Verwijderen deurgreep Astra f Cabrio

Forumindex Forums Modellen Astra Verwijderen deurgreep Astra f Cabrio

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    woezzy

Inmiddels ben ik een weekje trotse eigenaar van een Opel Astra f Cabrio uit 1996.

Nu had hij hier en daar wat kleine gebreken, die heb ik allemaal kunnen oplossen op eentje na:
      De safe-lock en het alarm werken niet omdat het slot in de linker deur de microschakelaar niet bedient. Dit is volgens mij een veel voorkomend probleem bij een Astra f.

Om dit te verhelpen wilde ik het slot uitbouwen en de benodigde onderdelen vervangen, maar ik krijg het complete slot er niet uit.

Het is me gelukt om het deurpaneel te verwijderen en 1 van de 2 moeren van de handgreep, maar de andere zit achter de geleider van het raam. Hoe krijg ik deze daar weg? Het losmaken aan de onderzijde en links achter een rubberflapje is helaas niet genoeg…

Alle hulp is welkom! :)

woezzy

Het is inmiddels gelukt.
        Eerst de raamgeleider losgemaakt aan de onderkant en aan de bovenkant, daarna het raam voorzichtig een stukje laten zakken. Toen kwam de geleider er in 1x uit.

Slot gerepareerd en safe-lock en het alarm werken weer!

bphoeberichts
        Deelnemer

Hi.

We zijn 10 jaar verder. Sinds een jaar heb ik een Astra f cabrio. Een echte youngtimer. Mijn slot knapte 2 weken geleden, safelock en alarm werken niet meer. Weet je nog hoe je de safelock hebt gerepareerd?

Groet, Benjamin

astrid_fahrer
          Deelnemer

Heb je enig idee wat er precies is geknapt?

Als je het handvat met de slot cilinder vanaf de achterzijde (vanuit de deur) ziet dan zie je dat er een kleine microschakelaar met een metalen clipje tegen de slot cilinder gemonteerd zou moeten zitten aan de zijkant. Als er daar nu iets stuk is gegaan dan zal die microschakelaar waarschijnlijk niet aangestuurd worden waardoor hij niet meer op de safelock en het alarm gaat.

Als je wat beter weet wat er stuk is gegaan, de slot cilinder of misschien kunststof delen van het handvat aan de binnenzijde dan kun je wat gerichter aan je probleem werken.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.