Forumindex › Forums › Modellen › Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) › Vivaro start niet meer
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 maart 2015 om 13:44 #17271103
Ik heb een vivaro 2,5 TDi tecshift uit 2007, 240.000 km op de klok. Altijd goed gelopen. Plotseling valt tijdens het rijden de automatische stand van de tecshift uit. Kan nog wel handmatig schakelen. Wordt wel steeds moeilijker om hem in hogere versnellingen te krijgen. Thuis gekomen. Afgezet, gestart en alles deed het weer,verder niet meer die dag gereden. Volgende dag niets meer. Start niet, hoor het relais en startmotor niet meer. Lichten en zo doen het ogenschijnlijk nog goed. Accu na zeven jaar misschien de geest gegeven. Wacht op nieuwe. Wat me wel verbaast is dat als de accu na opladen er weer ingezet wordt staat er spanning op het systeem zonder dat het contact aan is. Hoe kan dat?
Heeft het desfunctioneren van de tecshift iets te maken met een slechte accu?
Wie kent dit probleem?
Dank en groet18 maart 2015 om 20:02 #18278335Wat doet ie met startkabels?
Kan ook de startmotor zijn, niet automatisch schakelen van de techshift kan ook te maken hebben met een kapotte gloeistift.
En wat bedoel je met spanning op het systeem? sommige apparaten functioneren zonder dat het contact aan staat.
Zou hem ook eens uitlaten lezen.
19 maart 2015 om 07:15 #18278336Startkabels maakt geen verschil. Nieuwe accu geplaatst. Ook niets. Heb een afspraak gemaakt om uit te lezen. Ben benieuwd.
Natuurlijk zijn er andere instrumenten direct buiten het contact verbonden. Was dat ff vergeten.
Er zitten pas nieuwe gloeistiften in.
Dacht eerst nog aan de schakelaar onder het rempedaal die ervoor zorgt dat je de rem tijdens het starten ingedrukt houdt. Dat symbooltje verschijnt namelijk niet in de display als het niet doet, wat wel zou moeten volgens het boekje. Maar lijkt ook OK.
Groet.19 maart 2015 om 19:11 #18278337Start motor stuk wss, symbooltje verschijnt pas als je wil schakelen, starten zal die ook zonder dat je de rem in trapt.
20 maart 2015 om 08:00 #18278338Waarschijnlijk. Dat zal uit de test wel tevoorschijn komen.
Dank en groet21 mei 2015 om 16:23 #18278339Na uitlezen blijkt de ECU stuk te zijn. Is opgestuurd voor revisie, maar men heeft moeilijkheden om een nieuwe processor te vinden. Duurt al acht weken. Wordt er een beetje hopeloos van. Heeft iemand een alternatief? Zomaar een ECU van een andere auto, ook al is het hetzelfde model, schijnt geen optie te zijn. Is dat zo?
Help!21 mei 2015 om 16:26 #18278340Je kunt een vrij programmeerbare ecu ter vervangibg erin hangen.. En daar de nieuwe software van opel overheen kopieren.. Als dat gaat en een optie is.. Of is the vrije ecu niet zo vrij om dat toe te laten??
21 mei 2015 om 16:34 #18278341@Jaboter wrote:
Na uitlezen blijkt de ECU stuk te zijn. Is opgestuurd voor revisie, maar men heeft moeilijkheden om een nieuwe processor te vinden. Duurt al acht weken. Wordt er een beetje hopeloos van. Heeft iemand een alternatief? Zomaar een ECU van een andere auto, ook al is het hetzelfde model, schijnt geen optie te zijn. Is dat zo?
Help!ZakhooiTM hier van het forum PM’en hij is de ECU goeroe.
22 mei 2015 om 14:34 #18278342@Opeltje17 wrote:
@Jaboter wrote:
Na uitlezen blijkt de ECU stuk te zijn. Is opgestuurd voor revisie, maar men heeft moeilijkheden om een nieuwe processor te vinden. Duurt al acht weken. Wordt er een beetje hopeloos van. Heeft iemand een alternatief? Zomaar een ECU van een andere auto, ook al is het hetzelfde model, schijnt geen optie te zijn. Is dat zo?
