Vocht/water onder tapijt bestuurderskant…

Forumindex Forums Modellen Calibra Vocht/water onder tapijt bestuurderskant…

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    16VCalibra
    Deelnemer

Hey allemaal,

Ik heb dus een probleem denk ik. Onder het tapijt van mijn calibra aan de bestuurderskant zit vocht/water. Het is precies onder de hak van mn rechtervoet. Door het leunen van de hak van de schoen op het tapijt is ook het plastice gedeelte wat op het tapijt zit gescheurd. Had hem zo gekocht trouwens. Precies onder dit gedeelte zit het vocht/water. Ik zelf heb het idee dat er ergens een afvoer verstopt zit en dat er water naar binnen komt. Want gister nadat ik mijn auto had gewassen ging ik stofzuigen en het was op dat plekje erg nat op dat moment. Ik heb er geen zin in dat mn bodem wegrot, zou zonde zijn. Wie heeft een idee van wat het kan zijn of heeft het al eens eerder gezien???? Ik hoor het graag!

Groetjes Ram

Pastra
      Deelnemer

Kan ook je kachelradiateur zijn;)

Mijn Calibra staat al tijden binnen, en af en toe start ik het beestje, terwijl ik weet dat mijn kachelradiateur lek is-> natte voetjes:swear

Je kan die conclusie helemaal bevestigen wanneer je koelvloeistof verliest.
        Ik heb dat namelijk wel, maar in lichte mate, dus de lekkage is nie al te groot

mercuryv6

Waarschijnlijk is je afvoerslang van je lekbak(bij je voorraam) waar je interieurfilterbak in zit verstopt. Als die bij een regenbui of als je je auto wast overloopt dan komt dit in je radiator voor je verwarming terecht en uiteindelijk op de bodem. Die afvoerslang zit in het midden van de lekbak en hangt naar beneden. Als deze verstopt is maak hem dan schoon en controleer met een gieter of hij voldoende water afvoert. Het beste is om je matten eruit te halen en goed te laten drogen. Daarna kan je het beste de plastic kap van de verwarmingsradiator los halen(die zit aan de onderkant van je middenconsole aan de achterkant thv van je gaspedaal). Waarschijnlijk zal hier ook water in zitten. Als je de bekleding er dan toch uit heb kijk dan ook even of alle afvoerdoppen in de bodem zitten en nog waterdicht zijn.
          Dit zijn plastic doppen(4x) ten grote van een 2 euro munt. Deze doppen gaan op een gegeven moment los zitten en daardoor kan er ook opspattende water in je auto komen.

Hoop dat het een beetje duidelijk is en succes verder.

Groeten Martin

Pastra
          Deelnemer

2 mogelijkheden dus!

Hoop voor je dat het de tweede is;) is net zoveel werk, maar kost alleen tijd;) en niet zo heel veel geld…

ahrend

3 mogelijkheden:sleeping,sluit je paravan nog goed aan bij de voorruit,ik heb dit ooit bij mijn Astra F gehad ,daar schoot ook water achterlangs waardoor ik ook bij de bijrijderskant steeds vochtproblemen had:fy1.
              Bij wat oudere auto’s wil dat ding nog wel eens een beetje vervormen en niet meer mooi aansluiten,het is dan niet zo dat ie cm’s openstaat ,maar een stukje.

16VCalibra
              Deelnemer

Dus als ik het goed begrijp zoude mn ruitenwissers eraf moeten en dan het plastice kap die over de hele breedte van de motorruim zit bij het schutbord weg halen, dus kort gezegd ik moet bij de interieurfilter komen en daar ergens een afvoerslang vinden die verstopt zou moeten zijn?? Of bedoel je de parafaan dat die verstopt zou zijn???. Want als ik vanuit de motorruim naar die parafaan kijk steken er wel wat dunne steeltjes uit van blaadjes. Toen de interieurfilter werd vervangen laatst zijn er ook een berg bladeren weg gehaald. Ik zal eens zoeken want verder lek ik geen kvs, nergens niet.

Groetjes Ram

origineel gepost door mercuryv6
                Waarschijnlijk is je afvoerslang van je lekbak(bij je voorraam) waar je interieurfilterbak in zit verstopt. Als die bij een regenbui of als je je auto wast overloopt dan komt dit in je radiator voor je verwarming terecht en uiteindelijk op de bodem. Die afvoerslang zit in het midden van de lekbak en hangt naar beneden. Als deze verstopt is maak hem dan schoon en controleer met een gieter of hij voldoende water afvoert. Het beste is om je matten eruit te halen en goed te laten drogen. Daarna kan je het beste de plastic kap van de verwarmingsradiator los halen(die zit aan de onderkant van je middenconsole aan de achterkant thv van je gaspedaal). Waarschijnlijk zal hier ook water in zitten. Als je de bekleding er dan toch uit heb kijk dan ook even of alle afvoerdoppen in de bodem zitten en nog waterdicht zijn.
                Dit zijn plastic doppen(4x) ten grote van een 2 euro munt. Deze doppen gaan op een gegeven moment los zitten en daardoor kan er ook opspattende water in je auto komen.

Hoop dat het een beetje duidelijk is en succes verder.

Groeten Martin

mercuryv6

Hoi,

Onder je parafaan ruimte hangt die slang die verstopt kan zitten.
                  Dus zeg maar thv van je inlaat. Je ruitenwissers en plastic kap kan je gewoon laten zitten. Die slang is ongeveer 30cm lang en aan de onderkant zitten 2 openingen waar het water uitkomt en uiteindelijk naar beneden valt.

Groeten Martin

Pastra
                  Deelnemer

Die slang komt bij je stuurhuis uit toch?

16VCalibra
                    Deelnemer

Ik ga zometeen ff kijken of ik wat kan vinden ;)

16VCalibra
                      Deelnemer

Die slang heb ik niet kunnen vinden. Wel zat de parafaan tot aan zn nok toe vol met echte bagger!!! Aan de hoeveelheid dat eruit kwam weet ik zeker dat ie helemaal vol heeft gezeten. Kan dit de euvel geweest zijn??? Hoop het wel dan ben ik er makkelijk van af gekomen :D

Groetjes Ram

16VCalibra
                        Deelnemer

Vandaag het tapijt enzo weg gehaald, had eindelijk is een keer tijd!. En ik kwam dit tegen!

Een verrot dopje. Ik heb het vermoeden dat door dat dopje al het vocht wat er langs kwam opgezogen is door het isolatie. Die zat dan ook helemaal vol met water!!! Maandag maar is een nieuw dopje halen en gelijk afkitten

Groetjes Ram

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.