Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Viscovin draait zwaar??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 mei 2010 om 16:01 #17675266
de mijne komt nooit boven het 1e streepje staat er altijd mooi op (vaste fan) maar t is allemaal niet zo’n probleem want tussen het eerste en het laatste streepje voor het rooie is maar minder dan 10 graden 1e streepje is ongeveer 85 gr en laatste streepje is meen ik 95 gr rooie begint bij 100 -105 gr, dus boven t blauwe en onder het rooie is t meestal wel goed. Bij de 24v van mij met 97 gr thermostaat en fan die aangaat bij 100 en uit bij 95 scheelt ongeveer 1 streepje dat ie schommelt
28 mei 2010 om 18:20 #1767526792 graden termostaat zit er nu in, en hij wordt al wel weer wat warmer, duurd wel gruwelijk lang heb hem 3 kwartier stationeer laten draaien toen haalde die net het eerste witte streepje na het blauwe vlakje, toch voelt de kachellucht dan nog steeds erg lauw aan en ook de slangen worden niet echt heet :agent ben er dus nog steeds niet echt tevreden over, zit er toch aan te denken een nieuwe viscokoppeling te bestellen :hmmz
28 mei 2010 om 18:39 #17675268Rijd anders gewoon eens een stuk, kijk wat ie dan doet.
28 mei 2010 om 19:01 #17675269origineel gepost door Freestyler
Rijd anders gewoon eens een stuk, kijk wat ie dan doet.Ga ik morgen even doen
28 mei 2010 om 19:13 #17675270origineel gepost door opelmantagek
toch voelt de kachellucht dan nog steeds erg lauw aanwaarschijnlijk zit er ook een dunne kachelradiateur in je behuizing. probeer eens een kachelradiateur van een GSI of één van de latere manta’s, die waren namelijk dikker en gaven meer warmte af.
29 mei 2010 om 15:41 #17675271Vandaag weer lekker stuk gereden, maar niet warm te krijgen weer,het blijft vrijwel gelijk als dat het was met de andere termostaat :cry de radiator koelt volgens mij toch echt te hard, met de rijwind die ik vang en de hogere toeren die ik maak koelt die nog harder, ben het zat nu en bestel de nieuwe visco iets anders kan het niet zijn denk ik, of zou het nog kunnen dat mijn radiator niet vlot genoeg doorloopt :hmmz het was wel een behoorlijke viezerik!!!!!!!!!!!!
29 mei 2010 om 15:44 #17675272origineel gepost door manta_dennis
origineel gepost door opelmantagek
toch voelt de kachellucht dan nog steeds erg lauw aanwaarschijnlijk zit er ook een dunne kachelradiateur in je behuizing. probeer eens een kachelradiateur van een GSI of één van de latere manta’s, die waren namelijk dikker en gaven meer warmte af.
Nee want als ik er een stuk karton voor de radiator zet en oploopt tot mooi in het midden wordt het knats heet in de manta ;)
29 mei 2010 om 16:33 #17675273Wazige shit
De radiateur kan onmogelijk teveel koelen als de thermostaat dicht blijft. Dan wordt die immers afgesloten.
Als er te weinig doorstroming zou zijn, zou die juist te weinig moeten koelen
En als de van te hard draait, moet de thermostaat dat weer gaan bij regelen (door meer open en dicht te gaan).
Weet je 100% zeker dat je geen lekkage in je thermostaathuis hebt? tgv rottigheid oid om eens even iets geks te noemen.
21 juni 2010 om 21:08 #17675274Vandaag een gloednieuwe visco koppeling gemonteerd maar ook die draait net zo zwaar als mijn oude en het probleem is dus nog niet opgelost, ook nog een andere radiator geprobeerd maar dat maakt ook geen verschil. termostaathuis is gewoon in goede staat zonder rottigheid of stukken eruit. snap er geen fuck meer van :cry
21 juni 2010 om 22:54 #17675275origineel gepost door opelmantagek
Vandaag een gloednieuwe visco koppeling gemonteerd maar ook die draait net zo zwaar als mijn oude en het probleem is dus nog niet opgelost, ook nog een andere radiator geprobeerd maar dat maakt ook geen verschil. termostaathuis is gewoon in goede staat zonder rottigheid of stukken eruit. snap er geen fuck meer van :cryheb je de radiateur in de gaten kortbij de fan gezet of in de voorste gaten?
mijne komt ook niet echt hoog met vaste fan.
op een hete dag met file komtie net over de helft heen en anders ook nauwelijks hoger dan het 1e streepje21 juni 2010 om 23:07 #17675276Hij staat wel zo kort mogenlijk op de fan geloof ik :hmmz
En het gekke is dat die wel oploopt als ik harder dan 140 ga rijden maar rijd ik rustiger komt hij het blauwe niet uit
21 juni 2010 om 23:20 #17675277Nee toch niet, hij staat in de voorste gaten naar de neus toe
22 juni 2010 om 12:29 #17675278schoep van waterpomp nog wel goed,heb het idee dat het koelvloeistof niet goed circuleerd.
