verwarming blaast nog steeds alleen warme lucht.

Forumindex Forums Modellen Kadett verwarming blaast nog steeds alleen warme lucht.

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    KadeTT92

hey forummers,

mijn kachel van mijn kadett blijft nog steeds alleen warme lucht blazen.
      ik kan het zelf niet vinden waar het aan kan liggen.

ik heb foto’s gemaakt misschien kunnen jullie me helpen.
      aangezien koele lucht aangenaam is met dit weer :D

gr thijn.

foto’s:

het betreft deze dett ;)

Vinci
      Deelnemer

Aan de bestuurderskant zit vrij hoog op de middenconsole aan de zijkant ergens ter hoogte van je contactslot, maar verder naar het schutbord een hevel die waarschijnlijk niet goed bediend wordt.

Heb dit ook gehad met mijn Kadett 1.4i Als ik die met de hand bediende dan was het eindelijk koud, maar één keer de schuif van warm en koud dan was het weer ellende. Kwam ook omdat de buitenkabel uit het houdertje schoot. Dus had nik er een tie-wrap omheen gedaan en toen was het helemaal goed… Heb er vier jaar zo mee gereden….

Vinci
        Deelnemer

Waar kom je vandaan? Als je een keer in de buurt bent kan ik hem je zo aanwijzen… En denk ik ook wel het probleem oplossen….

KadeTT92

omgeving nijmegen, verweg dus :P
            je bedoeld die schuif op foto 4 denk ik.
            dus die gewoon vastzetten met een tywrap op de koude stand ?

Fearless
            Deelnemer

Ik zou er eerst eens voor zorgen dat die kabels fatsoenlijk komen te zitten met de originele clipjes ipv die slangenklemmen.

Kadettgek
              Deelnemer

Op foto 2 heb je een slangenklem, dan staalkabel en dan het verdikte stukje plastic.

Het dikke stukje plastic hoort aan het plasticje onder de slangenklem vast te zitten.
                als je nu de warm-koud regeling verplaats schuift de buitenkabel gewoon mee. Dit is niet de bedoeling.

Gewoon een nieuwe kabel kopen bij de dealer voor 7 euro.
                als je ze van een sloper probeert af te halen breken de plastic lipjes vaak (en heb je dus hetzelfde probleem)

Vinci
                Deelnemer

Ik zou eerst eens die hevel met de hand in standje koud proberen om te kijken of dat überhaupt werkt. Dat hoor onmiddelijk een oase van koude lucht op te leveren. Als dat werkt spreekt het vrij voor zich hoe de kabel gemonteerd hoort te worden voor de juiste werking….

En inderdaad zou het leuk zijn als het zonder die slangklem werkt, maar bij mij was toen ook de boel gewoon afgebroken. En ook nét het randje wat hem vastklikt. Dus ja, dan kan je dagenlang sloopbedrijven af gaan e de hele rotzooi vervangen. Bij mij was het heel simpel een klein gaatje boren door het kunststof houdertje en een tiewrap daar doorheen die om het einde van de buitenkabel getrokken kon worden. Zat super strak en netjes daarna en heeft altijd goed gewerkt…

Blue Dragon

[rquote=1899518&tid=145151&author=Kadettgek]Op foto 2 heb je een slangenklem, dan staalkabel en dan het verdikte stukje plastic.

Het dikke stukje plastic hoort aan het plasticje onder de slangenklem vast te zitten.
                    als je nu de warm-koud regeling verplaats schuift de buitenkabel gewoon mee. Dit is niet de bedoeling.

Gewoon een nieuwe kabel kopen bij de dealer voor 7 euro.
                    als je ze van een sloper probeert af te halen breken de plastic lipjes vaak (en heb je dus hetzelfde probleem)[/rquote]

Dit is inderdaad waar… deze kabel heb ik ook kapot gehad en zo proberen te repareren….dat werkt dus niet!

Vinci
                    Deelnemer

7 euro maar?? Ben destijds bij de dealer er voor geweest en hoorde een heel ander bedrag, bovendien zat er levertijd op….

KadeTT92

heb bij een kennis nog een donor kadett e sedan staan.
                        daar mag ik alles vanaf halen zolang ik het stuur en de wielen erop laat zitten :P
                        dus daar ga ik binnekort even langs, en daar de hele meuk uit halen :)
                        kan ik het allemaal overzetten.
                        en een hoop reserve onderdelen meenemen uiteraard :agent

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.