Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Vocht in koplampen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 januari 2013 om 10:36 #17254080
Ik heb met oudjaar een nieuwe Astra Station gekocht.
Nu zie ik daar vanmorgen vocht in de koplampen zitten.
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen? Is aan allebei de kanten.. :hmmz
2 januari 2013 om 10:58 #18090152mooie focus ST :)
Heb er ook erg veel last van. Hele bovenrand is al aangekoekt van t vocht/stof
2 januari 2013 om 10:59 #18090153bij me pa z’n H ook..
2 januari 2013 om 11:35 #18090151Heb dit ook, heb ze nu met transparante kit rondom afgekit in de hoop dat het nu over is.
Als je kijkt hoe het transparante kunstof ophef zwarte basisdeel is gelijmd dan was er iemand heel zuinig met lijm.Ook de rubbere afdekring die op de achterkant zit om het deksel met die 3 schroeven vindt ik niet echt super strak afsluiten.
2 januari 2013 om 13:16 #18090154Hoi Jorizmo,
Dat is omdat ie buiten staat en de kou erin zit om zo maar te zeggen.
Dan staat de zon erop en wordt deze verwarmd.dat is de werking van koud warm.
Kan geen kwaad en krijg je er niet uit mss opnieuwd afkitten zoals eerder vermeld maar hebben ze tegenwoordig voort allemaal met kunstofbeglazing.2 januari 2013 om 13:45 #18090155Afkitten zou ik niet doen, vocht moet toch weg kunnen?
Lekker in de zon zetten, of even groot licht aan dan wordt het goed warm binnen in de lamp2 januari 2013 om 15:24 #18090156Ik heb het ook gehad. Van de zomer de koplampen eruit gehaald, glas van het huis af gehaald, opnieuw gekit en het was helemaal over.
Helaas sinds een paar dagen ook weer last! Nu heb ik op Ebay Silicagel zakjes gekocht en deze in de dop geplakt waar de lamp achter zit. Deze tip was ik al diverse keren tegengekomen. Opnieuw kitten is ook weer een dagje werk en op deze manier ben ik er ook vanaf voor heel weinig geld!
Ik heb 10grams gekocht welke van oranje naar groen kleuren. Bij groen zijn ze vol, dus eens in de week even kijken hoe het staat met de verkleuring en klaar!4 januari 2013 om 23:37 #18090157is een bekend probleem bij veel auto’s. Mij is ooit verteld dat er in de handleidingen zelfs staat dat de fabrikant daar niet verantwoordelijk voor is.
4 januari 2013 om 23:45 #18090158lampen aan zetten, dan is het zo weg.
als het straks weer beter weer wordt zal je er minder of geen last van hebben.5 januari 2013 om 11:17 #18090159Het kan voorkomen dat er wat condens in de koplamp komt maar normaal gesproken gebeurd dat vrijwel nooit bij temperaturen boven de 10 a 12 graden.
Wanneer het dus in de zomer optreed is het niet goed en kan er een lek zittenZelf had ik regelmatig wat condens in mijn koplampen van mijn vorige auto (Vectra-GTS). Dit gebeurd vrijwel
alleen maar bij temperaturen onder de 10 graden en wanneer het zeer vochtig is( zeg maar wanneer het waterkoud is). Dit komt omdat het kunststof (voorkant koplamp) zeer koud is en onder de motorkap is het vrij warm waardoor er redelijk veel vocht aanwezig is.(warme lucht kan veel vocht bevatten) Deze vocht komt door de ontluchtingsgaten (v/d koplamp) in het koplamphuis waar deze dan op het koude voorglas condenseerd.
Deze condens is er normaal gesproken binnen enkele uren weer uit.Conclusie : wanneer het vocht er na dagen nog in zit moet er sprake zijn van een lek in de koplamp.
Mijn broer heeft het ook gehad met zijn nieuwe Fiat Bravo. Een koplamp
bleef na het wassen vochtig (dagen). De dealer heeft deze koplamp vervangen en probleem was opgelost.Moet wel zeggen dat sommige auto’s (lees koplampen) wat gevoeliger zijn voor condens. Heb nu een Astra-GTC en tot nu toe nog geen last van gehad. De Vectra-C heeft er veel meer last van, en wellicht is de Astra-H ook wat gevoeliger voor dit fenomeen
5 januari 2013 om 12:07 #18090160Gaat er inderdaad vanzelf weer uit. Je zou eventueel die rubbertjes voor de ventilatie even kunnen checken of die nog goed staan.
5 januari 2013 om 13:28 #18090161alleen jammer dat het zo’n lelijk aanslag achterlaat als het allemaal is opgedroogd
5 januari 2013 om 15:10 #18090162@Tusk wrote:
alleen jammer dat het zo’n lelijk aanslag achterlaat als het allemaal is opgedroogd
Ja inderdaad dat klopt, na verloop van jaren kan het ”glas” dof worden. Hieraan is niet veel te doen en je kunt er niet bij om het evt te reinigen.
Wat je wel kunt doen om het te vertragen is b.v Silicagel zakjes in je koplamp plaatsen en hierdoor zal het minder vaak voorkomen en zodoende blijven je koplampen wel langer helder :wors6 januari 2013 om 15:28 #18090163ik heb dit in mijn mistlamp gehad gwn met een fohn bezig geweest en wegg miss helpt dit bij jou ook ?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.