Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Vierde motorsteun, ben er blij mee!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 september 2013 om 20:19 #18170961
@Vinci wrote:
@mayhem wrote:
Achterste baksteun aanpassen doet al wonderen, zo een kooi erom lijkt me nogal overdreven.
Dat is natuurlijk hele stoere taal, maar de achterste baksteun is al aangepast (naar Calibra 4×4 rubber) en ik was niet van plan er beton van te maken. De auto wil ik graag een beetje stil houden.
De kooi er om valt straks nauwelijks meer op als hij gespoten is als een standaard veerpootbrug, dus is een beetje overdreven om het een kooi te noemen.
Deze toepassing is niet ongebruikelijk, enige verschil is dat ik er een standaard rubber voor pak en niet zo’n spiffy uitziend nep dempertje. (want het is geen echte demper)
Dat heeft niks met stoere taal te maken????
Laatste keer dat ik keek was mijn auto stil ondanks een hard bakrubber.Ondanks dat je constructie werkt, denk ik dat het nogal overtrokken is voor normaal straatgebruik. (overigens is het dempertje systeem zeker wel een werkend principe)
13 september 2013 om 21:10 #18170962Hahahah, trek het je niet zo aan joh, zat een beetje te dollen. :ass
Het zou heel goed kunnen dat als je enkel je bakrubber vol giet dat het niet zo gek veel doet met het geluid. Dat heb ik nooit geprobeerd, alleen alle rubbers vol met ruitenkit. Heb ook niet alle hardheden geprobeerd.
En wat dat ‘dempertje’ betreft, dat werkt zeker, alleen is het geen dempertje. Ziet er alleen maar uit als een dempertje. Net als al die car audio rotzooi is het meer gemaakt voor de ‘smoel-factor’ dan echte functie. Het is enkel een cylindertje met twee ‘bump-stops’ er aan vast. Er zit geen olie in, er zit geen zuiger in met ventiel, dus ook geen lucht demping. Een demper zou hier ook niet werken, want die is gemaakt om trage beweging toe te laten en snelle beweging te blokkeren. Dat zou dus juist alle motor trilling doorkoppelen en de grote kantel bewegingen gewoon toestaan. Het ziet er veel deftiger uit dan het is, kost te veel en maakt lawaai. Daar naast staan ze er bekend om snel stuk te gaan, bij vele krijg je er gelijk al een extra setje rubbers bij. Ik heb er zelfs mee gereden, want een collega van mij had zo’n dingetje er op zitten. Je stelt gewoon eenmalig de slag in die de motor mag maken voor het de inwendige rubbertjes raakt en de slag dus begrensd wordt. Die rubbertjes zijn nogal ‘mager’ en vangen de klap dermate abrupt op dat het ook weer lawaai maakt, slijt enz. Het is in zo veel opzichten dus ook weer nadelig dat het royaal de voordelen overstemd en de meesten zie je zo’n setje er dan ook net zo hard weer af schroeven.
Dan werkt een origineel ophang rubber toch echt heeeeel veel beter…
En of het voor een straatauto uit maakt!!!!!!!!!! :shock: Alleen al het feit dat mijn uitlaat nu niet elke keer een gigantische zwieper maakt scheelt al enorm! :vertag En dan het hele rijgevoel, van gas naar gas los, waarbij niet zo’n ruk voelbaar is, maar de auto gewoon gelijkmatig en soepel reageert. Ja, zelfs op een boodschappen autootje is dit al een upgrade…. :thumb
28 september 2013 om 20:30 #18170963En toen was het even stil…?? LMFAO!
Ben maar weer effe gedowngrade… :agent Heb het hele zaakje er maar weer af gesloopt…
om het een kleurtje te geven LOL!
En naar huis gereden vanaf de werkplaats zonder! :cry Wat hoop ik dat die lak snel droog is zeg, want het rijdt voor geen meter meer zonder. Wat voelt dat verrot zeg, zo’n kantelende motor! Lijkt verdomme wel of die auto wat ernstigs mankeert!
