Vocht achter het koplampenglas

Forumindex Forums Modellen Astra Vocht achter het koplampenglas

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    derartz
    Deelnemer

Goedeavond,

Gisterenmiddag schrok ik van m’n auto. Er zat allemaal vocht achter het koplampenglas. Misschien komt het doordat ik de auto voorzien heb van aftermarket pilot xenon verlichting. Het is was even werk om het passend te maken namelijk.

Ik ben vanmiddag met een fohn aan de slag gegaan en het is nu weg, maar natuurlijk zal het binnenkort met vochtig weer, weer terug komen.

Wie weet hoe dit kan ontstaan?
      Hoe hebben jullie vocht voorgoed uit de koplampunit gekregen?

Bedankt!

Astra F Vaassen
      Deelnemer

Goed afkitten dat die goed dicht zit;)

derartz
        Deelnemer

afkitten? Is dat niet vervelend als de vitting volgekit zit en ooit het lampje vervangen moet worden?

Astra F Vaassen
          Deelnemer

Nou ik bedoel meer het glas dat vastgekit zit, daar wil nog wel eens vocht doorheen komen maar weet niet of dat bij deze koplampen mogelijk is;)

GeNeRaL

Voor een paar euro heb je een nieuwe unit. IK heb in het verleden hier een wat besteld en werd binnen 3 dagen netjes bezorgt. Wie weet hebben jullie er wat aan. Zie hier

Astra_DLS
              Deelnemer

Mja maar een nieuwe unit is niet altijd de oplossing als je aftermarket xenon ingebouwd hebt. Je moet er namelijk ook voor zorgen dat alles rondom de fitting netjes dicht zit.

KadAstra-EF
                Deelnemer

[rquote=1868076&tid=142662&author=Astra F Vaassen]Nou ik bedoel meer het glas dat vastgekit zit, daar wil nog wel eens vocht doorheen komen maar weet niet of dat bij deze koplampen mogelijk is;)[/rquote]

Hahaha, Dat heb ik ook een keer gehad. Ik zou een koplamp vervangen, daar zat vocht in. Ik netjes de grill weghalen en zou de koplamp demonteren, Had ik niet ineens het glas in mijn handen ?. En het frame zat nog aan de auto hahaha.

Groet, Rik :D

GeNeRaL

Ik heb zelf ook hier last van, kwam door de keuring heen. Ik denk dat ik op den duur als het me te veel gaat irriteren gewoon 2 nieuwe units aanschaf bij artaparts.nl. Uiteraard helemaal eens met je stelling mbt aftermarket xenon ingebouwd. :-)

derartz
                    Deelnemer

[rquote=1878234&tid=142662&author=Astra_DLS]Mja maar een nieuwe unit is niet altijd de oplossing als je aftermarket xenon ingebouwd hebt. Je moet er namelijk ook voor zorgen dat alles rondom de fitting netjes dicht zit.[/rquote]

ja idd nieuwe koplampenunits kopen wilde ik eigenlijk nog niet doen. Het probleem is ook sinds dat ik die xenon lampen heb ingebouwd dus ik zal de fitting nog wel eens controleren.

Wie weet waar je die depo koplampenunits kunt bestellen?

Astra_DLS
                      Deelnemer

bij originalcarparts.nl en via artaparts.nl kun je nieuwe imitatie units bestellen. Je kunt ook even marktplaats in de gaten houden. Daar staan soms ook originele Hella sets op

astra-gtc-freak

Ik persoonlijk zou dan ook kiezen voor koplampen met een lens dit geeft echt een veel mooier licht beeld dan met een reflector.
                          Ik weet niet wat voor xenon kit je heb en hoe je de doorvoer van de kabbels heb gedaan maar het gat waar die rubberen doorvoer huls in komt te zitten moet je zeker niet te groot maken anders heb je kans dat het daar langs naar binnen gaat lekken.
                          En weet je zeker dat je de afdek kap aan de achter kant weer goed terug heb geplaats want dat is best wel een gedoe aangezien er niet veel ruimte is om er bij te kunnen.

Susses ermee.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.