Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Verwijderen/afsluiten van topics.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 juli 2013 om 22:05 #17259206SenatormanLid sinds:
1 January 1970Het gebeurt regelmatig dat er een topicstarter een verzoek doet bij een moderator voor verwijdering of afsluiten van zijn topic omdat het topic is beantwoord en topicstarter zijn probleem is opgelost.
Om duidelijkheid te geven heeft het Opel-forum het beleid om NIETS te verwijderen.
Ook zetten wij een informatief topic NOOIT op slot.Het verwijderen van topics brengt onherstelbare gaten in het forum om onderstaande redenen:
-Google kan het topic hebben opgenomen in de zoekresultaten, is het topic verwijderd, dan werkt de link niet meer.
-Ook kan er elders vanuit het forum of internet worden verwezen naar het topic, is het topic verwijderd, dan werkt deze link ook niet meer.Het Opel-forum wil een informatief forum zijn en stelt de besproken topics voor iedereen toegankelijk. Als we alle topics zouden verwijderen die zijn opgelost, blijft er weinig forum meer over. Veel leden halen nog zeer nuttige info uit hele oude topics, en willen hier soms ook nog hun bijdrage aan geven.. Dit is de reden dat we geen topic sluiten. Wordt een topic niet meer gelezen zakt het vanzelf in de zoekresultaten. Op slot zetten is niet nodig.
Uiteraard zijn er enkele uitzonderlijke gevallen wanneer een moderator er wel voor kiest om een topic te verwijderen of te sluiten, maar dit doen we dus liever niet.
12 juli 2013 om 22:34 #18159476AnoniemLid sinds:
1 January 1970Glashelder :thumb
Maar geld dit belied ook voor afdeling
“slapgeouwehoer”Want om dat nu informatief te noemen…. ;)
Van de andere kant als de hoeveelheid data niet uitmaakt
;)12 juli 2013 om 22:40 #18159477AnoniemLid sinds:
1 January 1970Slap geouwehoer is niet zichtbaar voor Niet-leden en ook niet voor Google, Deze topics worden dus niet opgenomen in de zoekresultaten bij Google.
Verwijderen van deze topics doen we ook niet, tenzij de database hierdoor te vol zou raken.
12 juli 2013 om 22:59 #18159478AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ook duidelijk :thumb
12 juli 2013 om 23:11 #18159479word er dan nu ook meer op dubbele topics gelet?
ik zie namelijk soms topics voorbij komen waar ik er in een week tijd 3 van heb gezien bijvoorbeeld.
heb soms het idee dat de mensen te lui zijn om te zoeken haha.
moet er wel bij zeggen dat het mij soms ook overkomt dat ik zeker weet dat er een bepaald topic is maar dat de zoekfunctie hem dan ook niet vind, al weet ik zeker dat ik 1 van die woorden gebruikt heb.persoonlijk zou ik soms toch eens een topic verwijderen, volgens mij neemt het namelijk wel aardig ruimte in beslag al die topics.
heb zelf ook wel eens in het astra deel helemaal met de laatste berichten gelezen, vraag me dan soms echt af waarom die er nog staan.nu staat er op 1 pagina 5 zelfde onderwerpen, en als je er op klikt krijg je te staan dat het topic niet meer bestaat :P
13 juli 2013 om 06:31 #18159480AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dubbele topics is een ander onderwerp en heeft hier niets mee te maken. Uiteraard letten we hierop, en als ze dan ook nog in dezelfde periode aangemaakt zijn, dan voegen we die samen.
13 juli 2013 om 06:39 #18159481AnoniemLid sinds:
1 January 1970wat wel n verschil is met eerder
dat is je statustoen werd slapgeouwehoer wel af en toe geruimd
en verdwenen er dus van veel mensen heel veel posts en kon je aan de status nog n beetje zien
wie er de meest zinvolste postings dedennu geeft diezelfde status enkel aan wie t meest post incl alle onzin ;) ;)
13 juli 2013 om 07:20 #18159482AnoniemLid sinds:
1 January 1970Toen het forum nog in andere handen was, heb ik me laten vertellen dat het wel “Slap geouwehoer” wel regelmatig werd opgeschoond. Maar ik vindt dit niet nodig en heb hogere prioriteiten dan “slap geouwehoer” uit te gaan zoeken. Alleen als we de dataruimte nodig zouden hebben is dat forumdeel wel het eerste wat opgeschoond zal gaan worden.
