Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Viscovin draait zwaar??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 augustus 2010 om 21:38 #17675291
ja, maak eens een paar foto’s van hoe de slangen lopen en wat voor thermostaathuis je hebt.
En als ie zo koud blijft, kan je dan nog je hand op het kleppendeksel leggen , of ie dat te warm ?
14 augustus 2010 om 11:52 #17675292origineel gepost door postbusmanta
Ik heb ook alles weer doorgelezen.Als je motor koud is en je start hem….
Vervolgens draai je de dop van de radiateur en je geeft wat gas……..
Zie je dan het water stromen in je radiateur????Kun je je thermostaathuis ontluchten?
Als je de slangklem van de kachelradiateur los draait met lopende motor, komt daar dan vloeistof uit?
Kachelslangen van de kachelradiateur en doorspoelen met de tuinslang???
Kan het zijn dat je steeds de verkeerde thermostaat krijgt van de automaterialenzaak?
Heb je een dubbelwerkende of een enkelwerkende?
Plaats eens wat foto’s van het verloop van je slangen.
Ik heb al je stappen eens nagelopen alles zonder resultaat helaas, het ontluchten via het imbusboutje moet ik nog proberen ik heb niet de juiste maat hier volgens mij is het 7 en die zit niet bij mijn setje dus ga zo even kijken bij de gamma ofzo.
_________________________________________________________________________
Als je motor koud is en je start hem….
Vervolgens draai je de dop van de radiateur en je geeft wat gas……..
Zie je dan het water stromen in je radiateur???? JAKun je je thermostaathuis ontluchten? Er zit idd een inbus boutje bovenop het termostaathuis
Als je de slangklem van de kachelradiateur los draait met lopende motor, komt daar dan vloeistof uit? Ja en het is mooi schoon van kleur
Kachelslangen van de kachelradiateur en doorspoelen met de tuinslang??? Ik heb er met de mond op geblazen stroomt er dan goed uit zowel boven als onderste slang
Kan het zijn dat je steeds de verkeerde thermostaat krijgt van de automaterialenzaak? Nee zijn 100% de goede
Heb je een dubbelwerkende of een enkelwerkende? Enkel
Plaats eens wat foto’s van het verloop van je slangen.
De kleppendeksel wordt wel lekker warm maar kan mijn hand er toch nog goed ophouden.
14 augustus 2010 om 11:56 #17675293Die bovenste slang van de kachel, waar gaat die nu heen?
Weet dat die of op het blok komt (thv de olie druksensor) of achterop het thermostaathuis (bij de carb)
Vind hem op dit moment wat vreemd lopen
Is dat de linker slang?
Want dat zou verklaren waarom die niet op temp komt. Daar zit hij goed verkeerd (lees grote bypass om de thermostaat heen)
14 augustus 2010 om 16:25 #17675294origineel gepost door Freestyler
Die bovenste slang van de kachel, waar gaat die nu heen?Weet dat die of op het blok komt (thv de olie druksensor) of achterop het thermostaathuis (bij de carb)
Vind hem op dit moment wat vreemd lopen
Want dat zou verklaren waarom die niet op temp komt. Daar zit hij goed verkeerd (lees grote bypass om de thermostaat heen)
Volgens mij moet die linker kachelslang altijd voor de thermostaat aangesloten zitten, anders duurt het wel enige tijd totdat je kachel warmte begint te geven (pas als de thermostaat open gaat en de circulatie door het hele systeem op gang komt.
14 augustus 2010 om 16:32 #17675295de bovenste kachelslang zit inderdaad op het termostaathuis.
heb nu de boel ontlucht via het boutje bovenop het termostaathuis, naaldje van de termometer staat nu ook mooi in het midden de kachel blaast nu ook warme lucht maar wel erg lauw vind ik
Dadelijk een testrit maken kijken of het naaldje dan ook mooi in het midden blijft staan,
het is iig al wat verbetering in gekomen :thumbup14 augustus 2010 om 16:37 #17675296origineel gepost door Jägermeister
origineel gepost door Freestyler
Die bovenste slang van de kachel, waar gaat die nu heen?Weet dat die of op het blok komt (thv de olie druksensor) of achterop het thermostaathuis (bij de carb)
Vind hem op dit moment wat vreemd lopen
Want dat zou verklaren waarom die niet op temp komt. Daar zit hij goed verkeerd (lees grote bypass om de thermostaat heen)
Volgens mij moet die linker kachelslang altijd voor de thermostaat aangesloten zitten, anders duurt het wel enige tijd totdat je kachel warmte begint te geven (pas als de thermostaat open gaat en de circulatie door het hele systeem op gang komt.