22 juni 2010 om 15:11 #17675279origineel gepost door calibra16v
schoep van waterpomp nog wel goed,heb het idee dat het koelvloeistof niet goed circuleerd.Als je het topic had doorgelezen zie je wat er allemaal al is vernieuwd, dus ook de waterpomp ;)
22 juni 2010 om 20:23 #17675280maar zou er geen verschil zijn met de diepte van t schoepenwiel in het blok? maar dan zou je ook weer denken je temp meter zit in het blok dus als het niet goed zou circuleren zou je temp juist heel hoog oplopen…
wel erg vaag probleem, als me iets te binnenschiet zal ik het posten maar ik hou dit forum in de gaten , ben erg benieuwd…24 juni 2010 om 08:17 #17675281je hebt vervangen: waterpomp, thermostaat, sensor
Schoongemaakt: radiateur, thermostaathuis, slangen, kachel rad, en blok
Dan denk ik toch dat je of een probleem hebt met je kachelrad (te weinig doorstroming) icm een verkeerde sensor (of blokje toch rip)
Of je thermostaathuis lekt alsnog als ie wat warmer wordt.Blokje is trouwens door te meten. + en – aansluiten en dan moet je op het laatste pootje 10V hebben staan.
13 augustus 2010 om 10:13 #17675282Zit net het topic (Radiateur vraag van plummeuh) te lezen.
Wat voor een radiateur hoort er orgineel in een 1.9 GT/E B manta te zitten? Gewoon gelijk aan de 2.0 of een kleinere zoals in de A manta van plummeuh?
13 augustus 2010 om 12:57 #17675283een brede zoals de 2.0
13 augustus 2010 om 14:18 #17675284origineel gepost door Freestyler
een brede zoals de 2.0Dat dacht ik al, het probleem bij mij is ook nog steeds niet opgelost, onderhand alles al vernieuwd zonder resultaat :(
enigste optie die wel zou werken is een eleckrice vin te plaatsen maar dat wil ik eigenlijk niet omdat ik hem graag in orginele staat wil houden :hmmz13 augustus 2010 om 15:05 #17675285Kun je toch los ervoor zetten, en dan een schakelaar in een buis zetten, en die in de onderste rad slang zetten?
Kwestie van slang vervangen, fan eruit en hij is weer origineel.
Of een vaste fan erop zetten.
13 augustus 2010 om 15:29 #17675286vroeger hadden alle auto’s een vaste vin en die kwamen ook mooi op temperatuur…..
13 augustus 2010 om 15:47 #17675287origineel gepost door Freestyler
Kun je toch los ervoor zetten, en dan een schakelaar in een buis zetten, en die in de onderste rad slang zetten?Kwestie van slang vervangen, fan eruit en hij is weer origineel.
Of een vaste fan erop zetten.
Kan ook nog een plaat voor de radiator plaatsen met wat gaten erin ofzo denk dat ook nog wel zal gaan.
13 augustus 2010 om 15:51 #17675288origineel gepost door deziggy
vroeger hadden alle auto’s een vaste vin en die kwamen ook mooi op temperatuur…..Bij die van mij wil die gewoon echt niet, moet een oozaak hebben maar ik ben radeloos heb volgens mij al alles geprobeerd, Bij mijn vorige 2.0 GT/E was mijn nokkenas ineens zover afgesleten dat hij beroerd begon te lopen en die kwam toen ook niet meer op temperatuur, Maar deze 1.9 GT/E loopt gewoon als een zonnetje maar wordt gewoon niet warm :hmmz
13 augustus 2010 om 16:43 #17675289een te grote radiator kan het ook niet zijn, heb een jaar rondgereden met een 1700 met daarin een radiator van een 2 liter automaat met een net in met verbeterd rendement en die kwam ook mooi op temperatuur…..
wat weet ik niet maar je hebt iets over het hoofd gezien !
13 augustus 2010 om 19:58 #17675290Ik heb ook alles weer doorgelezen.
Als je motor koud is en je start hem….
Vervolgens draai je de dop van de radiateur en je geeft wat gas……..
Zie je dan het water stromen in je radiateur????Kun je je thermostaathuis ontluchten?
Als je de slangklem van de kachelradiateur los draait met lopende motor, komt daar dan vloeistof uit?
Kachelslangen van de kachelradiateur en doorspoelen met de tuinslang???
Kan het zijn dat je steeds de verkeerde thermostaat krijgt van de automaterialenzaak?
Heb je een dubbelwerkende of een enkelwerkende?
Plaats eens wat foto’s van het verloop van je slangen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.