Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › Voeding van accu naar versterker, hoe?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 juni 2011 om 17:12 #17237709
Hey,
Ik heb sinds 2 maanden mijn Tigra, ik heb al een mooi audio setje staan maar nou heb ik me al doodgezocht naar een doorgang van de accu naar de cabine toe voor de voedingskabel voor de versterker. Hebben jullie tips hoe ik dit het beste aanpak?
Grtz,
Jasser4 juni 2011 om 17:26 #17879147Boren…
4 juni 2011 om 18:27 #178791484 juni 2011 om 18:34 #17879149Achter je accu kijken daar lopen kabels ;)
Binnenin ff je handschoenkastje eruit halen (3xschroef)
En daar zie je de kabels naar binnen komen :DDaarna kun je m langs de zijkant zo naar achter leggen
Als je het plastic weghaalt en opletten bij het achter
Paneel want dat is ff lastig.. Ik heb toen met een kabel
Trekker de kabel naar achter getrokken..De min kun je op t frame/carosserie schroeven en ook ff
Een extra – kabel van je – pool op de accu naar je zijpaneel
Trekken..4 juni 2011 om 18:39 #17879150Thx Dominic,
Ik ga er binnekort weer even tijd aan besteden :D
4 juni 2011 om 19:44 #17879151Zorg dat je stroom kabel niet aan de zelfde kant van de auto loopt als de audio kabels die je naar je subwoofer hebt lopen want dit kan erg nare storingen veroorzaken.
Ik had mijn Audio kabel aan de bestuurders kant ergens door een rubber in het schutbord naar binnen gedrukt. (Leeg rond rubbertje – er uit gehaald, gat in geprikt kabel er door heen geprikt en rubber en kabel terug in het gat en dus netjes waterdicht en hier door zal de kabel ook niet snel open snijden op het casco!!!)
5 juni 2011 om 08:32 #17879154bij de accu heeft de vorige eigenaar een gaat geboort bij onze tig, ik dacht daar doe ik de kabels door voor mijn alarm. alles ging goed totdat er een regenbui viel. s’morgens lag er want water onder het handschoenen kasje.
ff het gat afgekit en klaar.dus mocht je gaan boren wel ff afkitten wat de cpu zit ook onder het handschoenekasje.
5 juni 2011 om 08:32 #17879155bij de accu heeft de vorige eigenaar een gaat geboort bij onze tig, ik dacht daar doe ik de kabels door voor mijn alarm. alles ging goed totdat er een regenbui viel. s’morgens lag er wat water onder het handschoenen kasje.
ff het gat afgekit en klaar.dus mocht je gaan boren wel ff afkitten want de cpu zit ook onder het handschoenekasje.
5 juni 2011 om 08:32 #17879156hey 2x ?????
5 juni 2011 om 12:13 #17879153Ja volgens mij is er iets verkeerd gegaan in het script oid, meerdere toppics staan vol met dubbele posts.
5 juni 2011 om 12:14 #178791525 juni 2011 om 15:04 #17879157Ik heb mijn voeding kabel achter de accu door de rubber waar de kabels binnekomen gedrukt werkt prima en je kabel kan mooi langs de zijkant van je auto naar achter.
Kun je prima wegwerken onder de strips.
Let er wel op dat je kabel nergens tussen geklempt kan worden dit zou nog eens een probleem kunnen gaan worden dan.Succes en ben benieuwt naar het resultaat.
Gr Yannick
5 juni 2011 om 15:12 #17879158Ooit hadden ze al eens gedacht dat er eigenlijk kabels door het schutbord naar binnen zouden moeten ipv die buitenom met wat plakband langs je spatbord naar boven door een klein beetje geopend raam te doen. Leek gewoon beter..
:jerry :jerry
Ik gok dus dat er ergens een gat in je schutbord zit voor die kabels. Douw hem daar lekker bij doorheen.Als je toch gaat boren.. zorg dan dat je ook vijlt.
Anders duurt het niet lang voor de isolatie weg is…6 juni 2011 om 16:58 #17879159@Yannick20 wrote:
Ik heb mijn voeding kabel achter de accu door de rubber waar de kabels binnekomen gedrukt werkt prima en je kabel kan mooi langs de zijkant van je auto naar achter.
Kun je prima wegwerken onder de strips.
Let er wel op dat je kabel nergens tussen geklempt kan worden dit zou nog eens een probleem kunnen gaan worden dan.Succes en ben benieuwt naar het resultaat.
Gr Yannick
hehehe
Ik ken een grappenmaker die heeft de voedingskabels met tairips aan de remleidingen ONDER de auto door vast zitten … :wtf :hmmz
Hij vond het ook nog raar toen ik hem vroeg of hij dat veilig vond :jerry :D
7 juni 2011 om 13:36 #17879160hahaha.. of gas inbouwen en dan de leidingen inderdaad zo aan de bestaande leidingen tie rippen!!
7 juni 2011 om 18:08 #17879161@kaneelschep wrote:
hahaha.. of gas inbouwen en dan de leidingen inderdaad zo aan de bestaande leidingen tie rippen!!
Oh mijn god wat een artiest :shock:
Als we met zulks volk een oorlog hadden moeten beginnen was ik wel met een witte vlag vooruit gerend :jerry
7 juni 2011 om 18:13 #17879162zit bij mij ook langs het schutbord.. die kunstof dop opzij geduwd met een platte schroevendraaier en de kabel erdoorheen, dikke laag kit erop en gaan met die banaan :afro
7 juni 2011 om 21:15 #17879163haha net als die mensen die hun tv kabel van beneden door de woonkamer naar de achterkant
hebben gelegd en toen via het raam naar boven en daarvan ook weer naar zolder over het dak..waar is de logica? :D
8 juni 2011 om 16:23 #17879164@Dominic wrote:
haha net als die mensen die hun tv kabel van beneden door de woonkamer naar de achterkant
hebben gelegd en toen via het raam naar boven en daarvan ook weer naar zolder over het dak..waar is de logica? :D
-offtopic
Och hou op, Ik heb voor 3 internet/TV/telefoon providers gewerkt en ben verantwoordelijk geweest voor verkoop, retentie en kort voor hun klanten services. Mensen doen met TV en Internet de meest achterlijke dingen en vinden het dan raar dat ze met 15 meter kabel op de rol storing of slecht signaal krijgen en dat het met 1 meter kabel WEL werkt.
-offtopic
8 juni 2011 om 16:49 #17879165Op die manier ben ik er achter gekomen dat een simpel splittertje overleden was.
Ff snel een kabel door het raam naar beneden gegooid….Tja kan me voorstellen dat sommige dan leiver buiten het huis die kabel leggen ipv kriskras door het huis, scheelt wel weer een aantal meter kabel.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.