Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Verzonken deurpinnen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 januari 2011 om 19:09 #17231883
Kwam iets grappigs tegen op YouTube: verzonken deurpinnen.
Door het rode kapje uit je deurpinnen te halen, kun je de deurpin verwijderen. Je kunt ze echter ook iets verder laten zakken op dat moment. Ze zijn dan alleen niet vergrendeld door de rode klemmetjes. Maar als je deuren nu vergrendeld zijn, zijn ze (vrijwel) volledig in de deur verzonken.
[youtube]Hy7pSQ9ZPZE[/youtube]
29 januari 2011 om 19:44 #17807474Das wel handig tegen van die mafkezen die het raamframe naar buiten trekken, kunnen ze niet bij het knopje om de deur los te maken.
Die techniek schijnt vooral goed te werken op kleine, lichte auto’s omdat er wat minder dikke stijlen e.d. gebruikt worden.29 januari 2011 om 19:55 #17807475haha is leuk behalve als je per ongeluk de pin indrukt.
Nu moet je dus de motor uitzetten sleutel er uit en dan kan je pas de deur los krijgen.[rquote=1855077&tid=141583&author=McKaamos]Das wel handig tegen van die mafkezen die het raamframe naar buiten trekken, kunnen ze niet bij het knopje om de deur los te maken.
Die techniek schijnt vooral goed te werken op kleine, lichte auto’s omdat er wat minder dikke stijlen e.d. gebruikt worden.[/rquote]Daar heb je safe sluiting voor. ;)
29 januari 2011 om 20:04 #17807476[rquote=1855102&tid=141583&author=arjontje]haha is leuk behalve als je per ongeluk de pin indrukt.
Nu moet je dus de motor uitzetten sleutel er uit en dan kan je pas de deur los krijgen.[rquote=1855077&tid=141583&author=McKaamos]Das wel handig tegen van die mafkezen die het raamframe naar buiten trekken, kunnen ze niet bij het knopje om de deur los te maken.
Die techniek schijnt vooral goed te werken op kleine, lichte auto’s omdat er wat minder dikke stijlen e.d. gebruikt worden.[/rquote]Daar heb je safe sluiting voor. ;)[/rquote]
Je kunt bij een C vec de deuren van binnenuit electronisch ont/vergrendelen dus dat maakt niet uit:thumbup
29 januari 2011 om 20:05 #17807477of gewoon geen deurpinnen zoals bij de astra h :agent
29 januari 2011 om 20:07 #17807478Wel grappig, maar moet je dan de complete deur panelen er af halen, of moet je het rode dingetje eruit wippen en kun je ze dan verstellen?
29 januari 2011 om 20:12 #17807479Alleen het rode pinnetje, met een mesje of klein schroevendraaiertje.
Ik heb op een Duits forum ook nog iets gezien dat je hem ook nog iets kunt inkorten en dan het rode knopje er weer op doen. Dan zit hij ook vast.
Die safe-lock heeft de C2 niet meer toch?
29 januari 2011 om 20:12 #17807480[rquote=1855123&tid=141583&author=gts power][rquote=1855102&tid=141583&author=arjontje]haha is leuk behalve als je per ongeluk de pin indrukt.
Nu moet je dus de motor uitzetten sleutel er uit en dan kan je pas de deur los krijgen.[rquote=1855077&tid=141583&author=McKaamos]Das wel handig tegen van die mafkezen die het raamframe naar buiten trekken, kunnen ze niet bij het knopje om de deur los te maken.
Die techniek schijnt vooral goed te werken op kleine, lichte auto’s omdat er wat minder dikke stijlen e.d. gebruikt worden.[/rquote]Daar heb je safe sluiting voor. ;)[/rquote]
Je kunt bij een C vec de deuren van binnenuit electronisch ont/vergrendelen dus dat maakt niet uit:thumbup[/rquote]
ahh oke :thumbup
29 januari 2011 om 20:24 #17807481[rquote=1855149&tid=141583&author=arjontje][rquote=1855123&tid=141583&author=gts power][rquote=1855102&tid=141583&author=arjontje]haha is leuk behalve als je per ongeluk de pin indrukt.
Nu moet je dus de motor uitzetten sleutel er uit en dan kan je pas de deur los krijgen.[rquote=1855077&tid=141583&author=McKaamos]Das wel handig tegen van die mafkezen die het raamframe naar buiten trekken, kunnen ze niet bij het knopje om de deur los te maken.
Die techniek schijnt vooral goed te werken op kleine, lichte auto’s omdat er wat minder dikke stijlen e.d. gebruikt worden.[/rquote]Daar heb je safe sluiting voor. ;)[/rquote]
Je kunt bij een C vec de deuren van binnenuit electronisch ont/vergrendelen dus dat maakt niet uit:thumbup[/rquote]
ahh oke :thumbup[/rquote]
Op de Vec A en Calibra kan je safelock van binnen niet los krijgen, en volgens mij op de Astra F en Vec B ook niet (heb ooit eens een minuutje opgesloten gezeten, bij wijze van geintje, in de wagen van paps, maar weet niet meer of dat de Astra of de Vectra was.)
