vervelende tik in de motor x12xe

Forumindex Forums Modellen Corsa vervelende tik in de motor x12xe

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    richardschaeks
    Deelnemer

Beste,

Betreft een corsa b april 2000 136,000 km. Gelopen inmiddels x12xe kettingmotor

Vandaag uit het niets tik me motor opeens, tis toerengerelateerd
      Meteen gestopt en olie gepijld, pijlstok nivo 4/5. Dus goed, voor de zekerheid beetje olie bnij gegooid maar geen effect

Nu reed ik wat hard over een drempel en toen werd het geluid duidelijk minder, dus een klepstoter kan ik uitsluiten? 9000 km geleden is olie filter en kvs vervangen

Kan dit de hydraulische ketting spanner zijn? en is dit te controleren alvorens lukraak deze te vervangen?..

Ik zal morgen een filmpje plaatsen met het geluid,

Mvg richard

richardschaeks
      Deelnemer

https://www.youtube.com/watch?v=1A7kACUpRVk” onclick=”window.open(this.href);return false;

bij deze het geluid, vanmorgen gemaakt

PaulAstra
        Deelnemer

draai je kleppendeksel er maar eens af en controleer of de kettinggeleider/oliesproeier die tussen beide nokkenastandwielen zit nog wel vast zit.

Ik heb bij meerdere corsa x12xe motoren deze los zien zitten en dan verliest hij okiedruk en gaan de klepstoters tikken.

richardschaeks
          Deelnemer

beste paul,

kleppendeksel is er af, en idd tussen de 2 tandwielen zit deze zwarte geleiders los maar ook echt los, aangedraaid maar nog niet motorgestart, meteen aan de ketting getrokken met 2 vingers maar die heeft niet echt veel rek dus dit lijkt me in orde?

richardschaeks
            Deelnemer

zo probleem opgelost, inderdaad ze zwarte kettinggeleider tussen beide nokkenas tandwielen zat los, geluid weg! thnx

PaulAstra
              Deelnemer

mooi, weer opgelost.

Bij mijn corsa lag 1 boutje helemaal los, gelukkig niet tussen de ketting door gegaan…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.