13 juli 2013 om 14:29 #18159483helemaal duidelijk Senatorman :thumb
Rik :)
13 juli 2013 om 17:15 #18159484AnoniemLid sinds:
1 January 1970Professionele keuze, de grotere forums op het internet hanteren hetzelfde principe. Zeker zolang het om inhoudelijke topics gaat moet je gewoon niks verwijderen (spam en offtopic zooi moet wegmogen zou ik zeggen ;) )
:thumbup
15 juli 2013 om 06:00 #18159485@Senatorman wrote:
Toen het forum nog in andere handen was, heb ik me laten vertellen dat het wel “Slap geouwehoer” wel regelmatig werd opgeschoond. Maar ik vindt dit niet nodig en heb hogere prioriteiten dan “slap geouwehoer” uit te gaan zoeken. Alleen als we de dataruimte nodig zouden hebben is dat forumdeel wel het eerste wat opgeschoond zal gaan worden.
Volgens mij was het zo dat SG beperkt was tot 20 pagina’s inderdaad.
19 augustus 2013 om 15:18 #18159486@louwe 16 klepper wrote:
wat wel n verschil is met eerder
dat is je statustoen werd slapgeouwehoer wel af en toe geruimd
en verdwenen er dus van veel mensen heel veel posts en kon je aan de status nog n beetje zien
wie er de meest zinvolste postings dedennu geeft diezelfde status enkel aan wie t meest post incl alle onzin ;) ;)
Om hier nog eens op terug te komen: er zijn diverse fora (bijv. het motorforum) waarbij je de ‘banaanscore’ kunt zien van iemand, dus hoeveel hij/zij post in werkelijke ontopic-topics.
Zie FAQ van het motorforum:Wat houdt Banaanscore in?
De Banaanscore (te vinden in je profiel) is een percentage wat aangeeft hoe motor-gerelateerd je posts op Motor-Forum zijn. Hierbij wordt voor elke post een score toegekend, afhankelijk van het forum waarin deze is geplaatst. Het is dus niet zo dat wij elke bericht met de hand op inhoud beoordelen. Iemand die heel veel reageert in de echte motorfora als Sport, Klassiekers, Waar Is Wat Te Doen, etc. zal een veel hogere score hebben dan iemand die vrijwel alleen in Offtopic reageert. De maximale score is uiteraard 100%. Reageer je alleen maar in de echte motorfora dan zal je score 100% zijn; zo niet, dan is de score lager. Je kan de score alleen maar verhogen door meer over motoren te reageren. Als je minder dan 30 berichten hebt is je score altijd 0%.
6 januari 2014 om 15:38 #18159487waar kan ik een vraag zetten gr
6 januari 2014 om 15:40 #18159488AnoniemLid sinds:
1 January 19705 maart 2014 om 02:38 #18159489@Senatorman wrote:
Het gebeurt regelmatig dat er een topicstarter een verzoek doet bij een moderator voor verwijdering of afsluiten van zijn topic omdat het topic is beantwoord en topicstarter zijn probleem is opgelost.
Om duidelijkheid te geven heeft het Opel-forum het beleid om NIETS te verwijderen.
Ook zetten wij een informatief topic NOOIT op slot.Lijkt me een goed idee om NIETS te verwijderen! Ik gebruik graag de zoekfunctie en vind vaak nuttige informatie op die manier. Zeker voor een Zafira B uit 2008 is informatie vaak al op het forum te vinden.
28 juni 2014 om 09:05 #18159490Ik heb in overige motor typen, per ongeluk een topic 2 keer geplaatst,
Mijn excuses hiervoor
Zou u er een willen verwijderen?
Bvd
28 juni 2014 om 09:24 #18159491AnoniemLid sinds:
1 January 1970Geregeld :thumb
28 juni 2014 om 10:47 #18159492Toch verdwijnen er soms topcis. Met name topcis welke volgensmij beheerd worden door sponsors.
Laatst had ik geregeerd op een verhaal wat al een tijdje oud was, savonds was ik benieuwd of er nog wat reacties waren gekomen.
En toen was het topic geheel verdwenen?.28 juni 2014 om 11:56 #18159493AnoniemLid sinds:
1 January 1970Sponsoren hebben inderdaad de rechten/mogelijkheden om topics te kunnen verwijderen. Deze mogelijkheid hebben zij om een bijvoorbeeld een aanbieding die is afgelopen te verwijderen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.