Verwarming op automatisch werkt niet

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Verwarming op automatisch werkt niet

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    marc1766

Ik kan bij mijn meriva kiezen uit aut en/of eco temperatuur regelen, als ik eco gebruik is de airco uit, en wanneer ik aut. zou gebruiken dient het zelf te bepalen wanneer evt. airco ingeschakeld wordt en wanneer er verwarmd dient te worden, echter gebeurt er bij mij niets.
      Voorbeeld, ik kan de aanjager handmatig voluit laten blazen, maar zodra ik de knop aut indruk stopt de aanjager en krijg geen lucht circulatie meer, ook niet als ik dan eco indruk.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn??

papahkilo
      Deelnemer

In de meeste instructieboekjes is het hoofdstuk over de werking van de kachel/airco/ventilatie nogal uitgebreid. Gezien je vraag is dat kennelijk niet voor niets…

Ervan uitgaande dat je een Meriva-A hebt.
        De knoppen “auto” en “eco” werken onafhankelijk van elkaar en hebben totaal verschillende functies.

Met de knop “eco” zet je de airco aan en uit; niet meer en niet minder. Als op het display “eco” brandt is de airco uit en omgekeerd.

De knop “auto” regelt de hoeveelheid lucht (warm of koud maakt niet uit) en volgens het boekje ook de verdeling over de diverse luchtkanalen. Of de airco daarbij is in- of uitgeschakeld maakt niet uit. Als je de aanjager vol open draait zal de aanduiding “auto” op je display verdwijnen en er een balkjesgrafiek verschijnen die aangeeft hoe snel de aanjager draait. Ook als je één of meer knoppen van de luchtverdeling inschakelt zie je een weergave van welke luchtstromen er optreden; de aanduiding “auto” verdwijnt dan ook. Als je de handmatige instelling weer opheft door op de knop “auto” te drukken worden de luchtstromen weer automatisch geregeld. Als de ingestelde temperatuur veel afwijkt van de werkelijk temperatuur zal de aanjager sneller draaien dan wanneer deze waarden nagenoeg gelijk zijn.

De knop “auto” zal dus nooit je airco inschakelen.

Om je laatste vraag te beantwoorden. Er is, volgens mij, geen probleem!

red-bull

niets meer aan toe te voegen :thumbup

wim-v6
          Deelnemer

Bij mij draait de Climate Control bijna niks (stand 1 van 9 is nauwelijks waarneembaar). als deze op temperatuur is.

Op Auto word ECO bij mij uitgeschakeld en gaat automatisch de Aircopomp meedraaien (Vectra-B), Druk je dan op ECO blijft de Automatische Lucht Verdeling en En draaisnelheid nog steeds gewoon automatisch Functioneren, alleen slaat de Aircopomp dan niet aan.

Bij Auto word ook de Recirculatie Dicht gezet bij grote warmte in het interieur, om sneller te koelen.

(mijne staat eigenlijk vrijwel altijd op Auto, Werkt prima).

Willem

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.