Vivaro 2.0l heavy duty 2e batterij, relais?

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) Vivaro 2.0l heavy duty 2e batterij, relais?

• Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    jakke2k

Ik heb een Vivaro L2H1, heavy duty, besteld, standaard uitgerust met een 2e batterij. Volgens de garage zou er een soort van relais tussen moeten staan zodat eerst de startbatterij geladen wordt, en dan de 2e batterij.

Nu wil ik die 2e batterij gebruiken voor extra verbruikers, maar ik wil natuurlijk niet dat mijn startbatterij ook kan leeg geraken. Het is dus belangrijk dat de batterijen ontkoppeld worden van zodra de alternator niet meer draait.

Via de garage is het redelijk moeilijk om hierover eenduidige informatie te verkrijgen.

Weet er hier iemand hoe de schakeling van de batterijen juist zit, en wat voor relais er tussen zit? Met een merk en type zoek ik de specs zelf wel op desnoods, maar ik vind elders op het net nergens geen documentatie over deze configuratie.

Thanks!

vfrmarcel
      Deelnemer

Via een scheidingsrelais bv Hella 4ra 003 437-06
        zie schema

http://www.vct2.nl/forum/viewtopic.php?f=24&t=11707″ onclick=”window.open(this.href);return false;

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.