Forumindex › Forums › Overige › I.C.E. en navigatie › via opcom radio uit safe halen
- Dit onderwerp bevat 3 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 augustus 2017om 13:11 door zzattack.
-
AuteurBerichten
-
11 augustus 2017 om 23:17 #18347123
Hallo,
Auto is bij de garage geweest en daarna deed de radio het niet meer. Heb hem ooit met extreem veel geduld en dagenlang op de powerknop drukken zover gekregen dat ik de code ingevoerd kreeg. Daarna ging het prima want aan/uit ging via contactslot en volume via stuurwiel.
Nu krijg ik hem dus weer niet meer aan.
Radio er uit gehaald, printplaat er uit gehaald en met de soldeerbout de contacten nog eens verhit. Het staafje van de knop zelf is echter helemaal wiebelig en ook al hoor je klikken bij induwen, het contact binnenin pakt het niet. Nu krijg ik al wel safe te zien. Na het solderen is hij dus toch eenmaal van uit naar aan gesprongen. Om de code in te voeren moet ik echter nogmaals op aan/uit drukken en dat lukt dus met geen mogelijkheid…Misschien kan ik hem terugzetten met de printplaat maar zonder het frontje en dan met een los kabeltje twee contactpunten kortsluiten, maar ja welke. En ik ben ook een beetje bang voor sluiting op een verkeerde plek met die priegelige contactpuntjes.
Het is dus niet zo dat ik de code niet heb. Kan ik die code ook invoeren via opcom? Dan is het gelijk opgelost en heb ik in ieder geval weer radio.
En weet iemand misschien hoe je dat potmetertje noemt en waar ik dat zou kunnen kopen? Ook al werkt opcom, dan kan ik hem misschien toch weer een keertje normaal laten functioneren.
NB Opel C Tour 2002 en CDR2005
12 augustus 2017 om 09:18 #18347133Opcom kan niet security code ophalen. Opcom is een foutcodes uitlees apparaat en niet meer (betje inleren).
Uitlezen eeprom 24c16:
12 augustus 2017 om 11:17 #18347144Opgelost.
Nieuwe potmeter kost 22,50 ex btw en ex verzendkosten. Belachelijk, een potmetertje kost normaal rond de twee euro.
Andere radio vragen ze ook rustig 40 euro voor op marktplaats (en dan nog verzendkosten) terwijl zo’n ding 0,0 aansluitmogelijkheden heeft en een lachertje is t.o.v. huidige “gewone” autoradio’s.Metalen behuizing radio afgeplakt met karton en de printplaat er los in gezet op de connector.
Met twee man op de juiste contacten en pootjes sluiting gemaakt met twee losse kabeltjes en zo de “knoppen” bediend. Code kunnen invoeren en uit safe gehaald.
Daarna printplaat weer vastgezet aan het frontje en dan weer aan de radio gezet.Straks met opcom proberen die safe modus voorgoed weg te halen want dat moet volgens mij ook kunnen… Is het nooit meer een probleem.
14 augustus 2017 om 13:11 #18347203Dat zal zeker niet gaan.
Als je toch zo aan het beunen bent kun je ook wel een push button aan de contactjes zetten, hoeft niet iedere keer je radio open -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.