verwarming auto

Forumindex Forums Modellen Astra verwarming auto

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17225134
    tommy_077
      Lid sinds:
      24 August 2010

      Hallo leden ,

      Ik ben tommy , 20 jaar en ik rij met opel astra 1700 TD.

      Ik heb een opel astra 1700 TD van bouwjaar 1997 en heb een vraag in verband met de verwarming.
      Wanneer ik een tijdje rij(20km) met de auto en zet de verwarming aan dan heeft de verwarming bijna geen warmte. (Lauw tempratuur)
      Wanneer ik een paar minuten stil sta met draaiende motor is de lucht nog een klein beetje warm( eigenlijk zo goed als koud).
      Wat is hier de oorzaak van?

      Alvast bedankt voor u tijd.

      #17718026
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Komt de motor mooi op temperatuur???

        zo ja, Kachelradiateur verstopt of kabeltje van warm koud knop los.

        Willem

        #17718027
        tommy_077
          Lid sinds:
          24 August 2010

          origineel gepost door wim-v6
          Komt de motor mooi op temperatuur???

          zo ja, Kachelradiateur verstopt of kabeltje van warm koud knop los.

          Willem

          Hoi willem,

          bedankt voor u reactie !!!

          Motor komt mooie warm.
          Ik dacht misschien dat de thermostaat misschien stuk is, zou dit ook kunnen ?

          tommy

          #17718028
          asconahobbyist
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 June 2008

            als de motor goed op temperatuur komt dan is het niet de thermostaat.
            dan moet je kijken of je kachelklep reageert als je tussen warm en koud heen weer draait,werkt dat ook dan is zoals wim al zei waarschijnlijk je kachelradiator verstopt

            #17718029
            tommy_077
              Lid sinds:
              24 August 2010

              origineel gepost door asconahobbyist
              als de motor goed op temperatuur komt dan is het niet de thermostaat.
              dan moet je kijken of je kachelklep reageert als je tussen warm en koud heen weer draait,werkt dat ook dan is zoals wim al zei waarschijnlijk je kachelradiator verstopt

              Hoi,
              ik ben vandaag geen stukje gaan rijden om de kachelklep te testen,de kachelklep werkt normaal.
              Wanneer ik 70km/u rij heb ik warmte ,bij 50km/u bijna geen warmte en vanaf dat ik stil sta met draaiende motor geen warmte meer.
              Wat ik zie is dat het water in het expansiereservoir er bruin – roestachtig uitziet.
              Ik geloof dat er een produkt bestaat om de kachelradiator te
              ontstopen ?
              Tommy

              #17718030
              tommy_077
                Lid sinds:
                24 August 2010

                origineel gepost door asconahobbyist
                als de motor goed op temperatuur komt dan is het niet de thermostaat.
                dan moet je kijken of je kachelklep reageert als je tussen warm en koud heen weer draait,werkt dat ook dan is zoals wim al zei waarschijnlijk je kachelradiator verstopt

                Hoi,
                ik ben vandaag geen stukje gaan rijden om de kachelklep te testen,de kachelklep werkt normaal.Gaat van warm naar koud.
                Wanneer ik 70km/u rij heb ik warmte ,bij 50km/u bijna geen warmte en vanaf dat ik stil sta met draaiende motor geen warmte meer.Wanneer ik stil sta met draaiende motor en ik druk het gaspedaal in ,zodat de motor in toeren gaat dan krijg ik terug warmte.
                Wat ik zie is dat het water in het expansiereservoir er bruin – roestachtig uitziet.

                groeten,
                Tommy

                #17718031
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Koelwater vervangen, en kijken of het schoon blijft, zo nee, oliekoeler lek, en kans op verstopping kachel radiateur.

                  Willem

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.