2 oktober 2013 om 18:24 #18170964ik heb er voor ruitenkit in zitten, en de achterste steun is zelf gemaakt met een teflon blok.(zie mijn topic)
kan niet zeggen dat er meer geluid is gekomen, omdat ik zo al vanaf het begin rond rij.
heb nooit bekleding gehad, op de deurpanelen na.
maar de motor ligt er toch redelijk vast in.
wij maakten jaren geleden al vaste motorsteunen in de crosswagen, om het kantelen van de motor tegen te gaan.
vond dat een beetje te ver gaan in mijn wagen, omdat de hele koets dan resoneerd.
zodoende heb ik iets anders verzonnen.groeten.
2 oktober 2013 om 18:36 #18170965Hah, tja, als het voor mij een autootje voor erbij was zou ik er sowieso niet moeilijk over doen, maar mijn Kadett is naast fun auto ook gewoon de gezinsauto, vandaar dat ik er zo zeikerig over ben, omdat de rest van het gezin dat ook is…
Rij nu een aantal dagen rond en ben blij te melden dat de boel eindelijk in de lak staat en er weer op mag!! Ga dat dus zo even doen!
5 oktober 2013 om 12:54 #18170966Trouwens… Als je kwaliteit motorsteunen hebt, moet het dan sowieso niet een stuk minder kantelen? Want met dit systeem ontlast je de motorsteunen aan de zijkanten behoorlijk, maar komt er wel erg veel druk op dit punt te staan. Kan die niet naar de zijkanten gaan kantelen door wielspin oid?
En toch is ruitenkit ook een top oplossing, en als je dat beheerst doet is ook ruitenkit een stille optie (mijn mening)
5 oktober 2013 om 13:22 #18170967Dus even de noobvraag van de dag,, simpelweg je gummilagers van je blokophanginh volspuiten met ruiten kit scheelt aanzienlijk?
5 oktober 2013 om 16:12 #18170968@Looney wrote:
Trouwens… Als je kwaliteit motorsteunen hebt, moet het dan sowieso niet een stuk minder kantelen? Want met dit systeem ontlast je de motorsteunen aan de zijkanten behoorlijk, maar komt er wel erg veel druk op dit punt te staan. Kan die niet naar de zijkanten gaan kantelen door wielspin oid?
En toch is ruitenkit ook een top oplossing, en als je dat beheerst doet is ook ruitenkit een stille optie (mijn mening)
Nou, de kwaliteit is het niet, ik heb al heel veel betere steunen dan elke andere Kadett, omdat ik al twee Vectra steunen gebruik en achter zelfs Calibra 4×4 rubber. Als standaard kan dat gewoon niet beter…
De druk op dit punt is stukke minder dan de andere steunen, simpelweg omdat de positie waar hij mee helpt ver van het centrum van draaimoment zit en geen dragende functie heeft. Deze steun heeft het juist heel makkelijk. Bovendien zit hij recht boven de onderste steun, dat is exact het centrum tussen de andere twee steunen in die aan de voorzijde zitten, dus nee, hij gaat niet naar de zijkanten kantelen door wielspin.
Ik geloof zeker dat je met ruitenkit een heel eind komt als het op de slimme plekken wordt aangebracht heb je vast ook niet veel extra herrie, alleen verplaats je de krachten die de steunen normaal opvangen meer naar de carrosserie en de bouten waarmee ze vast zitten. De extra steun verdeelt alle krachten gewoon van 33% per steun naar pak hem beet 30% en 10% op de vierde steun. En de totale ophanging wordt er ongeveer dubbel zo effectief door.
@ricksmits wrote:
Dus even de noobvraag van de dag,, simpelweg je gummilagers van je blokophanginh volspuiten met ruiten kit scheelt aanzienlijk?
Simpelweg, nee. Dan zou ik er vanaf blijven. Als je ruitenkit doet loont het enorm om eerst goed na te denken over de richting van de krachten en die goed op te vangen. De Duitsers gebruiken ook wel een anti-kantel plaat, welke ik altijd nog veel eerder zou kiezen als de ruitenkit beun oplossingen.
