vocht aan binnenkant raam astra G

Forumindex Forums Modellen Astra vocht aan binnenkant raam astra G

• Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    kingsteve
    Deelnemer

Al sinds we de G, mijn vrouw dan een station uit 1999 1.6xel , hebben zijn de ramen vaak ook vochtig van binnen en met name het voorraam. Met name irritant in de winter. Dan mag je van binnen krabben.

Nu zag ik vanmorgen opeens aan de voorkant bij het raamrubber dat deze onderaan los zit over ca 35 cm. Kan dit de oorzaak zijn van alle vochtproblemen en is dit makkelijk te herstellen.

NB zelf heb ik een J sports tourer. weet iemand toevallig waar ik chromen spiegelcovers kan verkrijgen…

HarrieAstra
      Deelnemer

Vocht / beslagen ruiten is, voor zover ik weet, een ‘bekend kwaaltje’ bij de Astra.
        Bij vochtig weer zie ik dat namelijk altijd bij Astra’s.

– Interieur filter vervangen/schoonmaken kan helpen;
        – Bij het verlaten de blower op de voeten zetten kan helpen.

Ik denk dat veel mensen kunnen beamen dat ze last van vocht hebben in hun Astra.

De raam rubber, onderaan de voorruit zit niet zo vast als je denkt. Deze kun je er zo aftrekken. Over een lengte van 35 centimeter los zitten lijkt me echter niet normaal.

Voor je vraag over de spiegel kappen, zou ik een nieuw topic starten.

Juffer1
        Deelnemer

Onzin dat dit een Astra G kwaal is, heeft veel meer te maken met de berijders ervan dan met de auto.

Om te beginnen moet je zorgen dat je schone lucht binnenhaalt, dat houdt dus in dat je interieur filter (vaak een ondergeschoven kindje) schoon en droog moet zijn.
          Daarnaast moet je raamloos schoon en vetvrij zijn en ook dat laatste lukt niet iedereen.
          Met glassex oid gaat je dat in ieder geval niet lukken. Kies een goede glasreiniger icm goede microvezeldoeken. De eerste behandeling moet je dit echt een keer of 3 / 4 doen om het raam echt schoon te krijgen.
          Dit moet je regelmatig (wekelijks) herhalen om te zorgen dat het ook schoon blijft.

Het is on-ontkomelijk dat er vocht in je auto komt, zeker met deze buitentemperaturen en weersomstandigheden. Belangrijk is dat je de auto als deze warm is goed ventileert en dat je een paar minuten voor je stopt de kachel wat lager zet.

Heb in onze G in ieder geval nog nooit last gehad van beslagen ramen.

Astragz16se

Ik herken jou probleem ook. Ik heb hier ook last van in een Astra G helaas.

Maurice89
            Deelnemer

Heb het ook in mijn astra g :thumb
              Ik vind wel met vochtig weer of als het regent….. Kijk eens na opels hoeveel auto’s daar van zijn beslagen….. en dan kijk je na andere auto merken en daar zie je gewoon bijna niks. Ook auto’s die stil staan zie je bij opel veel vocht is mij opgevallen :thumbdown

kingsteve
              Deelnemer

Ik zal eens proberen het interieurfilter te vervangen. Maar mijn gevoel zegt dat het toch met het raamrubber te maken kan hebben. Bij andere Astra g zie ik het niet vaak.

Juffer1
                Deelnemer

Heeft dat niet te maken met het feit dat die auto’s wellicht wel voorzien zijn van airco en die Opels die jullie zien niet ?

Blijf het raar vinden, heb in de kennisen kring veel Astra G rijders en waaronder er rijders zijn die zelden hun Astra gebruiken maar ook daar geen klachten van beslagen ramen ?

Onze G stondt ook wel eens bij deze temperaturen 1 of 2 weken stil maar dan ook geen last van condens op de ruiten aan de binnenzijde ?

