Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › VOD in Tsjechie bezocht
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 augustus 2010 om 19:53 #17224987
Wat doe je tijdens de vakantie als je in Tsjechie zit in het gebied van de overstromingen en het veel regent. Na een daagje uit in Praag maar een besloten om een uitje naar de VOD in Liberec te maken om te kijken hoe de service en koffie daar is.
De directe aanleiding voor dit ongeplande uit stapje was dat op de terug weg van het dagje Praag mijn Vec in eerst instantie begon te schokken op de autosnel weg en daarna 3 keer in de noodloop. Blij dat we bij hotel aan kwamen. Ik had de laptop en de opcom meegenomen en dus maar eerste even foutmeldingen uitgelezen. Het was een P0268-0F Cylinder 3 injector Circuit High en P0090-%b Rail Pressure Control Solenoid Valve Circuit Range/Performance. (possitive Deviation. Ook een B3794-08 Switch Cruise Control Circuit Malfunction en die had natuurlijk te maken met het feit dat sinds halverwege de reis naar de Tsjechie de cruise control er regelmatig van äfsprong” vooral als ik de richtingaanwzijer gebruikte om naar links te gaan wat natuurlijk veelvuldig is voorgekomen, waarschijnlijk iets in de schakelaar, maar dat is zorg voor later, eerst maar zorgen dat ik weer normaal kan rijden. Daarom op internet naar de dichtsbijzijnde Opel dealer gezocht en daar een 3 kwartier voor sluitingstijd binnen gestapt. Helaas niemand aanweizig die ook maar een woord engels of duits sprak. Maar het zeggen van problem en wijzen op het lampje was voldoende om een monteur aan het werk te zetten met de Tech2. Daarna verdween de Vec voor 20 minuten in de werkplaats en maakte de monteur een proefrit. De receptionist kwam zeggen no problems en alles ok maar verder verstond ik er geen moer van , erg lastig allemaal. Ik hoefde niets af te rekenen en dat was natuurlijk wel heel vriendelijk van die VOD daar. Toen ik wegreed was er idd geen probleem maar toch maar even de snelweg opgegaan voor een wat langer test ritje en na 10 km was het weer zover. Stotteren geen vermogen meer en zelf volgas met niet harder dan 40 a 50 km/u en daar moest je dan ook nog 2 minuten op wachten voordat je op die snelheid kwam. Dus de volgende ochtend vroeg opgestaan en weer terug naar de Opel dealer. Er was niemand aanwezig die ik herkende van de vorige dag en een poging om uit te leggen dat ik de dag ervoor ook geweest was strandde meteen weer op taal probleem daarom wederom gemeld dat ik problems had en het lampje ging branden. Een monteur ging aan de slag en een uur en kwartier (inclusief testrit) later kwam er monteur naar me toe die gelukkig wat Engels bleek te spreken. Van wat ik van hem begreep zat er corrosie in de nozzle van de (3e?) injektor. Hij vroeg ook nog of de wagen soms onder water had gestaan (geen vreemde vraag gezien de overstromingen in dat gebied) maar ik verzekerde hem dat het echt niet het geval was. Volgens hem was het probleem verholpen, daar was ik nog een beetje achterdochtig overgezien de vorige avond. Ik moest 996 kronen afrekenen, oft € 43,50, ik mocht kiezen, daarvoor halen ze in Nederland nog net de Tech2 uit de kast, opzich dus een meervaller. Op de rekeninge staat de foutcode P0203 Vstrik Ventil 3.En wat bleek het probleem is idd opgelost. In Tsjechie nog kilometers gemaakt en vandaag op de terug weg via de autobaan ook geen problemen meer, in ieder geval niet met de trekkracht, wel met de cruisecontrol.
Al met al een possitieve ervaring met deze Tsjechie VOD, alleen geen koffie gekregen.
Echter geen idee waar de corrosie vandaan komt, of het zou het ook van inferieure diesel kunnen komen, ik had getankt bij een onbekend merk? Wellicht toch maar eens een supplement in de tank gooien om de injektors te reinigen. En natuurlijk een keer na de cruise control laten kijken.
20 augustus 2010 om 20:11 #17716082Mooi dat het zo is opgelost. Verder wel een fijne vakantie gehad?
Greetz Roel met een C.
20 augustus 2010 om 20:23 #17716083origineel gepost door opel-limbo
Mooi dat het zo is opgelost. Verder wel een fijne vakantie gehad?Greetz Roel met een C.
We hebben een leuke vakantie gehad ondanks het weer. We zijn op vrijdag aangekomen en op zaterdag zijn de overstromingen geweest. Nederlanders die op zaterdag waren aangekomen hadden 4 uur over de laatste 10 km gedaan en echt door flinke lagen water moeten rijden, ook hadden ze voor hun ogen een brug zien verdwijnen. Op zich hebben we daarin de stad weinig van gemerkt echter als je rond ging rijden was het op veel plaatsen een chaos met verdwenen gedeeltes van wegen, bruggen, vele omleidingen en afgesloten wegen. We wilden ook gaan Geocachen maar daar is door de eerder genoemde omstandigheden niet veel van terecht gekomen.
