verwarming doet het half :(

Forumindex Forums Modellen Corsa verwarming doet het half :(

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242005
    Loenatik
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 June 2011

      Goede middag mensen,

      Ik heb sinds afgelopen week een probleem, mijn kachel wordt niet meer goed warm :hmmz

      Nu heb ik mijn koelvloeistof vervangen en het systeem doorgespoeld tot er alleen nog maar helder water uitkwam.
      Daarna de motor gestart en even door laten lopen om weer te gaan spoelen tot al het bruine/rode vloeistof uit het systeem was.

      Het schijnt dat dan de kachel radiateur schoon gespoeld wordt en dat kan helpen, maarr helaas heeft het bij mij weinig verbetering gegeven.

      Heeft een van jullie toevallig nog een ander idee wat het kan zijn, het water in de radiateur werd wel gewoon warm dus daar ligt het ook niet aan :swear

      De gegevens van de wagen:

      Corsa B 1995
      1.4 8 klepper
      zonder airco of andere fratsen.

      Alvast bedankt voor de suggesties

      #17925114
      TedMechanic
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 January 2007

        Hoe is het met de motortemperatuur? Is die wel gewoon normaal of doet die er heel lang over om warm te worden? Want dan kan het de thermostaat zijn die open blijft staan.

        #17925115
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Themrosstaat kan ook slecht zijn, staat bij rijden de meter netjes rond de 90 a 100 graden??

          Zo ja, dan zal toch de kachelradiateur verstopt zitten of de 3wegklep vast zitten (alleen bij airco modellen)

          Zo, nee, Thermosstaat kapot = motor niet op temperatuur = kachel niet op temperatuur

          Willem

          #17925112
          Loenatik
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 June 2011

            De motor komt gewoon normaal op temperatuur, dus dat zou betekenen dat de radiateur verstopt zit.

            Wat is een makkelijke manier om deze te reinigen?

            Ik heb het koelsysteem al meerdere malen doorgespoeld dus daarmee ook de kachel radiateur toch?

            #17925111
            Aapje
              Lid sinds:
              1 January 2009

              Check de kachelkraan ook eventjes. Misschien gaat die niet helemaal open, geknapt draad, kapotte schuif in dashboard e.d.

              #17925110
              gertjuh1968
                Lid sinds:
                20 February 2011

                misschien heb je een luchtbel in je system ?
                laat de tig ff draaien totdat de fan aanslaat zodat ie ff goed kan cirkuleren.

                Gert

                #17925113
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  WErkelijke kachelkraan is er niet op de Corsa-B

                  Bij de niet airco Corsa stroomt er ALTIJD warme koelvloeistof door de kachelradiateur

                  Bij de airco Corsa stroom er Volledig koelwater door de kachelradiateur, behalve als de wamr koud knop HELEMAAL op koud staat

                  de 3wegklep is in het geval van een airoc uitvoering de kachelkraan die normaal 2 standen zou kennen, dat is open of dicht, en geen tussenweg.

                  maargoed deze kan ook klemmen…

                  Warm en koud word met een luchtstroomklep in het kachelhuis geregeld.

                  Willem

                  #17925116
                  Loenatik
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    23 June 2011

                    Als ik het goed lees kan het dus aan twee dingen liggen, de luchtklep in het kachelhuis zit vast.

                    Hoe zou ik deze na kunnen kijken?

                    Of de kachel radiateur is verstopt.

                    Ik heb het koel systeem al meerdere malen door gespoeld door het reservoir te vullen de motor te laten lopen en alles weer onderaan af te tappen en dit dan zo` n 5 keer.

                    Of krijg je de kachel radiateur alleen schoon door de slangen die het schutbord in gaan los te halen en er direct water in te spuiten?
                    Dat zou vervelend zijn want dat is bij mij een rot klus omdat de slang klemmen weer net op zo`n plek zitten dat je er niet goed bij komt met een tang.

                    #17925117
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      Kachel radiateur > Voelen of bijde kachelslangen op de radiateur een gelijke temperatuur hebben, en ook dezelfde temperatuur als de rest van de koelslangen achterop de motor.

                      Willem

                      #17925118
                      Loenatik
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        23 June 2011

                        Eureka!

                        Na het doorspoelen van het systeem heb ik vandaag ongeveer 200km gereden, naar werk en terug
                        Op de terug reis begon de kachel weer warme lucht te blazen :wors

                        De vloeistof is wel weer bruin ipv blauw dus dat gaat van het weekend weer even vervangen worden maar dat is een kleinigheidje.

                        Bedankt voor de goede tips, ik zal er warmpjes bij zitten deze winter :agent

                        #17925119
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          Los eens een Vatwas tabelt op in een kopje heet water en voeg dat toe aan de koelvloeistof, rijdt een goed rondje, en tap m dan pas af.

                          Willem

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.