Vivaro tech-shift in programmeren

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) Vivaro tech-shift in programmeren

  • Dit onderwerp is leeg.
1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18554138
    Sari
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 July 2024

      Beste Forumleden,

      Ik ben nieuw op de forum en heb een vraag over het in programmeren van de semi-automaat bak.

      Het gaat om een Opel vivaro uit 2011 2.5 cdti met de G9U630 motor. De bus heb ik sinds 2019 en was altijd een fijn bus om te rijden. Ik heb met de regen een keer vastgezeten in de modder, en kreeg toen een transmissie melding. Hierna ongeveer 4 mnd mee gereden en recent is het plots gestopt met schakelen. Je hoort de robot nog wel wat proberen maar gaat helaas niet in versnelling.

      Heb de auto weggebracht naar een kennis die jaren bij de Opel dealer heeft gewerkt. Hij gaf aan dat de versnellingsbak opnieuw ingeprogrammeerd moest worden. Dit heeft hij geprobeerd met de Deplhi en de Bosch KTS maar beide lukte helaas niet. Schijnbaar heb je daar de Opel diagnosetool voor nodig, welke hij niet heeft.

      Nu overweeg ik om een op-com uit china aan te schaffen maar vraag me dus af of het hiermee gaat lukken, omdat het in feite een Renault is. Can-clip ook niet gelukt trouwens omdat de nummers van Opel en Renault niet overeenkomen.

      Weet een van jullie of het in programmeren van de versnellingsbak met de op-com gaat lukken of hebben jullie een alternatieve oplossing?

       

      Bij voorbaat dank.

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.