zul je goed moeten afkitten want als er water langsheen lekt, dan lekt dat zo je zekeringkast in.17 november 2013 om 19:00 #18192504Zonder airco.
17 november 2013 om 19:14 #18192505@Juffer1 wrote:
@b07 wrote:
mij kabel is zeken 1 cm dik
En hoeveel daarvan is isolatie en hoeveel koper ?
Als je een beetje installatie hebt dan zit je al aan een 20-25mm2 vast en die ga je daar denk ik nooit bii-in krijgen.
Ook zul je goed moeten afkitten want als er water langsheen lekt, dan lekt dat zo je zekeringkast in.ja volgens mij krijg je een beetje juiste draad er nooit doorheen
maar misschien eens foto ervan want ben wel erg benieuw misschien dat het mij zelf niet lukte ??uuuuuu ja goed fakitten !!! want had ook beetje natigheid in mijn auto toch maar eens voor zekerheid goed afgekit :D
en nooit meer ergens last cvan gehad17 november 2013 om 21:18 #18192506Mijne was ook minimaal 1cm 35mm2 necom, en airco en ging er prima door. Ruimte zat!
Alles droog ook geen lekkage17 november 2013 om 21:21 #18192507Door welk gat kan ik hem dus het beste drukken ?
Gr ramon17 november 2013 om 21:53 #18192508Wat je het makkelijkst vindt. In het midden kom je lastig bij maar zit wel gelijk mooi om weg te werken. Via andere heb ik geen ervaring mee.
17 november 2013 om 22:45 #18192509Denk dat ik dan via missen ga doen wel zo mooi mogelijk afwerken
Thx18 november 2013 om 07:45 #18192510heb me + draad even op gemeten deze is 0,75 mm dik ,dat is dik zat 1000 watt versterker doet het prima, heb hier 1 subwoofer op van 800 rms en een condensator.
hier een tabel hoe dik je kabel moet zijn:
http://www.autohifi.cybercomm.nl/theorie.html” onclick=”window.open(this.href);return false;zo zit de kabel bij mij:
18 november 2013 om 08:31 #18192511Zonder gaten te boren? .
Anders ga ik dat proberen.18 november 2013 om 08:42 #18192512Zeer slechte oplossing als boven op de foto, dan kun je hem beter doorvoeren ongeveer waar je motorkapkabel ook naar de ruitenwissers gaat.
Maar zo heb je veel te veel kans op doorschuren.
18 november 2013 om 16:22 #18192513Ik zal zo wel even een foto maken van hoe ik het opgelost heb. Uiteindelijk net naast het midden onder de metalen rand waar de ruiterwissers boven zitten een gat geboord en de kabel naar beneden laten zakken. Loopt nu via mn pedalen naar beneden. Nooit last gehad van lekkage of wat dan ook!
18 november 2013 om 16:36 #18192514@b07 wrote:
heb me + draad even op gemeten deze is 0,75 mm dik ,dat is dik zat 1000 watt versterker doet het prima, heb hier 1 subwoofer op van 800 rms en een condensator.
hier een tabel hoe dik je kabel moet zijn:
http://www.autohifi.cybercomm.nl/theorie.html” onclick=”window.open(this.href);return false;zo zit de kabel bij mij:
Hmm zoals jij die kabel hebt liggen is niet echt handig zo.
Vooral dat die onder die plaat van de veerpoot ligt , die plaat beweegt namelijk ook mee met het insturen dus pas op met beschadigen van de kabel.Draad kan je veel beter door het gat waar de bekabeling van de ruitenwisser door heen loopt leggen. :thumbup
Je kunt het rubber eruit halen en er een gat bij prikken. ;)18 november 2013 om 16:38 #18192515of gewoon onder de auto door :D
18 november 2013 om 16:43 #18192516Dat is helemaal levens gevaarlijk! keer een steentje er tegenaan en wat gebeurd er dan?
En is bij de APK ook niet toegestaan , buurjongen hier had het ook al is zo gedaan namelijk.18 november 2013 om 17:23 #18192517Als er al een kabel onder de auto door gaat (wat ik betwijfel aangezien benzine en remleidingen met extreem brandbare vloeistoffen hier lopen) dan zijn deze met minstens 5mm rubber rondom geisoleerd. Dan nog is het enorm gevaarlijk als je bijvoorbeeld een opstaande steen op de weg raakt en deze de isolatie beschadigd. Als de blote kabel ergens in aanraking komt met een stuk metaal dat op de massa van de accu uit komt heb je het zelfde effect onder de auto als dat je de startkabels op een accu aansluit en tegen elkaar aan houd, heel veel vonken en kans op brand!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.