Forumindex › Forums › Modellen › Astra › verzieken van me astra g sport!krassen ect..! info en hulp?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 juli 2013 om 17:22 #17258984
Maandag avond toen ik mijn auto wou pakken naar het werk schrok ik me kappot.. iemand was zo super verveeld, jaloers of geïrriteerd dat deze mijn auto helemaal hebben bekrast met een scherp voorwerp. 4 hele diepe krassen op de motorkap, een hakenkruis op de motorkap, een diepe kras op de besteurders deur, en een diepe lange kras op de zijkant onder het raam.. direct aangifte gedaan en mijn verzekering gebeld. Maar natuurlijk! Je ben voor alles verzeker behalve natuurlijk weer vandalisme. Mensen mogen je auto volledig in de shot rijden en je krijgt het vergoed. Maar een paar dikke krassen homaar. Maargoed al met al ben ik behoorlijk pissed off.. dit is in sittard geweest ten hoogte van de irisstraat. (Sanderbout).
Iemand info? Please let me Know :) .Nu het volgende: omdat ik toch altijd al een carbon look hood wou. Heb ik besloten om deze nu zoiezo zelf te gaan wrappen. Alleen is mijn vraag of iemand hier verstand van heeft en misschien tijd zou hebben om een keertje te kijken. Uiteindelijk als ik het zelf helemaal door heb zal ik de auto volledig wrappen. Alleen eerst maar eens oefenen.
Alvast bedankt voor eventuele reacties!
Marc
2 juli 2013 om 17:28 #18156901Volgens mij heb je iemand boos gemaakt
2 juli 2013 om 17:30 #18156902Ja als dat zo was wist ik ook bij wie ik aan moet kloppen. Maar helaas zijn er in die buurt nog 5 gedupeerde
2 juli 2013 om 17:35 #18156903heel erg klote, ik zie er veel komen de laatste tijd ( schadebedrijf )
wrappen is een goed alternatief, echter met een aantal nadelen in jou geval;
krassen zie je door de wrap heen,, ook ( redelijk ) kleine.. dus die zul je eerst moeten herstellen en dusdanig oplossen waardoor deze niet meer zichtbaar zijn door de wrap.
doe je dat, zonder het echt te laten spuiten alsof er niks aan de hand was van te voren.. dan krijg je dus het nadeel als ji je auto wil verkopen en de koper wil de wrap niet ( wat ik me persoonlijk voor kan stellen met een carbon wrap.. no offence ) dan zit je alsnog met een heel groot ( waardeverminderend! ) probleem
last but not least..
geloof me… het lijkt zo makkelijk, wij doen het ook op t werk.. maar het is echt NIET,, gewoon echt NIET makkelijk om even een auto GOED te wrappen.
2 juli 2013 om 17:45 #18156904@ricksmits wrote:
krassen zie je door de wrap heen,, ook ( redelijk ) kleine.. dus die zul je eerst moeten herstellen en dusdanig oplossen waardoor deze niet meer zichtbaar zijn door de wrap.
doe je dat, zonder het echt te laten spuiten alsof er niks aan de hand was van te voren.. dan krijg je dus het nadeel als ji je auto wil verkopen en de koper wil de wrap niet ( wat ik me persoonlijk voor kan stellen met een carbon wrap.. no offence ) dan zit je alsnog met een heel groot ( waardeverminderend! ) probleem
Hoe er zie je die krassen dan? Want ik ben van mening dat je dat witte hakenkruis en krassen van de grondverf wel vedel erger ziet op mijn zwarte auto als dat dit word gecAmoufleerd door de wrap.
Ja de waardevermindering ben ik met je eens. Maar om een auto uit 99 voor 2000 euro opnieuw te laten spuiten gaat me toch wel erg ver. En ik ben sttiekem ook wel weer toe aan een leuk klusje voor mezelf en lekker sleutels aan me wagen .Thnx voor de reactie
2 juli 2013 om 18:12 #18156905Ongelofelijk man :fy1
Maar wat ik zat te denken, misschien kun je de panelen die bekrast zijn… Vervangen voor panelen die je op de sloop kan vinden!…
Ik weet niet of je een veel voorkomende kleur hebt, maar er staan (helaas) genoeg astra’s op de sloop…Sterkte er mee man
2 juli 2013 om 18:19 #18156906@D0m1nat0r1 wrote:
Ongelofelijk man :fy1
Maar wat ik zat te denken, misschien kun je de panelen die bekrast zijn… Vervangen voor panelen die je op de sloop kan vinden!…
Ik weet niet of je een veel voorkomende kleur hebt, maar er staan (helaas) genoeg astra’s op de sloop…Sterkte er mee man
Ja die optie is er indd. Heb ik dus ook overna gedacht. Alleen hey panneel van mijn 3 deurs linker achterzijde is er niet/ of zwaar ku* uit te halen. Dat is het panneel onder me raam zegmaar van de achterbank. Ik heb vilgensmij de metelic zwarte. Waarvan mensen zeggen dat die heel donker groen is..
Thnx!
2 juli 2013 om 18:48 #18156907Het wrappen over de krassen ga je inderdaad terug zien ja.
Neem 3m folie met lucht gaatjes erin . Zie ebay.
Tja ik heb gekozen voor vloeibare rubber.
Dus succes met wat je gaat doen.
2 juli 2013 om 19:14 #18156908@dimarcos wrote:
@D0m1nat0r1 wrote:
Ongelofelijk man :fy1
Ja die optie is er indd. Heb ik dus ook overna gedacht. Alleen hey panneel van mijn 3 deurs linker achterzijde is er niet/ of zwaar ku* uit te halen. Dat is het panneel onder me raam zegmaar van de achterbank. Ik heb vilgensmij de metelic zwarte. Waarvan mensen zeggen dat die heel donker groen is..
Thnx!
Idd ja 3drs is lastig ja, dat zwart metallic wat jij bedoelt hadt ik ook mijn vorige g… Echt diep zwart is dat niet… Volgens mij zijn dat alle g voor 2003 behalve de coupe…
Maar de moterkap om te beginnen moet niet het allermoelijkste zijn3 juli 2013 om 06:37 #18156909@dimarcos wrote:
@ricksmits wrote:
Hoe er zie je die krassen dan? Want ik ben van mening dat je dat witte hakenkruis en krassen van de grondverf wel vedel erger ziet op mijn zwarte auto als dat dit word gecAmoufleerd door de wrap.
Ja de waardevermindering ben ik met je eens. Maar om een auto uit 99 voor 2000 euro opnieuw te laten spuiten gaat me toch wel erg ver. En ik ben sttiekem ook wel weer toe aan een leuk klusje voor mezelf en lekker sleutels aan me wagen .Thnx voor de reactie
omdat de folie zo dun is dat die gewoon ”in” de kras valt. misschien wat het makkelijkste is om gewoon lekker te gaan schuren.. zodat die helemaal glas is..
GOED GOED GOED ontvetten en zorgen dat het SCHOON is,, ( ieder stofje ga je zien ) en dan daar overheen wrappen.
zo heb ik mn middenconsole dus gedaan :)
als laatste tip.. zorg dat je GOEDE! folie koopt. is iets duurder ( afhankelijk van de kleur kun je soms wel tot 6-700 euro kwijt zijn voor de folie rondom ) maar dat andere is gewoon niet mee te werken
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.