Vliegwiel of koppeling probleem?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vliegwiel of koppeling probleem?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    djpauluz
    Deelnemer

Het houd maar niet op met de vec helaas. Het is zo fijne auto dus zou hem niet graag weg doen maar nu weer het volgende probleem en word er wel zat van nu.

Heb ongeveer 1.5 maand gelden de complete koppeling + vliegwiel vervangen. Sinds een paar dagen merk ik dat het koppelingspedaal ontzetten trilt rond het aangrijppunt echt mega irritant en niet normaal lijkt mij. Vandaag viel mij ook op dat hij lawaai maakt als je de koppeling laat opkomen dan vooral zodra hij aangrijpt. Normaal is dit een teken dat het vliegwiel niet best meer is maar deze is nieuw…

Nu dus het volgende zou het kunnen zijn dat het nieuwe vliegwiel het alweer begeven heeft binnen 2 maanden?

Of zou dit ook in het druklager of de drukgroep kunnen zitten?

Een keer de koppeling vervangen a 200 euro durf ik nog wel aan maar nog een keer 800 voor alles zie ik niet meer zitten. Helemaal omdat hij nu alweer niet goed is.

djpauluz
      Deelnemer

Of moet het vliegwiel ook nog op een of andere manier gecentreerd worden @opeltje17 ?

djpauluz
        Deelnemer

En ik kreeg nu net ook iets te horen over een toplager die bij de koppelingsset hoort. Iemand hier enig idee of die er bij hoort en zo ja waar deze hoort te zitten? Hij zat er niet bij en is dus ook niet vervangen.

Opeltje17
          Deelnemer

Complete set dus een nieuw vliegwiel,druklager en een drukgroep met een koppelingsplaat? En van welk merk zijn de spullen?

In principe kan je hier weinig fout aan doen, kan zijn dat de vingers van de drukgroep niet allemaal op dezelfde hoogte liggen waardoor ie trilt en geluid maakt, dat zou een product fout kunnen zijn.

Top lager zit in je krukas of vliegwiel(als je deze hebt) volgens mij heeft jouw auto die niet, hier draait dan je prise-as in.

Was je oude vliegwiel echt stuk??

djpauluz
            Deelnemer

@opeltje17 heb alles van LUK besteld waren gewoon complete sets dus druklager drukgroep en koppelingsplaat. En vliegwiel ook van LUK en gemonteerd met nieuwe bouten zoals het hoort. Het vliegwiel hebben we er gewoon zo op kunnen schroeven en daar zat dan ook geen lager in. Als hij er al in hoort te zitten dan zou hij in de krukas moeten zitten maar heb niks gezien en kan bij geen enkele leverancier een dergelijk lager vinden. Het gaat om de z22yh met f23 bak en ga er dus van uit dat hij geen toplager heeft.

Hij maakt alleen echt veel lawaai bij aangrijpen en trillen voel je erg goed bij het aangrijppunt. Als je hem helemaal tot de grond in trapt voel je geen trilling meer. Dacht zelf dus eerder aan het druklager of drukgroep. Hij koppelt ook zwaarder als de motor warm word.

Opeltje17
              Deelnemer

Moet dan bijna wel in je druklager en of drukgroep zitten.

Prise as schoongemaakt en een beetje ingevet?

djpauluz
                Deelnemer

Prise as wel schoongemaakt maar niet ingevet. Hoorde daar wat verschillende verhalen over. De een zegt wel doen en de ander niet vanwege vet dat er af kan vliegen.

Ik moet de bak er toch weer af hebben dus zal er de volgende keer een klein beetje vet op doen.

Opeltje17
                  Deelnemer

Ik doe er altijd wat vet op, zit vaak bij de koppelingsset.

Ik denk idd ook dat je de bak eraf moet halen voor een diagnose helaas.

gwriemersma
                    Deelnemer

Mooie gelegenheid om er een f40 in te zetten

djpauluz
                      Deelnemer

Heb helaas nog niet de tijd gehad om er mee bezig te gaan. Heb morgen wel alle onderdelen binnen.

Ik moet er wel snel aan geloven want het probleem word steeds erger.

De hele auto begint te trillen als ik gas geef. Hoe hoger de toeren hoe beter je het voelt. Stationair merk je niks. Kan dit ook uit het koppelinggedeelte komen? Of moet ik toch eerder denken aan het vliegwiel of een motorsteun? Heb namelijk geen nieuw vliegwiel besteld

jan1972
                        Deelnemer

Is het probleem verholpen bij jou ? Want ik heb een soort gelijk probleem als ik ook in hoge toeren rij trilt heel mij auto en ook in hoge toeren terug schakelen dan trilt de auto..hoor graag van je wat je hebt gedaan gr jan

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.