Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Vervangen radiateur Monza A2
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 februari 2011 om 06:36 #17232527
Ik ga tzt mijn rad vervangen, want ik heb een kleine lekkage onderin. Ik wil het rad laten repareren door er een nieuw filigraan erin te laten zetten (gelijk heavy duty). Zover ik het nu zie moet ik de volgende dingen doen:
* Rubberslangen loskoppelen en koelvloeistof opvangen.
* Kunststof windtunnel eraf schroeven en tegen het blok aanschuiven, zodat het rad vrijkomt hiervan.
* Twee metalen buizen (koeling automaat) eraf schtroeven (hoe draai ik die eraf?)
* En dan kan ik de radiateur eruithalen via de klemmen die aan de zijkant/bovenkant zitten.Mis ik nog iets? Zit er onderaan nog iets? Moet ik nog ergens specifiek op letten?
En nog een vraagje. Wie weet er in de omgeving Dordrecht /Rotterdam / Gorinchem een bedrijf dat radiateuren repareert?
10 februari 2011 om 07:29 #17814461Hi Rinus,
Doma radiateuren is hierin gespecialiseerd.
Doma-Airco-Radiateuren
Tel : 010-4761550
http://www.doma-radiateuren.nl10 februari 2011 om 07:56 #17814462AnoniemLid sinds:
1 January 1970stekkertjes loshalen van je thermocontact :D
10 februari 2011 om 07:59 #17814463De leidingen van de automaat zijn bevestigd met een zogenaamde banjobout. Dat is dus een holle bout die door een soort ring gestoken wordt.
Vergeet dus ook niet de 4 koper ringen te vernieuwen.
Voor de rest klopt het allemaal volgens mij. Bij sommige radiateuren zit er ook nog aan de onderkant van de radiateur een moer maar dat weet ik bij een A2 niet zeker.Let wel even goed op als je de onderste slang losdraait, daar komt nogal wat koelwater uit dus zorg dat je opvangbak groot genoeg is. Voordat je de onderste slang loshaalt kun je het beste eerst de radiateurdop losdraaien zodat ie daar lucht kan pakken.
14 februari 2011 om 20:35 #17814464Zo, vandaag het radje weggebracht. Kan hem volgende week woensdag weer ophalen. Bij een eenmanszaakje, dat al meer dan 40 jaar in het vak zit. Doet veel young- en oldtimers.
[align=center]6[/align]
23 februari 2011 om 19:13 #17814465Zo, hij zit er weer in. Rad is als nieuw. Er zit nu een fijnere maas met meer dwarspijpjes in, geeft plm 15 % meer koeling, zonder dat de radiateur dikker wordt. De koperen ringen van de banjobouten heb ik ook ook vervangen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.