vervangen subframe astra G

Forumindex Forums Modellen Astra vervangen subframe astra G

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17212819
    dragon1982
      Lid sinds:
      7 October 2009

      Hallo allemaal,

      Na wat langere tijd opel te rijden en nu in mijn 3e jaar zit van mijn fijn rijdenende Astra G 2.0 DL-16v.
      Wordt het tijd na goede verhalen om lid te worden van het opel-forum ;).

      afgelopen week is mijn Astra naar de dealer gegaan voor APK met Grote beurt. Ik werd gebeld dat mijn auto op de volgende punten niet door de APK kwam.

      – Stuurkogel rechts
      – Doorgeroest Subframe
      – koplampen zijn te mat om nog een x door de keuring te laten (vorig jaar was het al een probleem maar met Commandant 4 lukte het nog net). Heb ze met 50% KORTING gekregen dikke prima:D

      Subframe zou kostenloos worden vervangen door het bekende probleem met de lekbak en de isolatie. Door APK overige reparaties en het subframe waar bij de opelgarage minimaal 5 a 6 uur voor staat was ik mijn auto 1,5 dag kwijt.

      De volgende dag braaf mijn auto ophalen en factuur wordt opgestuurd. Ik rij naar huis en bij thuiskomst rij ik mijn astra altijd achteruit onze oprit op. Hoor ik daar niet een resonerend gebonk/getik. Als ik vooruit rij hoor je niets en is alles 100%. ik weer achteruit en ja hoor Gebonk/getik. Het resoneerd zo door de auto dat het me wat tijd heeft gekost dat ik denk dat het rechtsvoor weg komt.

      Kan dit te maken hebben met het subframe wat vervangen is? of dat het gevolgschade is van het vervangen van het subframe? Ik ben bangdat het me namelijk veel geld gaat kosten.

      Ik heb ondertussen gebeld met de dealer waar ik al een aantal jaartjes kom en de chef werkplaats vroeg of ik zsm langs wilde komen om te bekijken wat het is. Ik heb al aangegeven dat het misschien gevolgschade is van de reparatie van het subframe want ik heb nog nooit zoiets gehoord in mijn auto.

      Kan iemand mij helpen?

      Grt, Chris

      #17533404
      AsconaC20NE
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 December 2004

        ik denk de garage waar je hem hebt geen gebracht.

        gebonk kan zoveel zijn, en het zou heel goed te maken kunnen hebben met het subframe vervangen gezien alles wordt losgehaald. maar dat is zo via het forum moeilijk te bekijken,

        gewoon even naar de garage gaan, als die zegt waar of waardoor het gebonk komt, dan kan er hier vast wel iemand zeggen of dat mogelijk ten gevolge is van de reparatie :thumbup

        #17533405
        dragon1982
          Lid sinds:
          7 October 2009

          Bedankt voor je reactie ascona!:P

          Echter ben ik al naar de garage (opeldealer in groningen) geweest. Daar hebben ze geconstanteerd dat de robbers van de motorophanging die tussen het subframe en de onderkant vna de motor zit, scheef/stuk of los zit.

          Ook kan de ophanging van de motor kapot zijn. Door het kantelen van het blok bij achteruit rijden vangt het chasis de klappen op ipv de ophanging.
          Morgen maar naar de opel dealer in Friesland waar ik hem hem heb laten keuren en repareren wel zo makkelijk als naast je werk de garage zit.

          we zien wel hoe dit afloopt! heeft iemand anders nog suggesties of opmerkingen als dit een gevolgschade/beschadiging is door het vervangen van eht subframe?

          #17533406
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Dit zal geen gevolgschade zijn van de reparatie, maar het kan wel.

            dacht namelijk dat deze ophanging van het subframe ook de motorsteunen deels draagt.

            Willem

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.