verwarring over thermostaat

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum verwarring over thermostaat

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Kronkels

Hallo allen,

Ik vermoed dat de thermostaat van mijn Vectra c zijn werk niet meer naar behoren doet, temperatuurmeter loopt even op en zakt dan direct weer naar 0 kachel nauwelijks warm, met dit weer dus zeg maar frisjes in de auto. Ik was op zoek naar thermostaat voor de Vectra maar wat moet ik nu hebben:

zoiets:

of zoiets:

Nog al een verschil de een of de ander en niet alleen enorm prijs verschil :hmmz

Dit zijn opties bij Winparts bij Mister-Auto nog meer verschillende zelfs…..

Alvast bedankt voor jullie mee denken

groetjes Martin

yentl5552
        Kronkels

@yentl5552 wrote:

http://lmgtfy.com/?q=Z1.8XE+thermostaat

Het is volgens mij het tweede plaatje.

http://allautoparts.nl/?q=content/thermostaat-corsa-c-astra-g-h-vectra-c-x18xe1-z18xe-63-38-035

Bedankt voor je antwoord, en ja ik weet hoe ik Google moet gebruiken hoor :lol: :lol:

De pest is alleen dat ik op de afbeeldingen van thermostaten steeds een andere afbeelding zie die net weer even iets anders is…. :(

Wel jammer dat ik het hele thermostaathuis mee moet vervangen voor een onderdeel dat los maar een paar euro kost ….

http://www.mister-auto.nl/fl/thermostaat-koelmiddel/opel-vectra-c-1-8-16v-122ch_v16459_g316.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

zoals je ziet paar mogelijkheden iedere foto lijkt weer anders en de prijs is zeker heel anders :)

ReNeGade316

Misschien een domme vraag maar zit er nog voldoende koelvloeistof in het systeem? De genoemde klachten kunnen ook hier uitvoort komen namelijk :hmmz

Kronkels

@ReNeGade316 wrote:

Misschien een domme vraag maar zit er nog voldoende koelvloeistof in het systeem? De genoemde klachten kunnen ook hier uitvoort komen namelijk :hmmz

Dank je, iedere reactie is welkom, koelvloeistof niveau is ok.

sw_reijnders
              Deelnemer

zwak punt van de z18xe is inderdaad de thermostaat.
                die blijft op den duur open staan, waardoor die koeler wordt en de 90 graden niet meer haalt.

maar als je kachel niet meer warm wordt . . . heeft het naaldje van je motortemperatuur uberhaupt nog wel bewogen het afgelopen jaar??>

Laat anders gewoon stilstaand het motortoerental omhoog gaan en kijk eens of de temperatuur dan wel omhoog gaat (dan krijg je geen rijwind)
                als de temperatuur omhoog gaat, is dus je thermostaat kapot.

Kronkels

@sw_reijnders wrote:

zwak punt van de z18xe is inderdaad de thermostaat.
                  die blijft op den duur open staan, waardoor die koeler wordt en de 90 graden niet meer haalt.

maar als je kachel niet meer warm wordt . . . heeft het naaldje van je motortemperatuur uberhaupt nog wel bewogen het afgelopen jaar??>

Laat anders gewoon stilstaand het motortoerental omhoog gaan en kijk eens of de temperatuur dan wel omhoog gaat (dan krijg je geen rijwind)
                  als de temperatuur omhoog gaat, is dus je thermostaat kapot.

Dank voor je antwoord ga ik even proberen, maar koude motor en dan gas geven? is dat niet slecht?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.