Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vliegwel, koppeling Vectra C Cdti
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 april 2011 om 05:04 #17855021
kom op met die foto’s : -)
19 april 2011 om 06:12 #17855022[rquote=1916454&tid=146345&author=Jmoelands]Ik heb zojuist de spullen binnen gehad, ziet er heel goed uit, bedankt voor de link speaker!
Zojuist de auto weggebracht naar een garage bedrijf in Utrecht -> het gaat ongeveer 375 euro kosten en morgen einde dag is ie klaar…Ben benieuwd, ik maak nog wat foto’s van de zooi die er onder uit is gekomen.
Heb trouwens ook nog wat mooie foto’s van die afschuwelijk dichtgeschroeide inlaat (wervelkleppen) want die heb ik een half jaar geleden ook voor de kiezen gehad. Hoop dat het nu ff afgelopen is met de ellende!Groet,
Joey[/rquote]You’re welcome!
Die zooi die er af komt valt wel mee hoor. Er valt niks aan te zien. Het enige wat je kan voelen is de speling in het vliegwiel. Waarschijnlijk is je koppeling nog gewoon goed en je druklager ook nog wel.
Dit is trouwens niet alleen een probleem bij Opel.
Ford en VW hebben precies de zelfde problemen. Alleen is bij Ford het vliegwiel van Luk en bij Opel van Sachs.Is ook een mooi prijsje waarvoor ze het doen, lijkt me.
Suc6 , ben benieuwd naar wat je op gaat vallen als je hem terug hebt !
19 april 2011 om 09:10 #17855023Hi Peter,
Ja vind ik ook, heb ook aardig wat filmpjes op youtube bekenen, er staan heel veel video’s op van mensen die het vliegwiel en de koppeling vervangen, het ziet er opzich niet heel spannend uit, het is alleen veel en veel schroefjes los halen
Denk je dat ik er echt veel van ga merken dan? ik ben erg benieuwd… Misschien dat hij op lage toeren veel beter trekt omdat hij zijn koppel beter kan overbrengen?
Groet,
Joey19 april 2011 om 09:14 #17855024Het enige wat je merkt is dat ie wat stiller/rustiger is. Qua presteren merk je niks.
19 april 2011 om 09:19 #17855025Ja het is er een beetje ingeslopen dat ie ruw klonk, dat klopt wel de monteur hoorde het ook al meteen.
Vooral bij het uitlaten rollen in z’n eerste of tweede versnelling in de file begon hij steeds meer te trillen en maakte hij een ruw geluid.Ik kan hem vanmiddag ophalen als het goed is, dus ik laat straks ff weten.
Gr. Joey2 mei 2011 om 20:45 #17855026Ik rijd een Signum uit 2006 (1.9 CDTi, 120 PK) met 239.000 km op de teller.
Deze heb ik twee jaar geleden gekocht met 150.000 km. Echter mijn koppeling en vliegwiel zijn nog origineel en ik merk (nog) niets vreemds… Iemand een idee wat ik kan verwachten? En hoe ik merk als mijn koppeling en vliegwiel aan de beurt zijn???Grtn!
STiGGEL@Jmoelands wrote:
Ja het is er een beetje ingeslopen dat ie ruw klonk, dat klopt wel de monteur hoorde het ook al meteen.
Vooral bij het uitlaten rollen in z’n eerste of tweede versnelling in de file begon hij steeds meer te trillen en maakte hij een ruw geluid.Ik kan hem vanmiddag ophalen als het goed is, dus ik laat straks ff weten.
Gr. Joey -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.