We hebben daarom ons planning aangepast en er toch een leuke vakantie van gemaakt. En Praag is echt ontzettend mooi, dus daar zijn we dus een aantal malen naar toe gereden.
20 augustus 2010 om 20:43 #17716084Praag is idd mooi. Ben ik ook al eens geweest.
20 augustus 2010 om 21:12 #17716085heb je een vectra b ??
zo ja, hendel van knipperlicht vervangen, die is naar z’n grootje20 augustus 2010 om 21:35 #17716086origineel gepost door VectraDennis
heb je een vectra b ??
zo ja, hendel van knipperlicht vervangen, die is naar z’n grootjeIk heb een C. Ik zag bij de How To: Opel Vectra C – Stuurhendel Uitbouwen en Inbouwen … staan dat jorisor de hendel heeft gedemonteerd en kontaktpuntjes verbogen en toen was zijn probleem verholpen. Het is met niet helemaal duidelijk of je die kontaktpuntjes kunt zien als je de hendel hebt uigebouwd of dat je de hendel zelf ook nog moet demonteren als hij uitgebouwd is.
21 augustus 2010 om 07:56 #17716087origineel gepost door de_som
Van wat ik van hem begreep zat er corrosie in de nozzle van de (3e?) injektor.Ik denk dat je het verkeerd begrepen hebt.
Hij zal bedoeld hebben: “Corrosie in stekker van 3e injector”
Dit is een veel voorkomend probleem bij de 1.9 150pk diesel.
Waarom weet eigenlijk niemand, maar Opel heeft er een speciaal kitje voor om de stekker te vervangen.Is bij jou de stekker vervangen of alleen schoon gemaakt? Als hij alleen is schoon gemaakt zal het probleem vroeg of laat weer terug komen.
Bij mij begon injector nr. 4 trouwens ook problemen te geven, 2 weken na injector nr. 3. Beide stekkers vervangen, nooit meer problemen.
21 augustus 2010 om 08:01 #17716088De originele stekkertjes zijn idd niet van super kwaliteit. en borgen niet lekker.
De reparatie-kit daar in tegen borgen op een andere manier en is 10x beter !!21 augustus 2010 om 09:33 #17716089origineel gepost door yzf1kr
origineel gepost door de_som
Van wat ik van hem begreep zat er corrosie in de nozzle van de (3e?) injektor.Ik denk dat je het verkeerd begrepen hebt.
Hij zal bedoeld hebben: “Corrosie in stekker van 3e injector”
Dit is een veel voorkomend probleem bij de 1.9 150pk diesel.
Waarom weet eigenlijk niemand, maar Opel heeft er een speciaal kitje voor om de stekker te vervangen.Is bij jou de stekker vervangen of alleen schoon gemaakt? Als hij alleen is schoon gemaakt zal het probleem vroeg of laat weer terug komen.
Bij mij begon injector nr. 4 trouwens ook problemen te geven, 2 weken na injector nr. 3. Beide stekkers vervangen, nooit meer problemen.
Ik heb idd een 150 pk. Hij is alleen schoongemaakt (staan ook geen onderdelen op rekening), hij had het over de nozzle van de injektor. Wellicht toch maar de stekkers vervangen dan.
21 augustus 2010 om 18:00 #17716090hallo allemaal,
geen ervaring met tsjechise vod dealer, wel een kroatische :P, na in oostenrijk te zijn aangehouden door de politie die me vertelde dat ik mijn licht in een tunnel moest aandoen, zei ik dat de verlichting aanstond, na even aan de voorkant te hebben gekeken, en nog een keer naar de lichtschakelaar, bleek bij nader onderzoek op 1 stadlichtje alle verlichting defect te zijn
:o, na hem te hebben verteld dat ik nog een paar km tot ons hotel moest, en ik daar zou gaan kijken mocht ik zomaar doorrijden :thumbup:thumbup, bij het hotel nog eens de zekeringen en lampjes te hebben nagekeken(lampjes leken heel), en natuurlijk net geen reserve meer bij me, denk ik dan morgen maar onderweg op zoek naar de 1ste de beste vod blijkt dat daar alles op zaterdag gewoon potdicht ziet:mad:, toen maar gewoon de weg vervolgd naar kroatie, en daar de volgende dag maar de ogen open houden onderweg naar een grot, en zowaar zomaar ergens in het midden van niets een erg smetteloze witte opel dealer:D, eerst even wachten daarna zelf maar even 1 lamp eruit gehaald, en deze laten zien, na een blik op de auto, kwam hij terug met een lampje, deze gemonteerd en ja hoor hij deed het, nou ook maar even op de andere kant gewezen, ook een lampje vervangen, € 10,- afgerekend voor 2 lampjes, en tevreden weer onderweg,grtjes arius
12 juni 2011 om 07:46 #17716091@de_som wrote:
Ik heb een C. Ik zag bij de How To: Opel Vectra C – Stuurhendel Uitbouwen en Inbouwen … staan dat jorisor de hendel heeft gedemonteerd en kontaktpuntjes verbogen en toen was zijn probleem verholpen. Het is met niet helemaal duidelijk of je die kontaktpuntjes kunt zien als je de hendel hebt uigebouwd of dat je de hendel zelf ook nog moet demonteren als hij uitgebouwd is.
