VERWIJDEREN DYNAMO VECTRA B 2.6

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum VERWIJDEREN DYNAMO VECTRA B 2.6

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17264519
    oldie666
      Lid sinds:
      29 January 2013

      hallo beste opel mensen!
      ik rij nu al een jaar in de v6 tot mijn groot genoegen geen problemen tot nu toe
      de lagers van mijn dynamo maken een hele hoop jankende herrie dus nieuwe lagertjes besteld en afgeleverd en vanavond de boel ff fiksen dacht ik
      nou niet dus wat zit dat ding ver weg verstopt heb hem van onderen los kunnen krijgen maar nou moet hij er uit
      hoe krijg ik de dynamo uit mijn v6? er is 0,0 ruimte om dat ding eruit te halen
      zoals ik het beken heb moet ik de aandrijf as verwijderen uit mijn automaat bak om hem eruit te halen
      als dit nodig is kan ik hem na het demonteren van de wielophanging de aandrijfas zo zo uit de bak trekken? of zit er nog een soort borging op?
      wie o wie kan mij daar advies op geven?
      alvast bedankt
      gr erik

      #18222250
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Aandrijfas moet opzij leggen, niet uit de bak trekken,:loopt je bakolie eruit

        Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk

        #18222251
        oldie666
          Lid sinds:
          29 January 2013

          okay super!

          moet ik de hulpaslager van de aandrijfas ook loshalen en de plastic luchtinlaat ook van de dynamo halen voor hij er uit kan?
          gr erik

          #18222252
          oldie666
            Lid sinds:
            29 January 2013

            heb net nog even gekeken

            de binnenste homokineet zit precies onder de dynamo daar achter zit de steunlager
            als ik de aandrijfas opzij leg is er nog niet genoeg ruimte zal dus de aandrijfas er wel uit moeten?

            #18222253
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Wacht effe, zwak moment van mijzelf.

              Je kan m zo van het steunlager trekken inderdaad.

              Sorry.

              Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk

              #18222254
              oldie666
                Lid sinds:
                29 January 2013

                is geen zwak moment! deze auto’s zijn een iets gecomliceerd :D

                heb vorige week de thermostaat vervangen nou ik kan je zeggen wat een bak werk is he
                alles er af zeer goed moeten opletten dat er geen zand e.d. in de inlaten komt en dan de buis met o ringen uit de thermostaat huis moeten trekken
                na een hoop ge #$%%%$####^& en getier is het dan eindelijk gelukt

                dus steunaslager los aandrijfas eruit strekken (na de olie afgetapt te hebben)en dan hopen dat ik genoeg ruimte heb?
                het is een allejesus grote dynamo 140 ampere een beetje overkill naar mijn mening gezien de accu maar 80 ampere is

                in ieders gevan bedank willem :thumb

                hoop werk maar is de moeite wel waard deze oude bakken rijden heeeeeeerlijk!

                #18222255
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Heb een 100A op de V6.
                  Deze is niks kleiner als de 120 125 of 140 ampere dynamo.

                  Deze zwengelt trouwens al 235.000km (1e exemplaar jan1996) mee op de V6 motor, en still going strong.

                  Deze v6en zijn voor mij makkelijker sleutelen dan menig andrre motor, omdat ik exact weet hoe alles zit bij deze 6pitters.

                  Vandaar dat die as een zwak moment voor mij was.

                  We wisselen vaker (v6) motoren dan we bougies wisselen haast haha

                  Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.