Vervangen remblokken

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vervangen remblokken

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    SardoniS
    Deelnemer

Hoi , vandaag wilde ik de remblokken op de achteras vervangen doch het terugduwen van de rempomp wilde met de beste wil van de wereld maar niet lukken.
      Heeft iemand hier ervaring daarmee en eventueel een eenvoudige , doeltreffende methode ?
      Vind het zonde om deze daarvoor in de garage binnen te moeten brengen , zeker aangezien de wachttijd redelijk lang is en het nogal dringend is (kraken zeer fel).
      Ze zijn overigens nog maar een 50.000Km geleden vervangen en zijn nu weer al op , aan 1 kant toch.(zuigerkant)

Henk042
      Deelnemer

Hallo :D

Stel je even netjes (opnieuw) voor, met eventueel
        een paar mooie foto’s van je auto, als je het tenminste
        over een auto hebt, wat ik wel vermoedt.

opelvectra

ik druk hem met een waterpomp altijd terug,1kant op de klauw en de ander op de cilinder voorzichtig

SardoniS
          Deelnemer

Heb ik geprobeerd maar dat lukt niet , in de cilinder zitten wel twee gaatjes . Moet je daaraan draaien misschien ?

opelvectra

ze willen normaal met wat tegen druk wel terug,misschien wat vast gerot aangezien de binnenste wel versleten was

VectraDennis

[rquote=1879952&tid=143626&author=opelvectra]ze willen normaal met wat tegen druk wel terug,misschien wat vast gerot aangezien de binnenste wel versleten was[/rquote]

als het een C betreft, gaat dit niet op.
                dan moet er inderdaad gedraaid worden.

SardoniS
                Deelnemer

Hoi , het is inderdaad een Vectra C , heb jij daar ervaring in misschien ? Moet daar dan aan gedraaid worden met een punttang en dan eventueel duwen ?

VectraDennis

[rquote=1879988&tid=143626&author=SardoniS]Hoi , het is inderdaad een Vectra C , heb jij daar ervaring in misschien ? Moet daar dan aan gedraaid worden met een punttang en dan eventueel duwen ?[/rquote]

nee, maar weet het toevallig wel.
                    lees maar eens ff hier: http://www.vectrateam.nl/forum/viewtopic.php?f=6&t=9426

speaker
                    Deelnemer

Gaat niet met een punttang. Lees idd de link van Dennis ff !

Gts32v6
                      Deelnemer

Duwen en draaien,is een gereedschapsetje voor waarmee dit kan. Suc6

Gr. Gts32v6

opelvectra

ff een tip,vermeld voortaan ff welke auto,ging van een b uit

SardoniS
                          Deelnemer

Okéé , alvast bedankt voor de nuttige reactie’s , ga eerst eens proberen met een lijmklem icm een tang . Helpt dat niet overweeg ik om toch maar zo een setje aan te schaffen.
                            Vind ze al voor een 35€ en zodoende heb ik ze al bij één beurt terug verdient.

mallemalle

ff wat wd40 tussen het stofrubber van zuiger spuiten, komtie meestal wel los na een uurtje

SardoniS
                              Deelnemer

Klusje intussen geklaard , setje aangeschaft via koopgoedkoop.nl .Ging gelijk niets , wat een uitvinding:)
                                Erg handig en nooit weggegooid.
                                Linksachter loopt hij wel niet echt soepel , een beetje in de gaten houden denk ik.
                                Er was ook maar 1 blokje echt versleten , op al de rest zat eigelijk nog redelijk wat.
                                Was wel niet de kant die nu wat vastzit.
                                Heb ook de raad van Mallemalle opgevolgd en er wat siliconespray tussen gespoten.
                                Van de gelegenheid heb ik intussen ook gebruik gemaakt om te wisselen van winter naar zomerbanden.
                                Is wel een beetje vroeg maar daarmee kan ik ze volgend seizoen wel nog een keertje gebruiken .
                                Zit nu nog zo een 5mm op (Michelin Alpine):)

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.