Vloermat nat bestuurderszijde!

Forumindex Forums Modellen Astra Vloermat nat bestuurderszijde!

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 26 tot 41 (van in totaal 41)
  • Auteur
    Berichten
  • #17996830
    rene1
      Lid sinds:
      8 March 2011

      Iedereen bedankt voor jullie info!

      Groet,
      rene1. :thumb

      P.s. Ik hoop dat in deze tekst géén spelfouten zitten! Zoja, dan heb ik misschien teveel koelvloeistof ingenomen!! Hahahahahaha. :thumb

      #17996831
      RISL
      Moderator
        Lid sinds:
        24 January 2011

        Ik heb mijn topic even voorzien van foto’s.
        Heb inmiddels op meerdere sites gelezen dat koelvloeistof erg slecht voor je kan zijn en dat huisdieren soms al bij 1 ml per kg lichaamsgewicht al overlijden….dat is inderdaad een gemeen goedje dan.

        #17996832
        daveman
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 August 2011

          @RISL wrote:

          Ik heb mijn topic even voorzien van foto’s.
          Heb inmiddels op meerdere sites gelezen dat koelvloeistof erg slecht voor je kan zijn en dat huisdieren soms al bij 1 ml per kg lichaamsgewicht al overlijden….dat is inderdaad een gemeen goedje dan.

          er is ook kvs die je met beide kan mengen, behalven met de nieuwe vw kvs.
          is doorzichtige kvs, kan je zo hale bij de automatriale handel

          #17996833
          RISL
          Moderator
            Lid sinds:
            24 January 2011

            Okay, ik moet zo toch langs de Brezan, komt helemaal goed dan.

            #17996834
            Astraaa
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              het is geen lekker spul die koelvloeistof. Letterlijk en figuurlijk( uit eigen ervaring ondervonden :p) maargoed een klein beetje op de tong kan geen kwaad. Inslikken zal je niet doen,want lekker is anders. Zelf na goed spoelen blijf je het proeven.

              #17996835
              Astraaa
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                @RISL wrote:

                @Mr-T-Opel-Astra-G wrote:

                @RISL wrote:

                Ja, of even proeven, als het naar suikerwater smaakt, ben je de l*l.
                Dan is je kachelradiateur of driewegklep kapot (dat laatste had ik dus twee weken geleden).

                Wil je de volgende keer niet meer aan Koelvloeistof proeven a.u.b. :P ? Daar kun je hele lelijke dingen aan overhouden!
                De geur is al genoeg om te weten dat het koelvloeistof is, zou je toch ondertussen wel weten ;)! of i.d.d. even papiertje op leggen (mocht je verkouden zijn, geur is vrijwel niet te missen).

                Is je lekkage resedu ondertussen weg??

                Hey, wat kun je er aan overhouden dan? Zo’n chemisch goedje is het nou ook weer niet. Ik rook het zelf destijds niet, inderdaad vanwege een verkoudheid.

                Driewegklep….bij mij had ik de middenconsole en middentunnel gedemonteerd. (demonteren en monteren van dat alles kostte mezelf zo’n 3 uur). Vanwege de vorst heb ik de rest uitbesteed aan een garage en dat was €170 voor de driewegklep, manuren en koelvloeistof.

                M’n tapijt is nog steeds wat vochtig, en ergens lekt de koelvloeistof nog steeds…..of er moeten nog steeds luchtbellen komen af en toe. Maar van het weekend ga ik eens met een lange verlengkabel en de fohn van m’n vriendin aan de slag.

                Ik denk dat de vloerbekleding volgezogen is. Dit is een mat van enkele cm’s dik. Hier kan met gemak een halve liter inzitten en dat droogt niet 123. Los halen is de beste oplossing.

                #17996836
                KadAstra-EF
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  24 July 2010

                  @RISL wrote:

                  Hmm, ik heb er geen liters van op natuurlijk, ff m’n vinger op de mat en toen tegen het puntje van m’n tong.
                  Maarre, gezien het aantal spelfouten in die tekst, twijfel ik een beetje of het waar is?

                  Ontopic: de manier met het papiertje werkt ook prima, maar dat duurt even wat langer.

                  De tekst is vertaald denk ik.
                  Tenminste, zo leest het.