Blue-Dragon
                  Deelnemer

@kingsteve wrote:

Ik zal eens proberen het interieurfilter te vervangen. Maar mijn gevoel zegt dat het toch met het raamrubber te maken kan hebben. Bij andere Astra g zie ik het niet vaak.

Kan niet aan die rubberrand liggen dat is een afdekrand en geen afdichtingsrand.
                    Zou eerst is kijken of je interieurfilter er nog wel fris uitziet , en anders deze gewoon is gaan vervangen.

En met deze temperatuur verschillen voorkom je bijna niet dat de ramen is zullen beslaan.
                    Als je is met dit natte weer een paar x in en uitgestapt bent , dan heb je al vocht in de auto.
                    En stap je dan de volgende dag weer in je auto dan jij warm en in de auto is het koud en zullen je ramen ook sneller gaan beslaan.

Heeft meestal toch met grote temperatuur verschillen te maken , mijn Astra staat ook meer stil als dat die rijd staat zelfs onder een carport en als ik
                    is weg moet dan heb ik ook last van beslagen ramen, maar dat is dan na een tijdje dan ook weer verdwenen.

HarrieAstra
                    Deelnemer

@Juffer1 wrote:

Heeft dat niet te maken met het feit dat die auto’s wellicht wel voorzien zijn van airco en die Opels die jullie zien niet ?

Blijf het raar vinden, heb in de kennisen kring veel Astra G rijders en waaronder er rijders zijn die zelden hun Astra gebruiken maar ook daar geen klachten van beslagen ramen ?

Onze G stondt ook wel eens bij deze temperaturen 1 of 2 weken stil maar dan ook geen last van condens op de ruiten aan de binnenzijde ?

Airco of geen airco, had het met mijn vorige Astra en heb het met mijn huidige Astra.
                      Interieurfilter is spiksplinternieuw.

Alle Astra’s, of sterker nog, alle Opels in het algemeen, die ik in mijn omgeving zie, zijn met het minst vochtige weer al beslagen!

akonings

Kijk ook naar het functioneren van de recirculatieklep. Al voldoende over gesproken in dit forum en bij alle g-tjes lijken de motortjes stuk te gaan.. Dashboardkastje dr uit, dan zie je de recirculatieklep zitten. Als ‘ie open staat ( op recirculatie ) kun je met je vingers de ventilatorbladen vd aanjager aanraken ( aanjager uitzetten anders auw.. ). Voor schone buitenlucht moet ‘ie DICHT staan; dat scheelt alles.
                        Sommige motortjes doen echt raar, sommige lopen vast; snelle oplossing is net zo lang op de recirculatieknop drukken tot die klep dicht staat en dan de stekker van de motor trekken.

b07

wat zijn goede ruiten ontvetters ?

glassex werk niet .
                          ammoniak werkt niet.
                          iemand al is thinner gebruikt? stinkt wel maar ik vermoed dat het wel werkt.

Blue-Dragon
                          Deelnemer

Beetje afwasmiddel met amoniak werkt heel goed.

of Meguiars Perfect Clarity Glass Cleaner
                            http://www.meguiarsstore.nl/g8216″ onclick=”window.open(this.href);return false;

OscaR-16v
                            Deelnemer

Idd boelshit dat het een kwaal is. Dit is mijn 3de G en heb er zelden of nooit last van. Mijn broer rijd ondertussen 6 a 7 jaar met een g coupe en ook nergens last van.

Andere broer heeft 4 astra g’s gehad en hoorde ik er ook nooit over.

b07

ik heb het geprobeert met thinner ,dat ging heel goed ,normaal moet je heel veel boenen maar ,met thinner was me raam zo schoon en, de stank was zo weg .
                                me auto had van 15:00 tot 23:00 stil gestaan toen ik in stapte was me raam niet beslagen ,normaal gesproken wel,het heeft dus goed gewerkt.

Chrisbas

@ Akonings, bedankt voor de toptip! Astra was één grote vissenkom, klep dichtgedaan en gefixeerd met ducktape en meteen geen probleem meer. :wors

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.