Vervelende piep bij instappen/uitstappen

Forumindex Forums Modellen Astra Vervelende piep bij instappen/uitstappen

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    mitchelvm
    Deelnemer

Laatste tijd merk ik bij het instappen en uitstappen van mijn astra g dat de auto begint te piepen. Dit is een irritante piep die op een toon doorloopt (vergelijkbaar met het licht aan laten staan of de sleutel in het contact laten zitten bij de deur opendoen), dit houd ook weer op als je de deur weer sluit.

Ik ben bang dat dit komt door een contact dat niet helemaal goed is en dat de piep als waarschuwing dient en dat de accu hierdoor langzaam leegloopt waardoor de auto niet meer start na een goed lange nacht (heb hier vooralsnog geen last van gehad).

Dit is af en toe en niet standaard/regelmatig. Ik heb nog geen tijd gehad om de auto uit te lezen en zal dit dinsdag doen. Als hier wat uitkomt meld ik dat meteen, maar mocht iemand al een oplossing weet of dat dit geen kwaad kan hoor ik het graag.

TWA
      Deelnemer

Contact slot wat niet helemaal jofel meer is. WD40/siliconespay wil nog wel eens helpen de boel weer wat soepeler te krijgen.

Wat ik me wel afvraag: er zweeft 1 filmpje rond in de how to’s hoe je deze pieptoon kan uitschakelen, echter linkje is dood, ofwel op joetoep is filmpje weg… :scratch:

Dus ik volg even, misschien dat iemand aanhaakt en toevallig weet hoe ie uit kan.

Tipje voor jouw: kijk even of je dashboard-kast-lampje blijft branden en haal die er anders iig uit.

Greetz Emiel

mitchelvm
        Deelnemer

Dank voor de reactie, wd40/siliconenspray kan ik nog proberen :) jammer dat ik niet kan testen of het geholpen heeft aangezien het niet altijd gebeurd, word dan een weekje in de gaten houden en hopen :rolling:

Zal zelf is even op zoek gaan naar een soortgelijk filmpje, als ik iets vind zal ik hem wel even delen.

Ook even gelijk naar het lampje gekeken, niks te vinden dus blijkbaar al verwijderd voor de aanschaf, maar bedankt voor de tip.

Overigens geen foutcodes helaas.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.