vliegwiel

Forumindex Forums Modellen Astra vliegwiel

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    kaat
    Deelnemer

Goede dag

Mijn opel astra G van 2002 heb ik een paar maanden geleden een nieuwe koppelinsplaat in laten zetten omdat hij erg trilde,de dealer zij dat dit een bekend probleem was.
      Nu begint hij weer te trillen ja dat kan nu wel eens het vliegwiel zijn kosten 1200.
      Nu is mijn vraag kan het kwaad als ik niet laat vervangen?

harrynijhof

Jouw vliegwiel zorgt voor het soepel laten lopen van de motor, dat trillen geeft dus slijtage op alle rubbers en dergelijke.

En daarbij, ik zou dat trillen heel snel zat zijn..

2cv6
        Deelnemer

Ik vraag mij af hoe een vliegwiel dat eerst zonder problemen werkt, nu ineens niet meer in balans kan zijn. Of er moet een stuk van afgebroken zijn. Ik zou eerder de motor ophang rubbers gaan verdenken.

AsconaC20NE
          Deelnemer

astra G heeft toch geen 2-massa vliegwiel maar gewoon een massief ding? Wat kan daar stuk aan zijn?

denk dat je probleem ergens anders in zit. Trillen in koppelingspedaal kan veel zijn, dus zou eerst goed (laten) onderzoeken waar het vandaan kan komen

harrynijhof

Verkeerde montage van de koppeling dan? Kan dat niet?

wim-v6
              Deelnemer

Trillen waarschijnlijk Alleen bij het Wegrijden??

Zo ja, manier van rijden aanpassen, Scheelt ook nog eens in de slijtage van de koppelingsplaat zelf

Trillen bij wegrijden ontstaat omdat er te veel toeren word gemaakt wet wegrijden, of in een keer vlot de koppeling word losgelaten.

Willem

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.