Dat is wat ik zeg.
meen me te herinneren dat bij een injectie er net boven de oliedruksensor een buisje in het blok gedraaid zit, waardat die slang dan op aangesloten moet worden.14 augustus 2010 om 16:48 #17675297:thumbup Jupz
14 augustus 2010 om 16:59 #17675298Ik zie dat je antwoord dat je het koelwater ziet stromen in de radiateur met koude motor………..
Dat zou dus NIET moeten !!!!
We moeten dus HIERIN de oorzaak zien te vinden.
Eerste reactie is dus: de thermostaat.
Maar die heb je al een aantal keer vervangen door wat jij zegt “100% de goede uitvoering”.
Ik ga even aan de hand van de foto’s verschillen zoeken t.o.v. mijn Manta.
14 augustus 2010 om 17:14 #17675299origineel gepost door postbusmanta
Ik zie dat je antwoord dat je het koelwater ziet stromen in de radiateur met koude motor………..Dat zou dus NIET moeten !!!!
We moeten dus HIERIN de oorzaak zien te vinden.
Eerste reactie is dus: de thermostaat.
Maar die heb je al een aantal keer vervangen door wat jij zegt “100% de goede uitvoering”.
Ik ga even aan de hand van de foto’s verschillen zoeken t.o.v. mijn Manta.
Let dan vooral eens op de kachelslang aan de bijrijderskant
14 augustus 2010 om 17:23 #17675300Ik heb er wel een 1.9 in liggen hé, misschien dat het dan toch anders zit als op een 2.0
14 augustus 2010 om 17:37 #17675301Klopt, 19N heeft van origine een thermostaathuis met de aansluiting aan de achterkant.
Meen me te herinneren dat ik dat buisje nog heb liggen.
kan hem er wel voor je uitdraaien. Denk dat dan je problemen wel zijn opgelost. (zul je wel ff een andere deksel voor je thermostaat moeten versieren)
14 augustus 2010 om 18:57 #17675302Het is een 1.9S maar dan met een injectie erop.
Net de testrit gemaakt maar dan komt die toch weer maar net het blauwe uit, hij loopt wel op naar het midden als ik stil blijf staan met draaiende motor.
@freestyler weet niet precies waar ik het buisje dan zou moeten plaatsen? maar ik wacht ook even het vergelijk van de foto’s van @postbusmanta af.Misschien helpt het als iemand een foto kan plaatsen hoe het dan wel hoort te zitten,
Bedankt voor jullie goede hulp iig. Als ik hem naar een garage moet brengen zou me dat weer honderde euro’s kosten :thumbup14 augustus 2010 om 19:16 #17675303Nou, ik ben net met m’n fototoestel speciaal voor jou naar de stalling toe gereden:
De manta B GSI (aansluiting bij de oliedruksensor):
Ook de Monza met de 2,5E motor heeft hem bij de oliedruksensor.
De Manta A GT/E (1.9E motor)(aansluiting bij de oliedruksensor):
Dan de Manta A SR met 1.9S motor (aansluiting op thermostaathuis):
Advies is dus:
Aansluiting op thermostaathuis afdoppen en tulle in motorblok draaien en daar de kachelslang op aansluiten :thumbup14 augustus 2010 om 19:37 #17675304@postbusmanta super bedankt voor de foto’s daar hebben we wat aan, echter zit er op mijn blok bij de oliedrukcensor geen aansluiting, hij zou dus eigenlijk aan de achterkant van mijn termostaat moeten zitten maar ook daar zijn geen aansluitingen.
