Forumindex › Forums › Overige › Auto algemeen › Verzekering wil graag second-opinion taxatiewaarde.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 februari 2014 om 16:23 #17263920SenatormanLid sinds:
1 January 1970Momenteel ben ik bezig om onze beide Monza’s in een zomer-All-Risk verzekering te zetten.
Hierbij worden de auto het hele jaar All-Risk gedekt, maar mag er alleen in de zomermaanden April tot Oktober me op de openbare weg worden gereden.
In de wintermaanden dient de auto binnen te worden gestald.
Hierdoor zijn de risico’s minder voor de maatschappij, waardoor de premie lager is.Ideale verzekering omdat ik toch niet in wintermaanden rijdt met deze auto’s.
Voor deze verzekering is wel een recent (max 3 jaar oud) Fehac erkend taxatierapport vereist.
Dus contact gezocht met een Fehac erkende taxateur, en enkele maanden geleden deze taxatie laten uitvoeren.
Zonder enige invloed van mij, en tijdens de taxtatie geen enkel woord gewisseld over een mogelijke waarde, is deze taxateur tot een waarde gekomen, hierna heb ik beide rapporten naar de verzekering gezonden.
Onze rode Monza GSE heeft inmiddels deze zomer-All-Risk verzekering maar bij de Monza Keinath loopt dit allemaal wat minder soepel.Verzekeringmaatschappij gelooft de taxatiewaarde niet en wil een second opinion op hun kosten.
Zij gaan meer uit van de waarde zoals een Opel Monza staat aangegeven in de “boekjes”Opel Monza Keinath KC5 staat nou eenmaal niet in boekjes en betreft een exemplaar uit een zeer kleine serie van zo’n 9 tot 12 stuks.
Binnenkort zal ik een uitnodiging ontvangen voor een nieuw taxatie van onze auto. Even afwachten hoe dit gaat aflopen dus.Hierbij een foto van de lijdende voorwerpen.
6 februari 2014 om 19:57 #18215940Wat een kut kenteken :jerry
Mooie auto,s!
6 februari 2014 om 20:51 #18215941Let wel op dat ze geen eigen mannetje sturen.
Aangeven dat het een onafhankelijke taxateur moet zijn.
6 februari 2014 om 20:52 #18215942Hey Senatorman,das een fraaie keinath.
Mischien een leuk idee om op een mooie zomeravond eens een mooie fotoshoot te maken van jouw Keinath C5 en deze Keinath C3,woon niet ver van jou vandaan :thumbup6 februari 2014 om 21:08 #18215943AnoniemLid sinds:
1 January 1970He gaaf, wist niet dat je die had. Dacht dat je alleen die rode had. Moeten we inderdaad eens doen.
6 februari 2014 om 21:44 #18215944AnoniemLid sinds:
1 January 1970ben benieuwd naar de uitkomst
heb net ook zo,n zoort discussie gehad
echter ging dat over taxatie van onze woningdat ging ook geheel niet flekkeloos
zijn je auto, s winters wel verzekerd dan??
stel dat er iets met de stalling gebeurt????6 februari 2014 om 21:53 #18215945AnoniemLid sinds:
1 January 1970In de wintermaanden zijn de auto’s wel volledig All-risk verzekerd, doordat je dan niet rijd is er minder risico.
6 februari 2014 om 22:00 #18215946wat een kut verzekering dan.
ben het hele jaar allrisk met taxatie rapport max 10.000km, enige eis was taxatie rapport welke een nette waarde gaf.
denk er wel om, net als wat louwe zegt hoe ben je verzekerd.
sommige verzekeraars hebben zelf dat als je een auto allrisk verzekerd en getaxeerd hebt en je krijgt schade dat ze alleen het schade deel uitkeren, is dit niet meer te verkrijgen krijg je de toen geldende catalogus prijs uitgekeerd. en dat kan schrikbarend laag zijn…. en je blijft met de schade zitten.6 februari 2014 om 22:24 #18215947AnoniemLid sinds:
1 January 1970Zelf denk ik dat elke maatschappij er zo voordelig mogelijk onderuit probeert te komen. Dat je als gedupeerde schadeloos gesteld wilt worden lijkt mij heel normaal. Het zal zal altijd een ja/nee verhaal worden daarom dien je bij schade altijd een prijsopgave op te vragen bij een erkend schadebedrijf. De verzekering is volgens de voorwaarde verplicht om deze dan geheel te dekken. Besluit je om de auto niet te laten maken, dan blijft dit schadebedrag gelden, alleen betalen ze dan de 21% btw niet uit.
7 februari 2014 om 13:04 #18215948Vervelende gang van zaken.
Het lijkt wel alsof de maatschappijen een beetje wanhopig worden van hun hoge kosten nu er zo (verdacht) veel oldtimers gestolen worden en afbranden sinds de hele wegenbelasting toestand…….
8 februari 2014 om 18:16 #18215949@Senatorman wrote:
He gaaf, wist niet dat je die had. Dacht dat je alleen die rode had. Moeten we inderdaad eens doen.
Hij is ook niet van mij,hij is van de weduwe van een overleden kennis van mij.
Ik onderhoudt de auto en als ik wil kan ik m zo pakken,erg fijn geregeld,en ooit,als zij m weg doet,heb ik de eerste optie om m over te nemen,zodat ie 100% van mij is.9 februari 2014 om 10:39 #18215950AnoniemLid sinds:
1 January 1970Mooie wagen, wil hem graag eens zien.
14 februari 2014 om 20:55 #18215951Mooi niet dat ik hiermee akkoord zou gaan, afwijzen die handel en naar andere verzekeraar gaan die niet zo moeilijk doet. Dit soort onzin moeten ze je gewoon niet flikken, punt uit klaar. Ben zelf erg te spreken over ASR en hoop dit nog steeds te kunnen zijn als ze mijn werk dalijk gaan taxeren.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.