                  Rik :)

                  #17996837
                  RISL
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    24 January 2011

                    @ Astraaa,

                    Ja, ze waren al los.
                    Ze hingen zelfs al meer dan een week over de verwarming en nu pas begon er vloeistof uit te druppen.
                    Verwarmen heeft dus absoluut geen zin.

                    Ik heb ze zojuist met de douchekop in die harde waterstraal-stand flink zeiknat gespoten en ze hangen nu uit te druppen….komt roze water uit (mijn kvs was roze/rood). Hopen dat dat helpt. En anders maar eens met de hogedrukspuit of stoomreiniger…

                    #17996838
                    rene1
                      Lid sinds:
                      8 March 2011

                      Hoi allemaal,

                      Vandaag was het eindelijk fraai voorjaarsweer en kon ik eens gaan controleren óf de recirculatieklep goed functioneerde + het interieurfilter goed geplaatst was en schoon!

                      Alles was prima in orde!!!

                      Echter was 1 wit velletje papier ( onder vloermat passagierszijde ) licht verkleurd en een weinig vochtig.Tevens plakt het aan je vingers.

                      Kleine lekkage door koelvloeistof.

                      Conclusie; vermoedelijk toch driewegklep/kachelkraan defect/stuk.

                      Motorruimte gekeken en onder de auto; géén bijzonderheden.

                      Iemand nog méér suggesties?

                      MvG.
                      rene1 :???:

                      #17996839
                      Mr-T-Opel-Astra-G
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        11 August 2011

                        Was het echt plakkerig, of meer vet? Heb je ook (lichtelijk) aan het papiertje geroken?

                        #17996840
                        opel-mark
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          6 March 2011

                          @RISL wrote:

                          @ Astraaa,

                          Ja, ze waren al los.
                          Ze hingen zelfs al meer dan een week over de verwarming en nu pas begon er vloeistof uit te druppen.
                          Verwarmen heeft dus absoluut geen zin.

                          Ik heb ze zojuist met de douchekop in die harde waterstraal-stand flink zeiknat gespoten en ze hangen nu uit te druppen….komt roze water uit (mijn kvs was roze/rood). Hopen dat dat helpt. En anders maar eens met de hogedrukspuit of stoomreiniger…

                          je kunt het eigenlijk enkel goed schoonmaken met een extractor, ik weet niet wara je precies in de buurt woont maar anders zou je bij mij langs kunnen komen, ik heb een extractor staan.

                          Mark
                          http://www.AstraTuningClub.nl

                          #17996841
                          RISL
                          Moderator
                            Lid sinds:
                            24 January 2011

                            Opel-Mark, ik woon sinds enkele weken in Breda. Woon ik dan bij jou in de buurt? Want dat zou dan wel fijn zijn voor het tapijt in de auto.

                            Inmiddels heb ik de matten een aantal keer zeiknat gespoten in de douche en laten drogen. Er loopt nu geen roze water meer uit, ze stinken niet meer naar kvs, dus die zijn weer helemaal schoon.

                            #17996842
                            opel-mark
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              6 March 2011

                              ik woon 20km onder Tilburg, dus niet heel dichtbij, maar ook niet super ver weg, iets van een 40 minuten rijden denk ik.
                              kvs is een beetje plakkerig dus ik hoop dat je alles eruit kan krijgen onder de douche.

                              Mark

                              #17996843
                              rene1
                                Lid sinds:
                                8 March 2011

                                Hoi Mr-T-Opel-Astra-G,

                                Het goedje was plakkerig + het rook zoetig!!!

                                Tevens was het velletje papier roze van kleur.

                                rene1

                                #17996844
                                RISL
                                Moderator
                                  Lid sinds:
                                  24 January 2011

                                  Dan is het duidelijk: koelvloeistof.
                                  Bouw je middenconsole, dashboardkastje en middentunnel maar uit ;)

                                  #17996845
                                  Mr-T-Opel-Astra-G
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    11 August 2011

                                    @rene1 wrote:

                                    Hoi Mr-T-Opel-Astra-G

                                    Sander ;)

                                    En ja, koelvloeistof, RISL kan dit beamen. Nu te hopen dat je snel en goedkoop dit probleem kunt oplossen! hou ons op de hoogte!

                                  16 berichten aan het bekijken - 26 tot 41 (van in totaal 41)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.