Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › vet uit aandrijfhoes
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 november 2015 om 11:36 #17274388
Beste forummers,
Onlangs is mijn ABS-ring vervangen en nu heb ik een enorme aanslag van vet op mijn lichtmetaal .
Ik neem aan dat de aandrijfas hierbij is losgenomen.
Wordt de aandrijfhoes hierbij gedemonteerd en kan het zijn dat dit niet goed is afgesloten waarbij het vet nu door de aandrijfhoes weg lekt?Het probleem met het tirllen van gas/rempedaal is wel verholpen met het vervangen van de ABS-ring.
Helaas heb ik er nu weer een probleem bij.Kan iemand bovenstaand verklaren?
Groet Gregory
29 november 2015 om 12:47 #18303254Het ziet er idd uit dat er vet lekt uit de hoes.
Maak de boel eens schoon en kijk of de klem wel goed vast zit.29 november 2015 om 13:40 #18303255@arjontje wrote:
Het ziet er idd uit dat er vet lekt uit de hoes.
Maak de boel eens schoon en kijk of de klem wel goed vast zit.Hoi Arjan,
Lijkt inderdaad of de klem niet goed vast zit.
Het komt echt vanuit de klem door sijpelen. Ik zie geen scheur in de hoes.
Is dit niet goed afgekneld ofzo?29 november 2015 om 13:55 #18303256Schoonmaken en een andere klem opzetten die je strakker aan kan draaien met dopje 8 of een schroevendraaier. Die werken vaak wat beter..
29 november 2015 om 14:03 #18303257Maar wat ik mij afvraag demonteert men de andrijfashoes met het vernieuwen va de ABS-ring.
Dit lijkt mij niet noodzakelijk. Toeval is wel dat het lekken is ontstaan net na het vervangen van de ABS-ring?
Zoasl je kunt zien op de foto lijkt het ook nieuwe ring te zijn rondom de aandrijfashoes..hmmmm…..vreemd dit
29 november 2015 om 14:04 #18303258@bart-gsi wrote:
Schoonmaken en een andere klem opzetten die je strakker aan kan draaien met dopje 8 of een schroevendraaier. Die werken vaak wat beter..
maaar er is al een hoop vet uitgelopen kan dit geen kwaad voor de homokineet ?
29 november 2015 om 14:11 #18303259Wat nieuw vet erbij kan geen kwaad denk ik, heb het al is meegemaakt dat na een tijd alsnog de homokineet kapot is gegaan.
29 november 2015 om 14:34 #18303260Maar wordt de hoes los gemaakt bij het vervangen van een ABS-ring ???
29 november 2015 om 14:35 #18303261@greg wrote:
@bart-gsi wrote:
Schoonmaken en een andere klem opzetten die je strakker aan kan draaien met dopje 8 of een schroevendraaier. Die werken vaak wat beter..
maaar er is al een hoop vet uitgelopen kan dit geen kwaad voor de homokineet ?
jawel… je kunt bij de dealer een tube vet kopen voor je homokineet.. of bij een auto onderdelenbedrijf..
als ze met je abs ring bezig zijn geweest dan is je as er wel uit geweest.. die zit dacht ik op je homokineet die in je naaf bevestigd zit
ik heb 2 keer een stofhoes reparatie set.. daar zitten 2 tubes vet in een nieuwe hoes en 2 klemmen.. bij de dealer gekocht maar je kunt ook alleen de tube kopen volgens mij.. maar als je twijfels hebt aan de reparatie.. kun je als je nog garantie hebt op de werkzaamheden gewoon terug gaan en vragen of ze de hoes los gehad hebben bij de reparatie… dan moeten zij het voor je oplossen
29 november 2015 om 15:09 #18303262@greg wrote:
Maar wordt de hoes los gemaakt bij het vervangen van een ABS-ring ???
Ja de hoes wordt los gemaakt om de kineet er af te pakken van de as.
Daarna vervangen ze de ABS ring.
Die op de homokineet zit.Dit is makkelijker dan de as uit de bak te halen.
Dat kost weer bak olie.Terug gaan naar de garage en de hoes beter vast laten zetten.
29 november 2015 om 15:21 #18303263@arjontje wrote:
@greg wrote:
Maar wordt de hoes los gemaakt bij het vervangen van een ABS-ring ???
Ja de hoes wordt los gemaakt om de kineet er af te pakken van de as.
Daarna vervangen ze de ABS ring.
Die op de homokineet zit.Dit is makkelijker dan de as uit de bak te halen.
Dat kost weer bak olie.Terug gaan naar de garage en de hoes beter vast laten zetten.
Ja, ik heb nog wat foto`s bekeken van het losnemen van de abs-ring en inderdaad wordt de hoes verwijderd van de kineet.
Morgen maar weer afspraak maken met mijn garage, denk dat ie het zelf ook wel zal erkennen.
Bedankt voor de reply jongens :thumb
29 november 2015 om 20:29 #18303264Je kan de kineet gewoon op de AS laten zitten.
Of de ring eraf en erop zetten met de as aan de auto.
As trek je makkelijker uit de bak dan dat je een kineet losneemt (mijn ervaring).
Ik haal de as er al uit om een hoes te vervangen.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
5 december 2015 om 19:55 #18303265Garage heeft er een nieuwe klem op gezet en vet er aangevuld, uiteraard kosteloos.
Probleem is hiermee opgelost.
groet gregory
6 december 2015 om 21:07 #18303266Gelukkig dat het is opgelost. :thumb
7 december 2015 om 09:51 #18303267Mooi
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.