Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Vettige aanslag op voorruit. (binnenkant)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 maart 2011 om 18:01 #17233790
Goeiedag,
Vandaag even met de Manta aan de slag geweest. Hoop kunnen doen gelukkig, thermostaatje vervangen en de schijfremmen afgedraaid.
Maar, nu na de vervanging van het thermostaatje mijn koelvloeistof op een lekkere temperatuur komt, lijkt het alsof de binnenkant van mijn ramen vetslaan als ik de kachel aanzet.
Ik heb vandaag gezien dat mijn kachelradiateur lek is…. is dit dan een logisch gevolg daarvan? Of is er iets anders aan de hand.
Alvast bedankt voor het meedenken,
Grt,
Gerben.
6 maart 2011 om 18:02 #17830087heel logisch :D is de koelvloeistof die op je raam begint aan te dampen. Ik zou wel iets aan die lek doen want het zal anders niet lang duren eer je Manta in een Flinstonemobiel verranderd :D
6 maart 2011 om 18:21 #17830088ok, nieuwe kachelradiator erin en geen aanslag meer :) Thx voor de toelichting. Kan ik hem voor noodoplossing ook er tussenuithalen, doorlussen en wachten tot ik evt, een nieuwe heb?
6 maart 2011 om 18:23 #17830089neem dan wel een extra jas mee :D. Mss kan je hem voorlopig wel met één of ander spul dicht smeren tegen het lekken. Heb je het tenminste nog warm in je auto
6 maart 2011 om 20:04 #17830090Kachelradiateur heb ik nog wel liggen als t goed is.
7 maart 2011 om 13:54 #17830091Gerben,
Kun je zo doorverbinden en ik heb ook nog nieuwe liggen en gebruikte. (heb ik wel een foto nodig voor de zekerheid!)
7 maart 2011 om 16:16 #17830092Niet telang mee doorrijden, ze kunnen ook kapot ploffen als ze slecht zijn… (spreek uit ervaring)
7 maart 2011 om 18:47 #17830093is inderdaad kachelradiateur, heb ik ook gehad.
vervanging was overigens niet zo moeilijk, zelfs niet met mijn twee linkerhanden.7 maart 2011 om 19:00 #17830094[rquote=1885682&tid=144020&author=Dolmans]is inderdaad kachelradiateur, heb ik ook gehad.
vervanging was overigens niet zo moeilijk, zelfs niet met mijn twee linkerhanden.[/rquote]Ik zag iets wat leek op een soort cartridge systeem met een klep ervoor, dus dat moet mij ook wel lukken.
Heb inmiddels de spullen gevonden, dus dat komt wel weer in orde. Even wachten met rijden alleen tot ik het spul binnen heb.
Een paar uur koelvloeistofdampen inademen is volgens mij ook niet echt gezond :P
8 maart 2011 om 13:12 #17830095@ blitzkicker:
hier wat foto’s van mijn kachelradiateur na vervanging.Had hem nieuw gehaald bij automaterialenhandel. Paste helaas niet helemaal perfect. Moest het “afdekrubber” iets aanpassen. Had geen zin weer een andere te halen, kwam er een beetje laat achter. Succes met vervangen.
Trouwens mooie Manta! :thumbup
Is ie nou blauw of zwart?9 maart 2011 om 13:12 #17830096Als je toch vervangt: zoek er eentje die geheel van koper is.
Je hebt ze ook met aluminium en plastic. Ze gaan heus heeeel wat jaren mee, maar scheuren vaak op de aanhechting.Je vetaanslag kun je overigens goed verwijderen met van dat hele fijne staalwol. Daarna wel even stofzuigen of goed afblazen, want de eventueel losgekomen staalwol gaat natuurlijk wel roesten.
Groeten, MArk
9 maart 2011 om 19:38 #17830097[rquote=1886211&tid=144020&author=Dolmans]@ blitzkicker:
hier wat foto’s van mijn kachelradiateur na vervanging.Had hem nieuw gehaald bij automaterialenhandel. Paste helaas niet helemaal perfect. Moest het “afdekrubber” iets aanpassen. Had geen zin weer een andere te halen, kwam er een beetje laat achter. Succes met vervangen.
Trouwens mooie Manta! :thumbup
Is ie nou blauw of zwart?[/rquote]
@Dolmans, thx! De Manta is donkerblauw metallic btw, lijkt in de schaduw idd wel op zwart :)
@Kadett C en tipgevers en succeswensers :PWe gaan het proberen. Ik heb een radiator besteld, maar heb niet gevraagd of het een met koperen, alu of met plastic aansluitingen betreft. Zal eens mailen. :)
Grt,
Gerben.
9 maart 2011 om 19:40 #17830098[rquote=1887130&tid=144020&author=Kadett C]Als je toch vervangt: zoek er eentje die geheel van koper is.
Je hebt ze ook met aluminium en plastic. Ze gaan heus heeeel wat jaren mee, maar scheuren vaak op de aanhechting.Je vetaanslag kun je overigens goed verwijderen met van dat hele fijne staalwol. Daarna wel even stofzuigen of goed afblazen, want de eventueel losgekomen staalwol gaat natuurlijk wel roesten.
Groeten, MArk
[/rquote]de koperen hebben ook een grotere doorlaat en geven daardoor meer warmte
12 maart 2011 om 14:05 #17830099[rquote=1887506&tid=144020&author=Kale gek][rquote=1887130&tid=144020&author=Kadett C]Als je toch vervangt: zoek er eentje die geheel van koper is.
Je hebt ze ook met aluminium en plastic. Ze gaan heus heeeel wat jaren mee, maar scheuren vaak op de aanhechting.Je vetaanslag kun je overigens goed verwijderen met van dat hele fijne staalwol. Daarna wel even stofzuigen of goed afblazen, want de eventueel losgekomen staalwol gaat natuurlijk wel roesten.
Groeten, MArk
[/rquote]de koperen hebben ook een grotere doorlaat en geven daardoor meer warmte[/rquote]
Ik ben blij dat ik de koperen heb mogen ontvangen. Eens even kijken of ik hem er op kan zetten vanmiddag of morgen.
Moet ik nog ergens rekening mee houden? Onluchten oid, of is het plug en play en rijden maar.
Grt,
Gerben.
12 maart 2011 om 14:22 #17830100ontluchten is niet nodig.
wel eerst koelvloeistof aftappen :D:D -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.