Vestra C start slecht bij warme start

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vestra C start slecht bij warme start

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Fastsmoke
    Deelnemer

Mijn Vectra C start slecht bij een warme start. Het type motor dat erin ligt is een z2.2se met 111000 km op de teller.

Als ik heb gereden en de motor opnieuw start na een kwartier dan wil deze vaak heel slecht starten. Als hij dan gestart is ruik ik een lichte benzinegeur in de auto. Als de motor een uur afkoelt en ik daarna start doet hij het meteen.

De accu heb ik al door laten meten en deze is goed.

Bij een koude start dus geen problemen en wanneer ik de auto een uur laat afkoelen is er ook geen probleem.

Iemand een idee?

cano666

benzinepomp?

arjontje
        Deelnemer

auto uitlezen. en de live data van de tempsensor ook eens bekijken.
          Ik vermoed dat daar iets niet goed is.

Maar dat kan je alleen zeker weten na uitlezen van de auto.

Anoniem

Een veelvoorkomende oorzaak van slecht starten met een warme motor is de krukassensor. Gebruik die even in de zoekfunctie, wellicht is dat je probleem zoals bij zovelen?

Nick-GSI
            Deelnemer

zou idd even de auto laten uitlezen, zoals hierboven al gezegt, temp sensor of krukas sensor

Fastsmoke
              Deelnemer

Okee, dit kan gewoon met de Op-com?

Wat ga ik ongeveer zien in de Opcom? Worden er bij die sensors geen waarden gemeten als ze stuk zijn of afwijkend?

Weet iemand ook waar ik die waarden kan aflezen in de Opcom? Waarschijnlijk onder motor?

Van dit soort dingen heb ik niet zo heel veel verstand.

Fastsmoke
                Deelnemer

Inmiddels even de auto uitgelezen. Wat ik tegen ben gekomen is dit…

Bij het uitlezen in de software onder ”Enigine”‘ kon ik op de knop ”Output test” klikken. In het daarop volgende scherm stond een knop “Leran Cranck Sensing Error”. Deze even geopend en kreeg vervolgens de melding ”ECU negative answer to measuring block request!”

Is dit wat aangeeft dat de krukas sensor stuk is? Of bedoelde jullie iets anders om hierachter te komen via Op-com?

ReNeGade316

Ik heb er geen reuze verstand van maar zoals ik het zie heb je de test uitgevoerd met de motor uit en staat onderin dat de motor moet draaien, rem ingedrukt en toerental verhogen tot boven de 4000 RPM en weer loslaten om de test goed uit te voeren.

Fastsmoke
                    Deelnemer

Ik heb nog even de test gedaan zoals het er staat. Helaas bleef de melding komen. Gelijk wanneer ik dit scherm open. Het vreemde is dat ik bij uitlezen geen enkel foutcode krijg van de sensor.

Kan ook nergens de waarden vinden van de sensor in Op-com. Op het forum ook niet echt iets kunnen vinden waar ik wat mee kan.

stiggel
                      Deelnemer

Ik heb hetzelfde startprobleem als “Fastsmoke” alleen met een 120 pk 1.9 CDTi uit 2009 met 165.000 km. op de teller.
                        Iemand suggesties?

STiGGEL

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.