Help!ZakhooiTM hier van het forum PM’en hij is de ECU goeroe.
als de ECU kapot is.. is deze niet uitwisselbaar met de renault en nissan modellen?? die hebben het zelfde model en dacht ook de zelfde motor of is dit toch anders??
22 mei 2015 om 14:47 #18278343@Jaboter wrote:
Na uitlezen blijkt de ECU stuk te zijn. Is opgestuurd voor revisie, maar men heeft moeilijkheden om een nieuwe processor te vinden. Duurt al acht weken. Wordt er een beetje hopeloos van. Heeft iemand een alternatief? Zomaar een ECU van een andere auto, ook al is het hetzelfde model, schijnt geen optie te zijn. Is dat zo?
Help!Zet een foto van uw ecu label. Of stuur me het chassisnummer.
23 mei 2015 om 06:39 #18278344Re: defecte ECU
Het label heb ik niet bij de hand. De ECU ligt bij het revisiebedrijf.
Het chassisnummer is; WOLF7BJBH8V61135823 mei 2015 om 07:40 #18278345https://www.onderdelenlijn.nl/voorraad/onderdeel.aspx?merk=renault&model=trafic&onderdeel=computer-motormanagement&status=gebruikt&onderdeelid=7806xc0a52a10051552a1″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Uw motor code is G9U630. Geen idee dat deze ecu reset is.
23 mei 2015 om 08:53 #18278346Dank voor de motor code. Die heb ik al. Maar het probleem is een kapotte processor in de ECU.
23 mei 2015 om 09:20 #18278347@Jaboter wrote:
Die heb ik al.
Als je het wist, moet u hebt verteld dat het. Denk je niet dat de ecu is afhankelijk van de motor code?
Wie is het verzorgen van de reparatie? Welke garage, waar is de auto?
23 mei 2015 om 12:29 #18278348De auto staat thuis hier in Frankrijk, want hij staat in de eerste versnelling. Het is een automaat (tecshift) en daardoor niet uit zijn versnelling te zetten doordat de startmotor door het ECU probleem het ook niet meer doet. De dichtsbijzijnde opel-renault garage is 50 km. De ECU is naar een bedrijf in Engeland gestuurd gespecialiseerd in revisie van ECU’s van o.a. vauxhalls vivaro’s. (Zo ook Nissan, Renault etc)
Mochten ze de processor niet kunnen vinden dan sturen ze een nieuwe ECU op. Op het continent kost die zo’n €1200,-. In Engeland slechts €450,-. Maar dan moet hij wel weer helemaal opnieuw ingelezen worden, en dat moet gebeuren als hij ‘in’ de auto zit. Dus rest mij slechts nog even afwachten.1 juni 2015 om 07:36 #18278349Laatste bericht van 18 maart 2015. Jaboter, weet je al iets meer? Alles omtrent ECU’s interesseert mij in hoge mate immers. Wil daar alles over leren (zowel bij auto’s als moto’s).
1 juni 2015 om 08:25 #18278350Van de ECU blijkt de processor stuk te zijn. Volgens deskundigen iets wat zelden voorkomt. Dus er moet een nieuwe in. Hij kon niet gemaakt worden bij gebrek aan onderdelen. Ook Duitsland kon niets leveren. Een gebruikte kon ik niet vinden, ook niet bij Bedo Opel onderdelen in Aalst.
Nog in Engeland (vauxhall) geprobeerd en daar een nieuwe gekocht. Scheelt zo’n €750,- met NL of Fr.
In NL of Frankrijk betaal je zo’n €1200,- exclusief inlezen. In Engeland zetten ze de basis software er standaard op. A.s. woensdag komt de monteur hier aan huis om hem te plaatsen en verder in te lezen. Hoop dat het allemaal gaat lukken.1 juni 2015 om 09:00 #18278351@Jaboter wrote:
Van de ECU blijkt de processor stuk te zijn. Volgens deskundigen iets wat zelden voorkomt. Dus er moet een nieuwe in. Hij kon niet gemaakt worden bij gebrek aan onderdelen. Ook Duitsland kon niets leveren. Een gebruikte kon ik niet vinden, ook niet bij Bedo Opel onderdelen in Aalst.