5 oktober 2013 om 16:34 #18170969Heb trouwens vandaag weer even fotoos gemaakt, nu met lak. De coating is nu 2K ZF epoxyprimer en VHT wrinkle spray, en dat in de oven gedaan. Is echt een bikkelstugge coating zo!
5 oktober 2013 om 18:17 #18170970Is mooi geworden zo met de wrinkle spray :thumbup .En die plaat van die duitsers is ook niet verkeerd vind ik
5 oktober 2013 om 18:55 #18170971Is toch wel erg mooi geworden :thumbup
5 oktober 2013 om 20:51 #18170972Ja, heb nog wel meer gemaakt met die wrinkle, en meer coatings van VHT. Zijn gewoon 1K coatings, maar toch wel uitzonderlijk goed van kwaliteit en zeer temperatuurbestendig. Deze coating is ontworpen voor kleppendeksels, kost 12 euro ongeveer voor een bus en verwerkt heel mooi door een speciaal zeer precies nozzeltje. Moet wel enorm goed schoon gemaakt worden tussendoor, want de coating is net kauwgom. En aan de lucht hardt het heel langzaam uit (wel al stofdroog binnen een uur) en worden de wrinkles wat groffer. In de oven op 100 graden na een uurtje of langer (max twee als je fijnere structuur wilt) en dan is het vrijwel geheel uitgehard. Met de verfbrander er op voorzichtig op wat afstand gaat ook heel goed. En dan kan het 180 graden worden zonder problemen. Maar ze hebben ook spul wat tot vele honderden graden mag worden verhit, geschikt zelfs voor uitlaatspruitstukken!!! :shock:
http://www.vhtpaint.com/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ze hebben ook remklauw verf die ik binnenkort ga testen, en ben ook wel benieuwd naar de anodised look coatings…
De wrinkle is er in het zwart en rood, meer niet, maar wij gebruiken in ons bedrijf verhuur spullen die er mee zijn gecoat en al meer dan tien jaar de hele wereld over vliegen en het beschadigd nauwelijks!!
Heb er ook net behuizingen mee gecoat…
Ben ook wel blij met de looks nu hoor, het ziet er al een stuk minder kooi achtig uit… :angel
5 oktober 2013 om 21:08 #18170973ja is mooi spul, heb er bij mij ook mijn kleppendeksel mee gedaan destijds
6 oktober 2013 om 10:57 #18170974@Vinci wrote:
Simpelweg, nee. Dan zou ik er vanaf blijven. Als je ruitenkit doet loont het enorm om eerst goed na te denken over de richting van de krachten en die goed op te vangen. De Duitsers gebruiken ook wel een anti-kantel plaat, welke ik altijd nog veel eerder zou kiezen als de ruitenkit beun oplossingen.
Dit is al eerder genoemd in je topic, en wij gebruiken dit al jaren, DIT in combinatie met de rest van de rubbers stug maken is echt goed stug zonder rare vibraties in de auto.
heb bij mij zelf in de corsa een set motorsport rubbers, motor hangt er stijf in, iets lawaai in de auto maar zeker niet overdadig!
6 oktober 2013 om 11:02 #18170975Laat gaan sw.
Geen eer aan te behalen :)6 oktober 2013 om 15:15 #18170976@sw16v wrote:
@Vinci wrote:
Simpelweg, nee. Dan zou ik er vanaf blijven. Als je ruitenkit doet loont het enorm om eerst goed na te denken over de richting van de krachten en die goed op te vangen. De Duitsers gebruiken ook wel een anti-kantel plaat, welke ik altijd nog veel eerder zou kiezen als de ruitenkit beun oplossingen.
Dit is al eerder genoemd in je topic, en wij gebruiken dit al jaren, DIT in combinatie met de rest van de rubbers stug maken is echt goed stug zonder rare vibraties in de auto.
heb bij mij zelf in de corsa een set motorsport rubbers, motor hangt er stijf in, iets lawaai in de auto maar zeker niet overdadig!