Ik heb een Astra H 1.6 uit 2005 die het zelfde probleem heeft met de cruise control: uitvallen, niet aanwillen of resetten op de oude snelheid, terwijl je een nieuwe snelheid wil “setten”, zie topic. De Tech2 geeft ook de melding B3794-08: weerstandsbereik/rendement circuit “instel”-schakelaar cruise control. Bij mij is de hendel vervangen en ik heb de CIM laten SPS’en, maar zonder resultaat. Is het bij jouw Vectra ooit opgelost of weet je al wat meer van deze foutcode?
12 juni 2011 om 08:43 #17716092{Edit} niet goed gelezen..
Wel weer eens wat anders, een opel dealer in Tsjechië bezoeken.
Willem
12 juni 2011 om 20:20 #17716093Om te beginnen werkt mijn cruisecontrol sinds een 1,5 maand weer perfekt. Hij is spontaan weer gaan werken. Ik weet niet hoe lang het goed gaat dus even afkloppen. Ik heb vorig jaar de hendel nog vervangen maar dat heeft ook niet geholpen. Volgens de monteur moest het dan in de CIM zitten en zou die vervangen moeten worden. Ik geloof dat dat € 450,00 of zoiets ging kosten zonder arbeid en dat vond ik te duur.
Maar nu dus sinds 1,5 maand werkt de cruiseconrol weer.
Overigens heb ik begin dit jaar weer last gekregen van een stoterende vec en toen is de connector van de 3e injektor alsnog vervangen en geen problemen meer gehad.
13 juni 2011 om 10:32 #17716094@de_som wrote:
Om te beginnen werkt mijn cruisecontrol sinds een 1,5 maand weer perfekt. Hij is spontaan weer gaan werken.
Dat is heel mooi! Je weet niet of je iets bijzonders gedaan hebt, waardoor hij weer is gaan werken??
14 juni 2011 om 15:41 #17716095Ik heb zeker niets bijzonder gedaan. Tijdens een rit naar Parijs is spontaan weer normaal gaan werken. In het begin van de rit nog een haperende cruise control en tijdens de rit is hij zomaar normaal gaan werken en tot nu toe dus nog steeds. Wel dus bijna een jaar ergenis van gehad.
14 juni 2011 om 17:16 #17716096Ga van de zomer ook naar Frankrijk op vakantie en dus niet door Duitsland :D, misschien dat de CC dan ook weer gaat werken. Laten we het hopen, want dit is erg frustrerend.
13 augustus 2011 om 20:53 #17716097Dit jaar weer met de Vectra naar Tsjechie geweest. Op de heen reis zijn de problemen weer begonnen met de cruise control. Heeft dus maar een tijdje probleemloos gewerkt.
Verder pech gehad op de terug reis. De dynamo oftewel de lichtmasjien zoals de duitsers zeggen heeft het begeven en is vervangen door een Opel dealer in Duitsland nadat de ADAC mijn auto weer aan de praat had gekregen en dezelfde diagnose had gesteld als later de Opel dealer. De ADAC heeft me naar de dichtsbijzijnde dealer begeleid. De dynamo was daar niet op voorraad en moest bij een andere dealer opgehaald worden. In totaal 4,5 uur oponthoud gehad en € 544,00 lichter. De dynamo kosten € 364,00 excl BTW en arbeidsloon € 88,00 excl BTW. Iemand een idee of deze prijs normaal is?
Daarna probleem loos ruim 700 km over de autobahn naar huis.
Overigens ook bij de VOD in Duitsland net als vorig jaar in Tsjechie geen koffie gekregen.
14 augustus 2011 om 09:00 #17716098tis een smak geld inderdaad.
je kunt op http://www.h-base.nl kijken om te checken of je getilt bent met de onderdelenprijs.
maar zo te zien niet.en die CC is shit. Je hebt de hendel vervangen, dat was het probleem niet.
maar als de CC het spontaan weer gaat doen is het probleem niet opgelost
dan kun je er donder op zeggen dat het weer terug komt.Je hoort het vaker hoor dat die CIM modules kapot gaan.
Ook dat bv de hendel niet terug gaat als het knipperlicht aanstaat en je de bocht door bent. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.