Nog in Engeland (vauxhall) geprobeerd en daar een nieuwe gekocht. Scheelt zo’n €750,- met NL of Fr.
In NL of Frankrijk betaal je zo’n €1200,- exclusief inlezen. In Engeland zetten ze de basis software er standaard op. A.s. woensdag komt de monteur hier aan huis om hem te plaatsen en verder in te lezen. Hoop dat het allemaal gaat lukken.werd er ook gezegd wat voor processor het was??
heb wel vaker namelijk gehad dat ik iets moest hebben dat niet leverbaar was en ben toen maar in japan gaan kijken voor onderdelen.. is wel namaak maar beter iets dan niets en werkt vaak net zo goed voornamelijk electronische delen zijn daar veel verkrijgbaar… maar goed dat het zo hopelijk op gelost is1 juni 2015 om 10:17 #18278352Nee, hebben ze me niet verteld. Maar ik zal woensdag de oude ECU zelf eens openmaken om te zien of er merkjes opstaan.
10 juni 2015 om 04:59 #18278353Na vertraging krijg ik de originele ECu zaterdag terug. Tevens een nieuwe voorgeprogrammeerde.
Ben benieuwd of het dat was, want na een behoorlijke slooppartij zag ik dat het reservoir van de tecshift (tiptronic) helemaal leeg is. Dus hij kan helemaal niet starten want de koppeling doet het dan ook niet om hem in zijn vrij te zetten (of gebruikt hij bij het starten niet de koppeling?)
Kortom, een probleem extra.
Kent iemand dit probleem?10 juni 2015 om 05:30 #18278354Inderdaad, kan tecshift de motor startblok. Dat moet van de gevonden door uw monteur.
Echter, Vivaro is niet een Opel, is een renault.
10 juni 2015 om 06:51 #18278355Ja, dat weet ik. Alles is van Renault. Dus hier in Frankrijk zit ik goed zou je zeggen. Maar om hier in Frankrijk iets gedaan te krijgen bij een lokale garage is een ramp. De grotere dealers/garages zitten op minimaal 50 km afstand. De verzekering betaald wel het transport daar naar toe. Ook een simpele WA.
En rekenen kunnen ze hier ook heel goed. Je mag blij zijn dat je dan weer rijdend je huis haalt.
Voorbeeld: nieuwe ECU kost hier €1200,- plus inlezen €500,-.
En dan mag je blij zijn als het goed gebeurt. Dus vandaar dat ik een nieuwe liet komen uit GB voor £477,36 (€670,40).
Zaterdag haal ik de tiptronic eraf om te kijken wat er lekt. Ben benieuwd. Een nieuwe kost €1650,-.16 juni 2015 om 11:06 #18278356Zojuist de oude ECU (die volgens de specialisten) kapot zou zijn erin gezet. De triptronic met de bijbehorende olie gevuld en alles doet het weer. Dus geen kapotte ECU. De triptronic lekt veel dus die zal wel vervangen moeten worden.
Het lampje van de voorgloeier gaat weer branden na het starten. Wat kan dat inhouden?
Drie maanden gewacht op die mechanicien, voordat hij eindelijk terug kwam met de oude ECU. Zelfs de gendarmes moeten betrekken in het geheel.
Blijkt na onderzoek dat die gek al talloze mensen bedrogen heeft.
Zo, als iemand nog geïnteresseerd is in een nieuwe ECU ( want die had ik intussen gekocht, maar nog niet ingelezen) voor een vivaro 2,5CDTi uit 2007.
Be my guest.
Ik heb 680€ betaald voor het ding.16 juni 2015 om 11:42 #18278357mooi dat het opgelost is.
gewoon een slechte monteur met nog slechtere manieren
16 juni 2015 om 11:46 #18278358Wat een grap …
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.