Okee, waar dan? Plaatje er bij zegt ook 1000 woorden heh…
Denk dat hoe je de vibraties/herrie ervaart ook bij iedereen anders is. Als je zoals ik al een vrij stille uitlaat hebt en zwaar gedempte auto dan vallen dingen ook meer op. Mijn beweegredenen zijn ook volkomen anders dan die in de motorsport, denk dat als je met een kale koets en rolkooi in een kuipstoeltje zit zonder achterbank enz, en je uitlaat al veel lawaai maakt het niet meer zo opvalt hoe de motor er in hangt, en dan is lekker stijf er in altijd een bonus. Bij mijn auto gelden voor mij gewoon andere regels, en dat probeer ik ook duidelijk te maken om geen misverstanden hier over te laten bestaan. Op het circuit wil je ook dat extra gewicht niet wat mijn Kadett allemaal mee zeult.
Dit misverstand lijk ik op forums veel tegen aan te lopen, van die motorsporters die denken dan dat ik met sommige modificaties probeer er een raceauto van te maken voor op het circuit. De hoofdreden dat ik destijds een XE heb gekozen is een stukje extra kracht voor een goede prijs en onderdelenbeschikbaarheid. Verder maak ik weinig te weinig kilometers voor een diesel, terwijl dat eigenlijk voor mijn verder gebruik en voorkeur het beste zou zijn. Lekker veel koppel. Mijn auto is bedoeld als krachtige en redelijk snelle wegauto, meer niet.
@corsaboy wrote:Laat gaan sw.
Geen eer aan te behalen :)Bedankt voor je bijdrage. :hmmz
6 oktober 2013 om 15:54 #18170977die verf is mooi spul
moet je dat afbakken of hard het zo ook uit bij ” kamer ” temperatuurer zijn ook mensen die zelf een motorsteun hebben gevulcaniseerd en daar zeer over te spreken zijn
er zijn dus meer wegen naar rome die een minder kantelende motor op leveren.iedereen zijn ding
6 oktober 2013 om 16:02 #18170978Graag gedaan. Zoals theunm al aangeeft zijn er meerdere wegen en misschien moet je wat minder proberen jou mening zo extreem proberen door te drukken.
Laat ieder in zijn waarde en kiezen voor zijn eigen manier. En ga niet met theoritsch gelul dat proberen te onderbouwen. Wij hebben onze ervaringen en vinden zelf iets wel of niet acceptabel.
6 oktober 2013 om 16:12 #18170979Hardt zo ook mooi uit hoor, alleen met afbakken krijgt het een fijnere structuur en droogt het sneller, en volgens onze spuiter is het dan ook wel iets minder poreus. (immers alle oplosmiddelrijke verf krijgt poreusheid waar het oplosmiddel tijdens het drogen het materiaal verlaat, de hitte trekt dit soort ‘poriën’ weer ietwat dicht. Maar met de verfbrander voorzichtig en in beweging blijven dat gaat ook heel goed, moet je wel wat geduld hebben alleen…
En dat vind ik wel mooi gezegd van je, dat van die vele wegen naar Rome… sowieso zie je alle ervaringen enorm uiteen lopen en dat zal komen omdat je over een aanpassing praat die op zo veel manieren kan en met zo veel materialen. Mijn oplossing zal wat dat betreft als je het kopieert altijd het zelfde werken. Net als die vulplaat, wat ook in elk geval de eigenschappen van het rubber behoudt. En er zullen verder vast wel prima poly of vulcanisatie-materialen bestaan die heel goed werken, maar er bestaan al enorm veel zgn. ‘shore hardheid’ rubbers, laat staan poly. Daar naast is poly enorm temperatuur instabiel, wat ik een zwaar wegend nadeel vind in een hete motorruimte. Iedereen doet het op zijn manier en heeft met die ‘pogingen’ eigen ervaringen en dat maakt het rete moeilijk te beoordelen op een forum of iemand anders een oplossing heeft die jou ook zal bevallen.
6 oktober 2013 om 16:16 #18170980@corsaboy wrote:
Graag gedaan. Zoals theunm al aangeeft zijn er meerdere wegen en misschien moet je wat minder proberen jou mening zo extreem proberen door te drukken.
Laat ieder in zijn waarde en kiezen voor zijn eigen manier. En ga niet met theoritsch gelul dat proberen te onderbouwen. Wij hebben onze ervaringen en vinden zelf iets wel of niet acceptabel.