Corsa’s hebben geen Safelock afaik, dus daarbij is het wel handig. Plus de lichtere bouw waardoor je de deuren makkelijker uit de body trekt bij de bovenrand.29 januari 2011 om 20:28 #17807482[rquote=1855177&tid=141583&author=McKaamos][rquote=1855149&tid=141583&author=arjontje][rquote=1855123&tid=141583&author=gts power][rquote=1855102&tid=141583&author=arjontje]haha is leuk behalve als je per ongeluk de pin indrukt.
Nu moet je dus de motor uitzetten sleutel er uit en dan kan je pas de deur los krijgen.[rquote=1855077&tid=141583&author=McKaamos]Das wel handig tegen van die mafkezen die het raamframe naar buiten trekken, kunnen ze niet bij het knopje om de deur los te maken.
Die techniek schijnt vooral goed te werken op kleine, lichte auto’s omdat er wat minder dikke stijlen e.d. gebruikt worden.[/rquote]Daar heb je safe sluiting voor. ;)[/rquote]
Je kunt bij een C vec de deuren van binnenuit electronisch ont/vergrendelen dus dat maakt niet uit:thumbup[/rquote]
ahh oke :thumbup[/rquote]
Op de Vec A en Calibra kan je safelock van binnen niet los krijgen, en volgens mij op de Astra F en Vec B ook niet (heb ooit eens een minuutje opgesloten gezeten, bij wijze van geintje, in de wagen van paps, maar weet niet meer of dat de Astra of de Vectra was.)
Corsa’s hebben geen Safelock afaik, dus daarbij is het wel handig. Plus de lichtere bouw waardoor je de deuren makkelijker uit de body trekt bij de bovenrand.
[/rquote]elke opel met cv (al dan niet met afstand bediening.) hebben safe sluiting.
Maar nu komt het tot een bepaald bouw jaar meen 2005??
Dan hadden alleen opels met alarm af fabriek het nog.29 januari 2011 om 23:38 #17807483de mijne is van 2004 en heeft het ook niet meer
30 januari 2011 om 09:57 #17807484Dit heb ik al dik een jaar geleden met mijn vec gedaan.
Heel irri voor de vrouw als ze niet snel uitstapt en ik hem alvast op slot doe !! Is net zoiets als safelock !30 januari 2011 om 11:18 #17807485Voor de liefhebbers van chrome/alu is deze leuke variant ook verkrijgbaar:
of:
Voor het geld hoef je het niet te laten!
GrtN!
STiGGEL5 februari 2011 om 19:53 #178074866 februari 2011 om 11:24 #17807487Leuk, heb t ook geprobeerd, enige nadeel is dat als ze open zijn, ze er heel losjes in zitten. Omdat je dat rode deel niet terug kan zetten.
6 februari 2011 om 13:05 #17807488mischien een klein drupje powerglu :P
6 februari 2011 om 18:27 #17807489[rquote=1861385&tid=141583&author=viny]Leuk, heb t ook geprobeerd, enige nadeel is dat als ze open zijn, ze er heel losjes in zitten. Omdat je dat rode deel niet terug kan zetten.[/rquote]
Ja, dat is inderdaad een nadeel. Het rode clipje klemt de pin vast in de houder. Gisteren heb ik het onderste gedeelte van één van de deurpinnen afgezaagd (onder het gedeelte waar het klemmetje hoort) in de hoop dat hij nog een klein stukje verder zou verzinken en ik het rode dopje er dan weer op kon drukken…. mooi niet dus… als het rode clipje er op zit, kun je hem niet verder naar beneden drukken.
Moet nog eens even naar een oplossing zoeken, zonder dat ik de hele bekleding moet verwijderen… :hmmz
6 februari 2011 om 18:53 #17807490Ik denk dat je het beste kunt meten hoeveel eraf moet, dan de deurpanelen los halen, stukje van de stang afzagen waar de deurpin op zit. En dan de deurpin er weer op zetten met het rode klemmetje. Wel ff werk maar dan heb je t wel goed.
6 februari 2011 om 18:54 #17807491Klopt! Deze manier is gewoon de simpelste. :afro
7 februari 2011 om 00:10 #17807492Foute besparing van Opel, om dat safety lock niet meer standaard erop te zetten…
7 februari 2011 om 06:54 #17807493[rquote=1862126&tid=141583&author=Hawke]Foute besparing van Opel, om dat safety lock niet meer standaard erop te zetten…[/rquote]
Zit wel op de versies met origineel affabriek alarm !
7 februari 2011 om 11:00 #17807494voor de heren met een c
is er in Opcom geen menu’tje om het in te schakelen?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.