14 augustus 2010 om 19:52 #17675305Bij mijn 1.9S zit er een inbusdop ingedraaid.
Die eruit en een tule erin…………….kan dat bij jou niet? :hmmz
14 augustus 2010 om 19:52 #17675306Ook nog even gauw een foto gemaakt, beetje wazig maar het is hier ook al stikkedonker.
Bij mij zit daar dus een heel klein boutje met een vierkante kop, zou ik dat dan moeten uitboren en nieuwe draad erin tappen voor een dikker pijpje te plaatsen? vind dat wel een beetje eng wil ook geen ijzer vijzel in het blokje krijgen natuurlijk :hmmz
14 augustus 2010 om 19:59 #17675307Ik weet niet wat voor draad er aan de tule zit.
Ik zou schatten 1/2″. Slang is 16mm dacht ik?
Ijzervijlsel……….werken met stofzuiger erbij…….het is het laagste punt van het blok…………een plons vloeistof erin en je spoelt het er zo weer uit :D
14 augustus 2010 om 20:19 #17675308Wel vreemd dat mijn slang dan op het termostaathuisje is geplaatst, zou er dan een keer een motorwissel hebben plaats gevonden en dat het vorige blok ongeveer gelijk was als jouw A 19s en dat ze dan zelf het gat en de verkeerde kant van het termostaat hebben geplaatst? ook vreemd dat er een 19s in ligt en als 2.0GT/E op kenteken staat. De 2.0 GT/E kwam toch ook pas in 1979 voor die tijd had je alleen nog de 1.9 blokken of niet?
Maar ga het van de week wel veranderen en laat jullie dan het resultaat horen :thumbup
Bedankt dat jullie mij er zo goed bij hebben geholpen :thumbup:thumbup:thumbup 1000x dank :thumbup
Ga nu lekker rocken in horst op een AC/DC coverband uit engeland :jerry
14 augustus 2010 om 20:32 #17675309kijk anders eens of je misschien iets van een imbusdop oid op kan lassen.
Die tule kan ik je uit mijn blok halen, kun je zo hebben.
Enne, veel plezier in Horst ;)
14 augustus 2010 om 23:14 #17675310origineel gepost door Freestyler
kijk anders eens of je misschien iets van een imbusdop oid op kan lassen.Die tule kan ik je uit mijn blok halen, kun je zo hebben.
Enne, veel plezier in Horst ;)
Al eens geprobeerd, maar bij mij zat die dop echt muurvast ( al 31 jaar )… Dus succes!
15 augustus 2010 om 03:57 #17675311origineel gepost door Jägermeister
origineel gepost door Freestyler
kijk anders eens of je misschien iets van een imbusdop oid op kan lassen.Die tule kan ik je uit mijn blok halen, kun je zo hebben.
Enne, veel plezier in Horst ;)
Al eens geprobeerd, maar bij mij zat die dop echt muurvast ( al 31 jaar )… Dus succes!
Het gat moet toch groter worden als wat het nu is, dus of dat boutje er nu uit wil of niet even een centerpunt in het midden slaan en boren maar toch ;) probeer hem er natuurlijk wel eerst gewoon eruit te draaien ook om zeker te zijn of daar koelvloeistof uit komt in plaats van olie :P
15 augustus 2010 om 08:31 #17675312Ik zal je de tule meenemen naar OPN Sevenum. Dan weet je ook hoe groot je moet boren en welke draad je moet hebben.
15 augustus 2010 om 14:51 #17675313Ik kan denk ik gewoon mijn tule uit het termostaathuis draaien en dat in het blok gebruiken, het termostaathuis kan ik dan wel weer dichten met een afgezaagde bout
15 augustus 2010 om 19:49 #17675314dat kan natuurlijk ook.
Hoor wel of je het nodig gaat hebben ;)
8 september 2010 om 20:58 #17675315Vandaag heb ik de slang op de juiste plek aangesloten, en het probleem is hier dus mee opgelost, het word weer lekker warm in de manta en het metertje stijgt mooi tot in het midden en soms iets ervoor :thumbup
Nogmaals bedankt voor jullie goede hulp :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.