Excuus als ik iemand op zijn zieltje heb getrapt, maar ik draai er nergens om heen dat mijn ‘theoretisch gelul’ ook maar is gebaseerd op mijn eigen ervaringen. Wat je al te veel ziet is dat mensen op fora enkel adverteren wat ze zelf al jaren doen omdat dat hun goed bevalt, terwijl ze een auto voor een heel ander doeleind gebruiken. Zo kun je met een tractor nou eenmaal beter over de akker, maar zal je er in de cross mee verliezen, ondanks dat het allebei ideale metgezellen zijn voor op onverhard terrein. De enige reden dat ik theoretisch lul is om dat stukje onderscheid te laten doordringen.
Dit topic heb ik enkel geopend omdat mij deze oplossing vele malen beter bevalt dan de eerdere door mij zelf gevulde steunen. In alle opzichten werkt dit beter en heeft het naar mijn opgedane ervaring veel minder nadelen, voor mijn gebruik. En zo zullen er misschien mensen dit ooit lezen die ook een wegauto hebben die ook een beetje normaal moet kunnen rijden en ook wel eens wat pittiger.
6 oktober 2013 om 16:32 #18170981Op de 1e pagina staat al paar keer de achterste motorsteun (rubber) aanpassen. en idd zoals op het plaatje. eventueel nog vullen met kit of hars.
ik heb jaren dagelijks gereden met de c20xe corsa, met interieur en zonder en meer race, met luide en met stille uitlaat dus heb meerdere dingen geprobeerd onder verschillende omstandigheden.
laat t voor op stellen dat ik liefst een zo stil mogelijke auto heb. dus ook kwa trillingen en vibraties in/door de auto en ook de uitlaat liefst niet hoorbaar.
6 oktober 2013 om 16:39 #18170982Vergeef mij soms ook mijn kippigheid, maar met achterste steun aanpassen kan je nog heel veel kanten op, foto’s doen dan wonderen…
Verder goed nieuws als dat zo goed werkte, want dat was mij niet gelukt. Wist niet hoe hard ik die dingen er weer af moest schroeven zo erg!
6 oktober 2013 om 17:08 #18170983Ga nou niet zielig lopen doen over zieltjes trappen. Misschien doe je zelf wat verkeerd dat het opvullen van rubbers niet het gewenste effect heeft gehad.
Halve wereld is er super tevreden mee maar volgens jou en jou theorie kan het nooit werken.
6 oktober 2013 om 17:17 #18170984jongens
vroeger hadden IWAB ( Ik Weet Alles Beter )
Nu hebben we vwab jullie mogen raden wat het is
Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan
voor zijn creativiteit krijgt hij een 10
soms heeft hij ook mooi spul zoals die verf doet mij een beetje denken aan
de coating die ook in pickup’s wordt gebruikt.
op andere momenten heeft hij een andere invalshoek in ieder geval iets om eens over na te denken.nu geen ruzie meer maken ;)
6 oktober 2013 om 17:39 #18170985@corsaboy wrote:
Ga nou niet zielig lopen doen over zieltjes trappen. Misschien doe je zelf wat verkeerd dat het opvullen van rubbers niet het gewenste effect heeft gehad.
Halve wereld is er super tevreden mee maar volgens jou en jou theorie kan het nooit werken.
Nou als ik jullie zo hoor heb ik zeker weten wat verkeerd gedaan!!
Of toch??….
@Fearless wrote:
Ik weet nog wel van mn Corsa c20xe, die trilde enorm in het dashboard nadat ik de rubbers in de rubbercompound gezet had van de polyservice. En die motor kantelde dan ook bijna niet meer.
Het was net een oude diesel motor, zo trillen in het dashboard bij stationair draaien.Dat was niets voor op straat iig.
Ben dus niet de enige.
En daar naast heb ik helemaal nergens gezegd dat het ‘nooit kan werken’. Werken doet het prima met PU ruitenkit in de steun, alleen werd ik gek van de herrie.
Noem mij maar gerust een zijkerd, maar laat dit topic dan de gouden tip zijn voor de zijkerds met mij.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.