Vivaro 2,5 cdti motorlampje en voorgloeilampje blijft aan.

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) Vivaro 2,5 cdti motorlampje en voorgloeilampje blijft aan.

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17270256
    astracorsa
      Lid sinds:
      23 December 2014

      Ik bezig aan een opel vivaro met 2,5 liter cdti motor, hij heeft ca 270.000 gelopen maar strat goed en loopt als een zonnetje. Het probleem is dat het motorlampje en het lampje van het voorgloeien aan blijft, soms gaat het uit als hij warm is en je hem dan na tien minuten opnieuw start.
      Hij heeft verder geen problemen met starten of lopen dus het zal naar mijn mening geen schade aan de motor toebrengen aangezien ook de temperatuur normaal blijft.

      Volgens de dealer moeten ze iets diep in de motor vervangen en gaat dat grapje 1900 euro kosten.

      Nu ben ik zelf wel technisch maar misschien heeft iemand een tip waar ik het beste kan beginnen met zoeken naar de oorzaak.

      #18270756
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Gloeilampje dat aan blijft is 9 van de 10 keer een gloeibougie(s) die stuk is.

        Enig idee van de foutcode’s die uitgelezen zijn??

        #18270757
        johanhummer9
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 May 2011

          1900 euro???? Lololol.

          eerst ff uitlezen indd.

          Heeft de dealer ook gezegd wat er daadwerkelijk vervangen moet worden , ben ik zeer beniewd naar.

          #18270758
          astracorsa
            Lid sinds:
            23 December 2014

            Als allereerst wil ik me bedanken voor de snelle reacties!

            Ik verwacht zelf ook dat de gloeibougies gaar zijn, ik heb helaas weinig tijd/kans om dat hij een firma auto van familie is die 6dagen in de week gereden wordt en niet naast de deur woont.

            preciese informatie wat betreft foutcode’s en wat volgens hun kapot is heb nog niet helaas aangezien ze nogal dwarsliggen, alsof ze zelf niet achter hun diagnose staan.

            Ik ga het proberen zelf op te lossen met de bougies en dan zien we wel.
            hij start en loopt toch verder goed.

            #18270759
            Opeltje17
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 January 2012

              Allemaal even doormeten.

              #18270760
              TWA
              Deelnemer
                Lid sinds:
                17 June 2010

                Movano van mn broer was het toen t brandstof filter, of diesel filter, ben ff de benaming kwijt. Zit een condens bakje in waar water in zit en als deze vol zit gaat het lampje van mm en gloeispiraal branden. Na het legen had hij er geen last meer van.

                Greetz Emiel

                #18270761
                astracorsa
                  Lid sinds:
                  23 December 2014

                  Zoals ik had verwacht waren het de gloeibougies, er waren er twee kapot.

                  Waar die hoge prijs vandaan kwam van de opel garage? De auto eigenaar had nogal verkeerd gelezen, ze hadden die reparatie met nog meerdere reparaties die nodig waren zoals stuurkogels enzo in een lijst gezet waar ooknog prijs voor grote beurt etc op stond. Hij had alleen op de laatste pagina het uurloon zien staan en de totale prijs onder aañ de pagina.
                  Beetje stom gelopen natuurlijk, maarja hij loopt weer normaal zonder lampjes en lege beurs.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.