Vloerbedekking afmeting en overtrekken Tigra

Forumindex Forums Modellen Tigra Vloerbedekking afmeting en overtrekken Tigra

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    paultje_007

Weet iemand de afmeting van een stof om de vloerbedekking van een Tigra 1995 over te trekken?
      En welk materiaal (soort stof) uiterst geschikt hiervoor is, gezien de glooi’ingen?
      En welke lijm goed te gebruiken is om de twee stoffen aan elkaar te plakken?

Ik heb interesse namelijk in een stof genaamd ‘gewassen wol’. Het is tamelijk dik en goed rekbaar. Zou misschien goed te doen zijn om hiermee het orginele tapijt mee te overtrekken, maar moet ook zeker weten welke lijm geschikt is om te voorkomen dat de lijm erdoorheen trekt en zichtbaar wordt aan het oppervlakte.

Iemand antwoorden op deze vragen?

Groetjes

paultje_007

Voor diegene die eventueel met dezelfde vraag zit, hierbij mijn visie gebaseerd op de nu eigen ervaring:

heb 4m bij 1,5m stofje gehaald, maar dit ga ik er niet mee redden. Ben halverwege.
        Ik heb gewassen wol gehaald en ik plak dit met dubbelzijdig plakband (versterkt met weefsel) op het orginele vloerkleed. Ik zal dit in misschien 4 a 5 stukken moeten doen, ondanks dat het orgineel 2 delen bevat. Daarom zal ik waarschijnlijk daar waar de stof een overlapping laat zien een naadje moeten naaien.

Heb eerst spuitlijm gebruikt (professionele van een stoffeerderij), dat werkt ook wel maar was een half busje kwijt aan een klein stukje. Daarom geprobeerd met dz-plakband en dat werkt net zo goed.

Het is erg lastig gezien de bollingen, krommingen en bochten in het orginele tapijt. Maar het eerste begin is er en ik ben er zeker tevreden mee. Het kost wel erg veel moeite en zeker ook veel plakband.

We gaan stug door, en hopelijk ligt er straks een strak vloerkleedje in. :angel

tot later.

mayhem

is dat niet zwaar irritant, dubbele vloerbedekking, komt dat niet in de knoei met je pedalen enzo?

paultje_007

Nee hoor, het is niet zo heel dik. Het geheel wordt misschien hooguit 3mm dikker.

2e-c14nz

Ben benieuwd, denk dat ik hier ook gebruik van ga maken. We hebben namelijk een lek gehad in de corsa, maar de vloerbedekking is gewoon rot aan het worden. Gelukkig is het niet door. Maar ga vanmiddag alles eruit trekken, en opnieuw beginnen. Kijken wat de schade is, en dan even kijken hoe of wat. Succes met je tigra, hoop dat het allemaal lukt. :)

Gr

Kaneda
              Deelnemer

piccas!!!:kewlpics

paultje_007

Bij deze:

Op de foto kun je niet zo heel goed zien dat het resultaat best goed strak is.
                  Plus over de ietwat glooiing (bv in het midden waar het plastic’en voet-bescherm gedeelte zit {hoe je het ook moet noemen} er komt nog een designer automat bovenop.
                  Dus je ziet eigenlijk alleen straks de randen van het tapijt. En dan ziet het er strak uit.

BlackVec
                  Deelnemer

Netjes gedaan, kan je het bij mijn calibra ook es doen? :P

2e-c14nz

Dat ziet er erg netjes uit hoor! Ik ga morgen beginnen met de corsa. Hoop dat het een beetje wil lukken.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.