Vliegwiel Zafira 1.9cdti 16v en versnellingsbak F40/M32 ??

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Vliegwiel Zafira 1.9cdti 16v en versnellingsbak F40/M32 ??

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    ZafirB

Waarschijnlijk moet vliegwiel van mijn Zaf worden vervangen.
      1.9cdti 16v 150 pk. Z19DTH motor 6v, hand.
      Nu moet ik weten of ik een F40 of een M32 bak heb, hoe kom ik daar achter?
      …en wat zijn de ervaringen met LUK of andere OEM koppeling+vliegwiel setjes bv van e-bay ?

Motorsmurf

Ik weet niet wat jij van bak heb. Ik zelf heb de 120 pk versie met de M32 bak.

Je zou even kunnen kijken op http://autowaard.nl/Zoek-uw-onderdelen.aspx?ID=72″ onclick=”window.open(this.href);return false;. Daar klik je de link Hbase aan. Daarna mijn “Mijn Grossier” en vervolgens je kenteken in tikken en even bij koppelingen kijken.

Ik denk zelf dat de M32 bak de handbak met 6 versnellingen is en de F40 een automaat/Easytronic ofzo.

Succes

ZafirB

Bedankt voor je tip. Het schijnt een M32 bak te zijn.

speaker
          Deelnemer

In mijn vec zit een F40 handgeschakelde 6bak.
            Vliegwiel is altijd van Sach (af-fabriek al ) koppelingsset is meestal van Luk.
            En een aanbeveling is om de komplete set in 1x te vervangen. Dus koppeling en vliegwiel.
            Kijk eens op ebay.co.uk daar bieden ze de hele set aan voor 500pond

iquick
            Deelnemer

Hoeveel heeft je auto gereden als ik dat mag vragen mijne begint weer moeilijk te doen heb ook m32 bak onder waarschijnlijk moet ik em ook compleet vervangen ik had zelf de lagers laten vervangen

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

wim-v6
              Deelnemer

De M32 bakken zijn ook zeker niet de beste inderdaad, die gaan vaker als eens kapot, Zeker bij de Sterkere dieselvarianten, houd dat even in het achterhoofd.

Willem

ZafirB

Die van mij heeft 233.000 km gelopen. De trilling is nu nog alleen op koppeling te voelen als je voet zachtjes daarop legt.
                  Op e-bay zijn inderdaad compleet setjes te koop met koppeling van Luk en vliegwiel van Sachs voor rond 500- 550 euro.
                  Voor het vervangen van complete koppeling vraagt een universele garage 300 – 350 Euro.

iquick
                  Deelnemer

Het is zoiezo de koppelingplaat aangezien er trillingen op de koppeling te voelen zijn. Mijn heeft 115dkm gelopen en eerder zijn al de lagers vervangen maar blijkbaar heeft het niet geholpen. Nog een vraag aan jou trilt jou derde versnelling als je de auto laat uitlopen van 3000 toeren naar 1500? die mijne trilt ook aanzienlijk en is te voelen ook.

ZafirB

Ik heb geen trilling aan de versnellings(pook). Het is alleen te voelen als je voet op de koppelingpedaal laat rusten. Dat heb ik al sinds aankoop ( afgelopen 55.000 km). Ik vraag me af wanneer echt nodig is om koppeling en/of vliegwiel te laten vervangen. Het is toch weer een kostenpost van 1000 euro als je spullen via e-bay koopt..
                      Heb je trouwens ook CIM software upate laten doen. Ik heb zo af en toe foutmelding dat key-transponder niet wordt herkend; ergens las ik dat er CIM software update daarvoor was..

iquick
                      Deelnemer

Geen last van foutmeldingen enige probleem nu is de versnellingsbak. je versnellingsbak zal binnenkort wel kuren tonen maar je kan het voorkomen, mischien is het niet erg, als je voortijdig alles voorkomt zal de kostenplaat toch wat minder zijn maar als het geluid maakt is zn tijd gekomen.

CAlberts
                        Deelnemer

Ik heb gekeken bij Mijn Grossier, maar kom er niet uit. De koppelingsset is:

Artikelnummer 624 3171 09
                          Omschrijving Koppelingsset
                          Opmerking artikel Diam.240Mm Excl.Druklager
                          Merk Luk

Systeem
                          PopKode 00

CAlberts
                          Deelnemer

Anyone…?

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.