vivaro fluitende turbo

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    whitlau86

Als eerst heb ik een nieuw account moeten maken. Dus ben al 6jaar lid van dit forum.

Ik heb nu een vivaro gekocht.
      Bj 2002 1.9dti 6bak.

Nu. Bij hoor ik een harde fluit wat achter me blok vandaan kom. Denk me turbo.
      Het s echt een storende fluit. maar de turbo werkt wel. Heb nog voldoende kracht.

Ik heb wel de turbo pakking vervangen want daar was een tapeind afgebroken..
      Ik heb daar geen lucht lekkages meer. Ik heb gevoeld aan de spoel van de turbo die had echt een klein beetje speling.

Met opcom kan ik de druk van de turbo uitlezen. Weet iemand de waarders daarvan.?

Als de auto stil staat en je geef gas dan pas bij 3500 toeren hoor je zachtjes die fluit.
      Maar met rijden hoor je het 10keer harder.

Gr,

Kenny

dion87

stilstaand zal je turbo ook neit zo op druk komen, pas als je in je versnelling rijdt zal die boost opbouwen.

en een beetje speling hoort, dat wordt namelijk opgevangen door de oliedruk, want die moet er ook nog langs kunnen.

heb je alle slang al na gekeken?

daarnaast kan het ook misschien je inlaatpakking zijn.

whitlau86

Ik heb alle pakkingen na gekeken en alle slangen.
          ik heb een stuk ijzer op de turbo gehouden en iemand anders gas laten geven.
          geluisterd en het gefluit komt echt van de turbo vandaan.

gister op de snelweg bij ong 100km en als ik dat gas geef dan hoor je het gefluit schommelen. lijkt net ofdat die wel extra kracht wil geven maar dat het maar langzaam lukt.

zou het toch de turbo dan zijn.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.